Gå til innhold

Har baby 'egen vekt' til bagasje på fly?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, han har ikke egenvekt. Har reist med baby uten å bestille ekstra bagasje en eneste gang og aldri mer!! Hadde flaskebarn og hele den ene bagasjen vår gikk jo til henne med bleier, mme, flasker osv.

Ikke lett med en ukes ferie og skal ha plass til våre klær pluss hva vi eventuelt handler i en koffert!

Flyr du med SAS (star alliance evt. Iata selskaper f.eks. Ikke Norwegian, Ryanair mv) så får baby ha med seg ett kolli inntil 23kg pluss barnevogn gratis. Dvs at to voksene pluss baby kan ha 3x23kg bagasje og en barnevogn uten ekstra kostnad. Gjelder også wideroe. Mvh SAS ansatt... Enn så leng ;)

Anonym poster: 2c91baa5004c40555a9a0a1e9909b16a

Nei, han har ikke egenvekt. Har reist med baby uten å bestille ekstra bagasje en eneste gang og aldri mer!! Hadde flaskebarn og hele den ene bagasjen vår gikk jo til henne med bleier, mme, flasker osv.

Ikke lett med en ukes ferie og skal ha plass til våre klær pluss hva vi eventuelt handler i en koffert!

Det er sånn du må pakke i vogna :) Vi pakka alt av bleier og slikt i vogna, da hadde vi god plass i vår bagasje :)

Anonym poster: 7537f73ca14eb29ea4c86a3457d78d71

Charter selskap f.eks. Thomas Cook har 20kg bag INKl. 5kg håndbagasje, dvs dersom du har med håndbagasje så kan du sjekke inn kun 15kg. Baby får ha med vogn + 10kg bagasje.

Siden du skriver 23kg er det rimelig å anta at du skal fly ordinært rutefly. God tur

Annonse

Jeg VIL absolutt fraråde å pakke ting i vognen, dette av to årsaker. En som du vil synes er interessant og en som du sikkert synes er teit.

Vognen veies, og de fleste flyselskaper har en maks vekt på vogn som er ca 20kg, ikke mange vogner i dag som veier mer..

Den viktigste årsaken for de fleste er at vogner som er FULL pakket med drit som ikke skal være i vognen får oftere og større skader enn ordinært pakket vogner. Kjipt å få store skader på vognen fordi man ikke kan pakke, og enda kjipere at flyselskapet og reiseforsikringen i liten grad er villig til å dekke skader dersom de oppstår når vognen er full med ting. Vognen SKAL være tom med unntak av f.eks vognpose.

Jeg VIL absolutt fraråde å pakke ting i vognen, dette av to årsaker. En som du vil synes er interessant og en som du sikkert synes er teit.

Vognen veies, og de fleste flyselskaper har en maks vekt på vogn som er ca 20kg, ikke mange vogner i dag som veier mer..

Den viktigste årsaken for de fleste er at vogner som er FULL pakket med drit som ikke skal være i vognen får oftere og større skader enn ordinært pakket vogner. Kjipt å få store skader på vognen fordi man ikke kan pakke, og enda kjipere at flyselskapet og reiseforsikringen i liten grad er villig til å dekke skader dersom de oppstår når vognen er full med ting. Vognen SKAL være tom med unntak av f.eks vognpose.

Var jeg ikke klar over, takk for tipset til neste gang :) Men om man pakker i f.eks pram-pack så bør det jo være mulig? Hadde bare bleier og dyner i vogna jeg da, ikke så veldig tungt heldigvis. Og et par håndkler på vei hjem ;)

Anonym poster: 7537f73ca14eb29ea4c86a3457d78d71

Jeg har aldri selv brukt pram pack, men den er ganske tung i seg selv. Vet at dette med å veie vognene også varierer fra selskaptil selkap, men dyrt med overvekt. Selv ble jeg solgt pga skadefaren, en vogn til 5-10000 kr er ikke verdt en bleiepakke ;)

Ift prampack så vet jeg lite om den og hva som går inni. Men kanskje andre ve. Prampackkan man forøvrig leie hos flere selskaper, tror e koster 1500kr å kjøpe selv og hvis ikke man flyr ofte er jo ikke det ærlig lønnsomt.

God tur :)

Skal reise med Qatar Airways, de er stengt og finner ikke noe smart på nett :/ skal ha vogn som håndbagasje i kabin, så der får jeg ikke lagt noen ting.. Får håpe på det beste og ringe i morgen da! Det sto at ekstra bagasje koster 13$ pr kg, så det vil jeg gjerne unngå :/

Anonym poster: d4c58ad73d63612c3bbcd3ca6e79906c

Qatar airways. Baby

Skal reise med Qatar Airways, de er stengt og finner ikke noe smart på nett :/ skal ha vogn som håndbagasje i kabin, så der får jeg ikke lagt noen ting.. Får håpe på det beste og ringe i morgen da! Det sto at ekstra bagasje koster 13$ pr kg, så det vil jeg gjerne unngå :/

Qatar airways tillater et kolli for baby a 23kg pluss paraplytrille til brasil, canada og usa. Til øvrige destinasjoner er det ti kg pluss paraplytrille.

http://www.qatarairways.com/uk/en/child-fares-baggage.page

Annonse

Qatar airways. Baby

Qatar airways tillater et kolli for baby a 23kg pluss paraplytrille til brasil, canada og usa. Til øvrige destinasjoner er det ti kg pluss paraplytrille.

http://www.qatarairways.com/uk/en/child-fares-baggage.page

Wow! Så jeg kan ikke lese..... Takk!! :) og i tillegg 10 kg håndbagasje ser jeg :) perfekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...