Gå til innhold

Bok om barn/barneoppdragelse - Tips?

Anbefalte innlegg

Min søte, nydelige lille englegutt forvandles periodevis til et skrikende troll for tiden. Dvs jeg tror han har nådd sine "terrible two's"..

Tar meg selv i å gjøre ting / si ting jeg tenker ikke er spesielt smart, det er så fort gjort å bli stressa og bare kaste ut av seg en eller annen "trussel", kjefte osv når det koker som verst.

Ville gjerne lese litt om hvordan man skal takle slike små troll. Noe som er fornuftig, av forfatter(e) med beina på jorden. Noen som har en bok de har hatt nytte av?

Veldig takknemlig for tips!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144020022-bok-om-barnbarneoppdragelse-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

"De utrolige årene" av Carolyn Webster-Stratton er veldig fin. Den er i utgangspunktet skrevet med tanke på barn med adferdsvansker, men den har mye fint som fungerer godt på "normale" barn. Boken tar for seg barn mellom 2 og 8 år.

Jeg er veldig glad i Jesper Juul. Å lese ham har gjort meg til en mer tålmodig mamma og jeg har mer troen på at jeg gjør ting riktig.

Han liker ikke såkalte "metoder", men er opptatt av at du skal være deg selv, lytte til din indre stemme og være ekte og ærlig i møte med ungene dine.

Han er opptatt av at foreldrene er lederne i familien. Han skriver også mye om hvordan vi kan kommunisere med barna på en god måte som fremmer deres selvfølelse og tar vare på barnas integritet, samtidig som vi er tydelig på hva vi vil.

Han har skrevet mange bøker, noen av de beste å begynne med er kanskje

"Her er jeg, hvem er du?"

"Kunsten å si nei"

"Ditt kompetente barn"

"Din kompetente familie"

Ble mange anbefalinger ser jeg :) Men det kan være lurt å lese litt flere bøker av Jesper Juul for å få ordentlig tak i hvordan han tenker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...