Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en baby på to måneder som er en storspiser. Da hun var en uke gammel måtte jeg begynne på mme da hun ikke gikk nok opp i vekt. Når jeg var på 6 ukers kontroll hadde hun gått opp fra 3500 til 5400g på 6 uker. Helsesøsteren mente da at jeg burde kutte ut mme selvom hun bare fikk en flaske om kvelden. Nå er jeg omtrent tom for melk på den ene puppen, har prøvd å amme hun mer der og få opp melkeproduksjonen, men det hjelper ikke. Nå har jeg bare melk i den ene. Jeg føler ikke at jeg burde kutte ut mme, men heller fortsette, og faktisk gi henne to flasker om dagen da jeg omtrent har ingenting. Hun griner fort da hun ikke får nok mat som er ganske forståelig, og da klarer jeg heller ikke å la være å gi henne den flasken med mme.

Hva skal jeg gjøre? Er så redd for hva helsesøster måtte mene... Og er 2 kg mye å gå opp på 6 uker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144020034-tom-for-melk-mer-mme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første gikk opp 3 kilo på 6 uker på bare pupp. Det var veldig mye. Minste nå gikk opp 1,7, og det var helt normalt:-) Har ikke svar på det med flaska, men selv om puppen føles tom, er de sikkert melk der. Er bare de første ukene puppene er svære og harde, når melkeproduksjonen går seg til blir de mykere og føles ikke så fulle:-)

Mitt tips er å amme, amme og amme, så kommer det mer melk. Selv om brystene kjennes tomme er det nok melk det, de er bare i begynnelsen de kjennes harde og store, det stabiliserer seg etterhvert. Legg hun til brystet ofte så vil du nok ha nok melk etterhvert :-)

Jeg har og en pupp som kjennes tom, men som det likevel er melk i. Kan gå mange timer uten å få spreng i den, men nå den lille spiser av den, så hører jeg at han svelger.

Følg med på vekta en gang i uka om du er i tvil. Er vel deilig å slippe det flaskestyret?

Spiser hun mye på natta, forresten? Nattamming er gunstig for produksjonen :)

Annonse

Er nok mange som mener at man burde amme og amme for å få opp melke produksjonen!! det synes jo jeg og er lurt,MEN om man føler for å gi ei flaske på kvelden så ser ikke jeg noe galt i det hvertfall!! Helsesøster er nok litt mer streng på det der! Har gitt minst ei flaske til dagen selv til min lille! ammer ellers! men beg i grunn med lite vekt oppgang i begynnelsen! og treg start med melk! men har gitt ei flaske siden! selvom ho la fint på seg! Ho elsker flaska! Det viktigste er at ho blir mett og tilfreds;) og at ho mor ikke blir utslitt!! ;)

Endret av E83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...