Gå til innhold

Må bestemme meg for prevensjon, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skal på 6 ukers kontroll i neste uke, og veldig usikker på hva jeg skal gå for. Ammer ikke, så kan vel bruke det meste. Har prøvd hormon(?)spiral tidligere, måtte ta den ut etter en uke, så det gidder jeg ikke igjen. Har brukt p plaster i mange år, og syns det har fungert utmerket (sånn hvis vi ser bort fra at jeg ble gravid :P ), så usikker der også. P stav, er det bra f.eks? Har forsåvidt ikke så mange alternativer igjen da, P piller er siste utvei, ikke sø flink til å huske det hver dag.

Hva funker bra/funker ikke bra?

Fortsetter under...

Det har ikke jeg hørt noe om. Kan jeg spørre om hvor du leste det. Jeg fikk resept på den for en uke siden..

Jeg googlet enten P stav eller P sprøyte, og da kom jeg på et forum der det var diskutert, kvinneguiden tror jeg. Skal se om jeg finner det. Hvis det er et forum type bim/div så er det jo alldeles ikke sikkert det stemmer :P

Annonse

Kan jeg spørre hvorfor du måtte ta ut spiralen så fort? Jeg var på vei for å ta den ut fordi mannen stakk seg på trådene, var inne og fikset 2 ganger. Hadde også litt blødninger den første tiden, men nå virker den helt perfekt :-)

legger man ikke på seg så veldig av hormon spiral?

har lyst til å prøve den nettopp fordi den minsker blødning men orker ikke vekt øking og rabiat oppførsel og minsking av sexlyst pga hormonene.

har lyst til å gå tilbake til kobberspiral men der blødde jeg i 8 dager der de 3 første dagene var ekstrem mye. må gå med tjukke nattbind. bortsett fra det hadde jeg ingen bivirkninger av den.

Kan jeg spørre hvorfor du måtte ta ut spiralen så fort? Jeg var på vei for å ta den ut fordi mannen stakk seg på trådene, var inne og fikset 2 ganger. Hadde også litt blødninger den første tiden, men nå virker den helt perfekt :-)

Jeg fikk fryktelige magesmerter umiddelbart etter jeg fikk den satt inn, de gikk ikke over så da mente legen det var best å ta den ut, blødde også mengder den uka:/

legger man ikke på seg så veldig av hormon spiral?

har lyst til å prøve den nettopp fordi den minsker blødning men orker ikke vekt øking og rabiat oppførsel og minsking av sexlyst pga hormonene.

har lyst til å gå tilbake til kobberspiral men der blødde jeg i 8 dager der de 3 første dagene var ekstrem mye. må gå med tjukke nattbind. bortsett fra det hadde jeg ingen bivirkninger av den.

Jeg har også kobberspiral og blør en del. Skal til legen og få resept på Cyclokapron. Man tar det de dagene man blør som mest, og vips! Mindre blødning ;) (Håper jeg ikke blir kvalm, er visst den vanligste bivirkningen).

HI,

jeg ville vurdert p-stav hvis du tåler hormoner, og kobberspiral hvis ikke. Begge deler er trygt, sikkert og bare er der uten at du trenger å tenke på det :P

Jeg hadde p-stav før, og var kjempefornøyd - utenom at jeg ikke tåler hormoner :P (Blir et deprimert hormontroll uten sexlyst....) Hadde jeg tålt hormoner hadde jeg lett fortsatt med den. Ingenting å huske på, ikke noe mas, den bare er der. Jeg er veldig fornøyd med kobberspiralen min. Blør litt mer når jeg har mensen, og har litt mer vondt i korsryggen, men ingenting jeg ikke kan leve med :)

Hvis du har planer om å bli gravid igjen er det jo litt upraktisk med sånt som må tas ut igjen, da ;)

Annonse

Hvordan vet jeg om jeg tåler det da? :P Jeg har jo brukt P plaster i mange år uten noen bivirkninger, det er vel samme greia?

Har ingen planer om å bli gravid igjen

Hvis du tåler p-plaster går sikkert p-stav greit, men jeg ville hørt med legen din. Skal du ha inn stav anbefales det vel (hvis man skal være veldig nøye) at man går på Cerazette i 3 måneder først, slik at man vet at man ikke får bivirkninger (mellomblødninger osv), siden staven koster litt og er litt mas å ta ut (kan være). Jeg var veldig fornøyd med stav sånn praktisk sett :)

Siden du har hatt problemer med spiral før er kanskje ikke kobberspiral helt tingen for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...