Gå til innhold

Har laget noen navn. Kan de brukes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heron er vel en fugl? - men absolutt brukbart som navn.

Andreya ville jeg ikke valgt om dere bor i skandinavia. Siden det uttales likt som Andrea må hun stave navnet konstant for at det ikke skal bli feil.

Lyan høres litt maskulint ut. Som et guttenavn i stil med Liam og Lysander.

Kayleen høres amerikansk ut men er pent.

Andreya vil nok bli uttalt feil nesten alltid, så det ville jeg ikke brukt. Lyan var fint, men synes også det høres ut som guttenavn. Uttales Kaylin som Kai + lin eller som det amerikanske Kay(e) + lin? Om det er det første så kan det gå, er det det andre så ville jeg ikke brukt det i Norge.

Heron synes jeg absolutt er brukbart, men Mathaniel ville jeg styrt unna.

Andreya - Hva er galt med den vanlige stavemåten? Gjør det bare vanskelig for jenta.

Lyan - Andre sier det høres ut som et guttenavn, det ER et guttenavn. Hvis du vil kan du jo bruke det til gutt. Lyana er et alternativ som jentenavn.

Kayleen - Mulig du har kommet på det av deg selv, men det er allerede et eksisterende jentenavn i USA. Jeg synes ikke det er noe pent, men det kan vel brukes.

Heron - En fulg og et navn fra antikken. Dette kan jeg like.

Mathaniel - En bokstav byttet ut? Veldig hjemmesnekra, ikke pent. Alle kommer til å høre feil.

Annonse

• 2 måneder senere...

Jeg fikk helt ærlig tics i øyet av å lese dem.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Andreya skal uttales Andrea?

Hva er da poenget med "y"? Det vil jo uttales Andre-ja, nettopp fordi dere har plasser en "y" der.

Jeg ville ikke brukt noen av dem.

Mathaniel var vondt.

Jeg likte Kayleen (om dei skal uttales Kai-Liiiin, skal det uttales Kei-liiin ville jeg stavet det Keyleen) og Heron. Lyan ville jeg heller stavet Lyann eller Liann (antar det skal uttales Ly-ann og ikke Ly-aan). Dette er fordi at det er vanlig å legge til -an for gutter og -ann(-e)(-a) for jenter (eks. Christian og Christiane eller Adrian og Adrianna). Ellers vil jeg foreslå Liana eller Lyra.

Å kalle henne Andreya med uttale det Andrea syns jeg er litt meningsløst.Mathaniel er forsåvidt et pent navn, men alle vil tro at navnet er Nathaniel. Derfor ville jeg heller brukt Athaniel, Kathaniel, Makaniel eller Mithaniel. Altså unnå Mat begynnelsen siden det ligner sånn på Nat.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...