Gå til innhold

Quesadillas, skjønner ikke helt greia? Skal de være myke, sprø, fylt med ost eller hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Googler oppskrifter, men synes det står så mye forskjellig og ganske dårlig beskrevet... Lønner det seg å steke dem i panne eller ovn, og skal tortillasene liksom bli sprø som knekkebrød eller mykere i konsistensen? Går det an å spise dem som fingermat hvis man ikke stuffer dem med så mye annet enn ost, løk og paprika f.eks eller tyter alt utover? Håper noen kan hjelpe :)

Anonym poster: fea48e78a7c81d10f648e97d836dcc66

Fortsetter under...

Skrevet

Mine quesadillas blir deilige og myke, men allikevel faste. Fyller dem med biter av tacokrydret kyllingfilet, og masse ost :)

Funker helt fint som fingermat hvis man skjærer dem som en pizza. Kan i tilfelle bruke guacamole, salsa og rømme som dip. Nam!

Anonym poster: c3b8898d0bb91677c2e61759d25fa5fe

Skrevet

De quesadillaene jeg har spist i Mexico og Mellom-Amerika har alltid vært ganske myke, kanskje litt sprø i kantene.

Det skal definitivt være ost i. Navnet quesadilla kommer fra queso, som betyr ost. Jeg foretrekker dem med bare ost og litt kjøtt, samt salsa, guacamole og gjerne noe strimlet paprika ved siden av.

Steker i ovn.

Anonym poster: c41a9c7dc40dc5f0aea8f8b524ce70c1

Skrevet

Ok. Så lefsene skal beholde mykheten sin? Steker du dem i panne eller ovn, hvor lenge ca?

Skrevet

Du steker dem i stekepanna. Legger dem nedi, tar på fyll og bretter dem over til en halvsirkel. Stekes gylden på den ene siden og så snur du og steker de på andre siden.

Vanlig fyll er stekt kylling og ost. Serveres med salsa, salat, guacamole og rømme om du vil.

Skrevet

Du steker dem i stekepanna. Legger dem nedi, tar på fyll og bretter dem over til en halvsirkel. Stekes gylden på den ene siden og så snur du og steker de på andre siden.

Jeg syns det er lettest å lage dobbel. At det er to lefser på steikepanna, med fyll i midten :)

Anonym poster: fc86395bb9475599c9c4679cf90165a5

Annonse

Skrevet

Jeg syns det er lettest å lage dobbel. At det er to lefser på steikepanna, med fyll i midten :)

Anonym poster: fc86395bb9475599c9c4679cf90165a5

Jeg legger også to lefser i stekepanna samtidig, bare en om gangen og den andre i den "ledige" delen. Slik får jeg skorpe på hele langsiden og den er lettere og skjære ;) Men like gode blir de uansett da :)

Skrevet

Takk for svar! Glemte jo helt å spørre, bør de serveres rykende varme eller går det som kald-snacks også, med dip til?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...