Gå til innhold

Nettopp funnet ut jeg er gravid :)

Anbefalte innlegg

Heii! Er lykkelig nå! Jeg er gravid, og fant det ut på selve valentinesdagen ;-) det jeg er redd for nå : jeg har skiftet kattesand, drukket en del Pepsi Max, tatt spraytan og farget håret i løpet av de siste 14 dagene! Er liiivredd for å ha gjort noe dumt :-/ har dere noen tips/ erfaringer om dette er veldig skadelig ? Er så redd for å miste :( skal selvfølgelig ikke spraytane meg og skifte kattesand igjen i løpet av svangerskapet. Men kor farlig er det med Pepsi Max og hårfarging? Dumme spørsmål sikkert men er nervøs. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019911-nettopp-funnet-ut-jeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :) :) jeg fikk og positiv test i dag :) for en fantastisk valentinsdag :)

Regner med du vaska hendene etter du bytta kattesand? Er ikke farlig da vennen! Pepsi Max er ikke farlig, jeg drikker kaffe og det går helt bra :) farge hår er heller ikke farlig, så lenge du ikke gjør det alt for ofte, det kan skade ditt eget hår! :)

Spraytan aner jeg ikke om har noe å si, men tror ikke det!

Slapp av du, nyt lille spiren i magen og nyt livet! Det er ikke noe å bekymre seg for :)

Eg trudde ikkje det med katt har nåke å sei viss du har hatt katt før du vart gravid også....? Er det ikkje nåke med eit stoff som man kan få i seg, men om du har katt så har du mest sannsynlig dette stoffet fra før....trudde eg da. Eg hadde meg en skikkelig fest også før eg fann ut eg var gravid...:( men legen seier man ikkje skal tenke så mykje på det man har gjort men heller tenke framover. Velger å tru at det skal litt til før sånne småting har så mykje å bety. :)

Vær nøye med å vaske hendene etter å ha tømt kattedoen. Det er toxoplasmose man ikke bør bli smittet av. Og det er ikke sikkert du har det, selv om du har katt. Jeg har hatt katter i 18 år, og har ikke smitten. Toxoplasmose er forøvrig en infeksjonssykdom forårsaket av parasitten Toxoplasma gondii. Jeg farger håret når det trengs, tror kanskje at resultatet ikke nødvendigvis blir som man ønsker pga hormoner...Vask grønnsaker og frukt godt før det spises, og stek kjøttet godt, som et tips :-) Gratulerer med graviditeten, kos deg :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...