Gå til innhold

Hva passer med "Linn" som mellomnavn?

Anbefalte innlegg

Om vi får en datter hadde det vært stas å kalle henne opp, og da er Linn ett naturlig valg. Linnéa i stedet er det mange som har foreslått, men jeg syns det er ALT for mange som heter det her i området allerede, så det ønsker vi altså ikke.

Vi har tenkt en del på Emilie Linn, men er ikke det litt tungt å si? :) Linn som førstenavn og Emilie som mellomnavn klinger bedre selvfølelig, men siden det allerede er flere som heter Linn (og som forventer oppkalling, hehe) blir det for travelt for oss at vår datter skal gå som "Linn" hun også. Noen idèer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019901-hva-passer-med-linn-som-mellomnavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

May assosierer jeg dessverre med en gammel lærerinne, hehe. Merkelig tankegang, men sånn er nå det :)

Emilie syns vi er absolutt helt nydelig, og det er nok det som kommer til å bli brukt også - altså fornavnet til jenta. Jeg har selv to navn og bruker absolutt aldri mellomnavnet mitt, men syns likevel det er fint å ha det :)

Så du syns altså ikke Emilie Linn blir tungt å lese/si om det skulle bli brukt? Flere som sier at vi burde gå for Linn Emilie, men det blir da vel enda mer tungvint når vi da er tvungen til å bruke begge navnene, ettersom det allerede er et kaos å snakke om "Linn" her i hus med tanke på at det er flere av våre nærmeste som heter akkurat det :P

Huff, kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke har gitt slipp på gutte-følelsen jeg har hatt siden befruktelsen omtrent! Haha!

Er hakket lettere å si Linn Emilie, men Emilie Linn er ikke helt umulig det heller. Synest at navnene klinger såpass godt sammen med like lyder at det ikke blir det største problemet uansett hvilken rekkefølge en bruker.

Er jo dessuten vanlig at barn kaller seg for det som foreldrene sier, og om dere bruker Emilie uten Linn er det vell liten sjanse for at andre gjør det også? (Med unntak av klasser med mer en en Emilie da.)

Annonse

Takk for innspill! Vi hadde jo egentlig tenkt på Linn Emilie, men det er allerede kaotisk nok fra før av, er litt sånn "Hææ? Sa LINN det?" "Neiii, ikke Linn, LIIIINN" :P Haha, huff!

Det er godt mulig Emilie er like vanlig, men jeg kjenner ikke noen som heter det faktisk :) Det er jo ikke et problem at folk heter det landet over, er heller det at jeg kan komme på cirka 5-6-7 barn i nærområdet som heter Linnéa :P

Blir nok til Emilie Linn, ja! :) Om det skulle bli jente, guttenavn har vi aldri tvilt på heldigvis :)

Annonse

Det er jo vanligst med mellomnavn at det korteste eller det med færrest stavelser kommer først. Da høres det mest naturlig ut hvis begge skal være i daglig bruk. Høresmer "logisk" ut å rope eks. Eva Linn eller Ida Linn enn det gjør å rope Kathrine Linn eller Marita Linn. Heldigvis finnes det jo veldig mange fine korte jentenavn. (selv om det er vanskelig å komme under to stavelser):

Ada Linn

Ava Linn

Evy Linn

Oda Linn

Ida Linn

Una Linn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...