Gå til innhold

Kan man fryse ost?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjør det i hvert fall hele tiden. Har aldri brukt den på skiven etterpå, kun i varme matretter. Pleier å rive den før jeg fryser den, så tiner den fort, enkelte ganger strør jeg den bare over pizzaen frossen. Funker som bare det for meg:)

Anonym poster: 8b46502a59151072327786548164a199

Ja, men den blir gjerne litt porøs av det. Ikke så godt egnet som påleggsost, smuldrer litt når man høvler.

Vi bruker å rive ost og fryse den, så ta opp etter behov til gratinering, pizza etc.

Anonym poster: ab5ea116a53e2ae5a7a4b8ad2ac2a376

Ikke gjør som min smått tåpelige samboer da.

Han fryste likså greit ned en hel kilosost uten å dele den opp i mindre biter. Dette er en sånn ost som ingen av oss liker å ha på brødskiva, men som er kjempegod å lage ostesaus av, til f.eks lasagne. Særs upraktisk :P

Annonse

Jeg pleiere kjøpe 2kg oster, dele de og ha de på skive. Funker fint! Noen ganger blir de litt vel porøse, men da legger jeg den til side for bruk til pizza, taco etc og tar opp en ny. Kaster aldri ost lenger :)

Anonym poster: e5cb067063d1a1e285b6a6edc09e22f5

Jeg merker ingen forskjell på brunosten. Når dere sier det merker jeg kanskje at kantene på gulosten oftere mister en bit etter den har vært fryst, men ikke noe jeg har tenkt på før nå. Ingen problemer å skjære med ostehøvel.

Anonym poster: 0eb98f6b5e1010f65500e04868b44287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...