Gå til innhold

vitamin bjørner/ jungelbrøl til bar under 3 år ?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en slik boks til snuppa siden det er de eneste vitaminene jeg får i henne. Men står at det ikke er anbefalt før fra 3 år på boksen. . Hum men det kan vel ikke gjøre noe at hun tar de så lenge hun ikke har problemer med å spise de ? Det er jo sånne mye gelefigurer med fruktsmak. Noen andre som bruker de til barn under 3 år ? :-)

Fortsetter under...

Grunnen til at de barn under 3 år ikke bør spise vitaminbjørner er fordi de inneholder kunstig søtstoff, man anbefaler ikke barn under 3 år det. Men hvis hun ikke er så langt unna 3 år ville jeg gitt det.

Ok men det kan vel ikke være så farlig. . Bare se på saft f.eks det er jo nesten umulig å få tak i saft uten kunstig søtstoff jo :-/ var i butikken å skulle ha saft å alle saftflaskene hadde kunstig søtning utnatt to liksom så ikke mye å velge nei :-/ å tenker at det er viktig å få i henne disse vitamine da hun er veldig småspist og kresen, hun veier kun 9 kg og er bare 1 1/2 år så egentlig er det jo 1 1/2 år til hun kan spise de vitaminene da :-/ hun spiser jo ikke grønnsaker eller frukt i det hele tatt for tiden, det går kun i brødskiver da det er det eneste hun vil spise :-/

Skal ikke være lett, synes de kunne hatt sånne ting til mindre barn også for tran får jeg ikke i henne og sanasol/biovit tåler hun ikke :-/ d vitamin dråper bare spytter hun ut, å ikke liker hun de omega 3 gelefiskene heller :-( skal høre med helsesøster og evt apoteket. .

Annonse

Mulig det funker men da får hun kun d vitamin i seg, hadde håpet å få i henne flere vitaminer siden hun spiser så lite og ensidig. . har vel kun gått i brødskiver siden uken før jul så det er 2 mnd med kun brødskiver :-/ er heldig hvis hun i hele tatt smaker på noe annet for tiden, spiser maks tre teskjer med middag uansett hva det er, hun er blitt lei yoghurt og smoothie så det kan hun også kanskje spise 2-3 skjeer av og så er det stopp. Frukt spiser hun ikke i det hele tatt, det har hun aldri likt noen gang :-/ sånn som idag har hun kun spist 1 1/2 brødskive til frokost og det samme til kvelds. . + 1 egg. (Lagde 2 egg men ville ikke ha mere) å alt annet vi har tilbudt har hun ikke villet ha og bare kaster ned på gulvet/spytter ut/griser med :-( hun ligger helt nederst på vektkurven også så liker ikke at hun spiser så lite, utenom det er hun super blid da og full energi hele dagen lang.

Hei!

Vi slet også med tran og D-vit, men så oppdaget vi omega3-fiskene! Vesla er halvannet og elsker de! Har smakt de selv, smaker godt og søtt.. Man tar 2 hver dag, og pga dette har hun nå lært seg og telle til to :) og tror "fisk" betyr godteri, he,he..

De vitaminbjørnene er litt harde har jeg tenkt, men klarer hun å spise de er det sikkert greit? Kan jo få en halv en?

Hva er problemet med kunstig søtning til de under 3 år egentlig? Vet jo at de skal spise mest mulig sunt altså, bare lurer om det er noe spesielt..?

Vil anbefale deg og gå inn på en helsekost butikk, der har de vitaminer for barn uten kunstig søtning:

http://sunkost.no/Animal%20Parade%20-%20om%20%20produktene

http://sunkost.no/animalparade

takk for tips :-)

Annonse

Hei!

Vi slet også med tran og D-vit, men så oppdaget vi omega3-fiskene! Vesla er halvannet og elsker de! Har smakt de selv, smaker godt og søtt.. Man tar 2 hver dag, og pga dette har hun nå lært seg og telle til to :) og tror "fisk" betyr godteri, he,he..

De vitaminbjørnene er litt harde har jeg tenkt, men klarer hun å spise de er det sikkert greit? Kan jo få en halv en?

Hva er problemet med kunstig søtning til de under 3 år egentlig? Vet jo at de skal spise mest mulig sunt altså, bare lurer om det er noe spesielt..?

hun liker ikke de gelefiskene :-/ hun bare spytter de ut. Ja de vitaminbjørnene er litt harde men de jungelbrøl figurene er veldig mye så de har vi nå. Kunstig søtstoff er ikke anbefalt pga blodsukkeret leste jeg på nettet. . Det fortrenger insulinet i kroppen. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...