Gå til innhold

Slutte å sove på dagen i barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er frøken 2 år og snart 2 mnd og har siste mnd hatt flere dager hvor hun ikke vil sove på dagen- både i hbg og hjemme. Er vi hjemme får jeg henne til å sovne en halvtimestid om jeg triller vonga noen minutter ute eller om vi går på ski så sovner hun i pulken. Før har hun ofte sovnet i bil men det gjør hun heller ikke lenger. Har mange ganger tenkt at ettermiddagene/kveldene kommer til å bli grinete, men går stort sett veldig fint! Men det som vi har merket er at hun sover gjerne lenger på morgenen nå om hun ikke blir vekket (i helger og fridager), slik at hun kanskje tar det igjen slik.. Kommer til å fortsette å be de legge henne i bhg og får hun ikke sovet, får hun i hvertfall roet ned og hvilt litt :-) Mulig at hun noen dager vil trenge litt søvn og andre dager ikke...

Eldste var litt rett over 2år da han sluttet å sove i barnehagen og det gikk veldig fint. Han trengte på ingen måte å sove lengre. Han var ikke veldig trøtt på ettermiddagene og plutselig sovnet han lettere på kvelden og sov hele natta uten å ha trassanfall som varte i minst en time...

Yngste er snart tre år og sover fortsatt på dagen.

Annonse

Min gutt på 2,5 år sover fortsatt på dagen i barnehagen, og det gjør resten av avdelingen hans også. Han går på avdeling med bare 2 åringer.

Han står jo opp kl 06 om morgenen når vi skal i bhg, så han har fortsatt behov for en dupp midt på dagen.

Når vi har fri sover han som regel til 09-10, og da sover han selvfølgelig ikke på dagen :)

Slutta i bhg først faktisk. Var vel 2 1/2 år tror jeg. Hun sovna simpelthen ikke selvom de la henne ut i vogna, der hun elsket å sove. Hun kunne ligge 3 kvarter. Først sa jeg at de kunne la henne ligge bare så får hun hvile. Men etterhvert bestemte vi oss for å se om hun orket å være våken hele dagen.. Det ble en periode der hun sovnet på sofaen etter bhg og var kjempe trøtt, men det gikk over etter noen måneder. Det var ikke noe problem at hun sov en 20 min, da sovnet hun til igjen. Så det er bare å prøve hvis du tror h*n er klar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...