Spiffie Skrevet 14. februar 2013 #26 Skrevet 14. februar 2013 Synes ikke det er så usannsynlig at bhg lager tacp med grov tortilla og karbonadedeig. De fleste varianter av skjell og tortillas er nå uten palmeolje. Hver uke høres kjedelig ut, variasjon er fint, så hvis de har det hver uke er det jo litt merkelig... Når vi har taco hjemme spiser 3-åringen omtrent tre bittesmå biter karbonadedeig, en tortilla og haugevis med mais, paprika, agurk + litt ost. Det er sannsynligvis den typen middag h*n får i seg mest grønnsaker av.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #27 Skrevet 14. februar 2013 Vi lager taco i barnehagen. Med grove lefser, ukrydret karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig, evt kyllingstrimler eller laks (!) . Kinakål har jeg aldri sett i barnehagen, det er mest isbergsalat av salattypene. Ellers tomat, paprika, agurk, løk for dem som liker det, mais, erter, norvegia ost, bønner. Og ja litt rømme. Salsa har vi ikke brukt, men det er ikke noen heksekunst å lage selv, vet at de store avdelingene gjør det. Majoriteten av måltidet er jo grønnsaker så ser ikke helt problemet. og barna spiser MYE grønnsaker, er ikke slik at de får velge å bare spise kjøttdeig. Jeg synes det er et mye bedre alternativ enn findus fiskepinner og annen halvfabrikata uten grønnsaker til. Anonym poster: a9ca68080df7bdd7361f42f6276bebd3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #28 Skrevet 14. februar 2013 Vi lager taco i barnehagen. Med grove lefser, ukrydret karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig, evt kyllingstrimler eller laks (!) . Kinakål har jeg aldri sett i barnehagen, det er mest isbergsalat av salattypene. Ellers tomat, paprika, agurk, løk for dem som liker det, mais, erter, norvegia ost, bønner. Og ja litt rømme. Salsa har vi ikke brukt, men det er ikke noen heksekunst å lage selv, vet at de store avdelingene gjør det. Majoriteten av måltidet er jo grønnsaker så ser ikke helt problemet. og barna spiser MYE grønnsaker, er ikke slik at de får velge å bare spise kjøttdeig. Jeg synes det er et mye bedre alternativ enn findus fiskepinner og annen halvfabrikata uten grønnsaker til. Anonym poster: a9ca68080df7bdd7361f42f6276bebd3 Ukrydret skriver du.. Så dere har ikke tacokrydder i? Er ikke taco da! Anonym poster: 5db6be8657ea88f9c2dcb3ab6730e3a4
Gjest sussie77 Skrevet 14. februar 2013 #30 Skrevet 14. februar 2013 Syntes du overdriver litt. Taco trenger ikke nødvendigvis være usunt. Er jo masse gode grønnsaker. Nå vet jeg ikke hvordan den barnehagen er. Men mange barnehager har faktisk fokus på sunn mat Barnehagen der barna går. Er en sukkerfri barnehage. Ingen kaker til bursdag og ikke sukker på havregrøten.De har sunne alternativer istedenfor. Men er ikke helt hysteriske heller. Da de har prim som pålegg og pepperkaker til jul. Og det passer meg ganske bra. De har varm et et par ganger i uka. enkel sunn mat. Men hadde ikke frika ut om de hadde hatt taco en gang iblant. Og de hadde sikker gjort den sunn,
Suppehue Skrevet 14. februar 2013 #31 Skrevet 14. februar 2013 Mini får taco i barnehagen. Hva er krisen liksom? I tillegg har de noen ganger laks i lefser. Hjelp ;-)
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 14. februar 2013 #32 Skrevet 14. februar 2013 Det må da være fryktelig slitsomt å ha et så anstrengt forhold til mat?? Jeg innser at jeg må være ufattelig heldig med de menneskene jeg har rundt meg til daglig, for INGEN jeg kjenner får anfall bare fordi barna får taco, pølser, pizza o.l i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #33 Skrevet 14. februar 2013 Tror det er fordi mange nordmenn får innprenta i hodet fra barneårene at alle måltider utenom middag skal være tørre brødskiver eller knekkebrød. Redd for nye ting. Anonym poster: 7c4f708452f43343afe91945cc080599
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 14. februar 2013 #34 Skrevet 14. februar 2013 Der jeg jobber serverer vi Taco siste fredagen i mnd. Ingen foreldre har til dags dato reagert på det om det er noen trøst, så bruker vi ikke skjell med palmeolje eller plastost. Ungene ELSKER å kunne gå å plukke de grønnsakene de vil ha fra vår lille buffet.. Tro meg.. Det er værre ting barnehager serverer enn dette. Så serverer vi pizza andre fredager.. Og fiskekaker (fyyyyy!) og lussekatter på lucia og vi baker boller på rolige dager. Vi gir de til og med en saftis eller to iløpet av sommeren.. Mn vi serverer ikke kake på bursdager, da har vi fruktfat.. Om det hjelper litt.. Og så har vi prim bare på fredager Og før noen halshugger meg! Det er ikke jeg som har bestemt dette bare forteller hvordan det er der jeg jobber. På privaten fins jeg ikke hysterisk, men tenker alt med måte
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #35 Skrevet 14. februar 2013 Herregud... De skulle vel bare ha taco til karneval eller noe. Slapp nå av med dette hysteriet, ungene må da vel få kose seg litt. Ingen kreperer av taco en gang i barnehagen i året. Anonym poster: 1cf966f803a8fc7cafa0d32cfe01d564
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 14. februar 2013 #36 Skrevet 14. februar 2013 Taco er da ikke gale, hadde reagert om det var hamburger og pommesfritt stekt i 10 liter olje med en haug ketchup på. Voldsomt til mathysteri..
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 14. februar 2013 #37 Skrevet 14. februar 2013 Og i mine barn sin bhg lager de varm mat hver fredag, lager alltid maten fra bunnen av. Tror de fleste bhg er opptatt av at maten skal være sunn og god.
MammantilNurket Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #38 Skrevet 14. februar 2013 Jaja Skjønner at det bare er å "kvinne" seg opp til Nurket begynner i barnehage. Skal øve meg på å være litt mindre hysterisk, men vil jo så gjerne gjøre "alt" riktig og bli en bra mamma ikke lett dette her ...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. februar 2013 #39 Skrevet 14. februar 2013 I vår barnehage har de varm lunsj / "kosemat" på fredager. Det er alt fra laks til pizza, taco, finnbiff, pannekaker etc. Og selv om jeg bryr meg om hva hun spiser og hva som er i maten så er varm lunsj 1 gang i uka ikke nok, mener jeg, til å kullseile et godt kosthold. Det er det hun spiser hjemme som betyr noe for de fleste måltider inntas fortsatt hjemme for min datter.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #40 Skrevet 14. februar 2013 I vår barnehage har de varm lunsj / "kosemat" på fredager. Det er alt fra laks til pizza, taco, finnbiff, pannekaker etc. Og selv om jeg bryr meg om hva hun spiser og hva som er i maten så er varm lunsj 1 gang i uka ikke nok, mener jeg, til å kullseile et godt kosthold. Det er det hun spiser hjemme som betyr noe for de fleste måltider inntas fortsatt hjemme for min datter. Men for mange barn inntas ikke de fleste måltid hjemme, de inntas i barnehagen. Et barn i fulltid barnehage er jo stort sett hjemme kun 3 våkne timer, det blir jo kun middag, det? Og så er frokost, lunch og mellom måltider i barnehagen... Anonym poster: 7bb0ce554d304e08a3fd8f04ce0ada29
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #41 Skrevet 14. februar 2013 Jeg skulle ønske barnehagene ser verte mer TACO!! Tror jammen meg det er det måltidet hvor ungene får i seg mest grønnsaker!! Dessuten; måltid bør etter min mening ha en sosial funksjons. Og va bedre er det ikke når ungene først kan være med å kutte grønnsaker for så å plukke/velge det de selv vil spise etterpå Anonym poster: 18cba74deaaa5a8b213d53f738476c7d
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. februar 2013 #42 Skrevet 14. februar 2013 I vår barnehage har de varm lunsj / "kosemat" på fredager. Det er alt fra laks til pizza, taco, finnbiff, pannekaker etc. Og selv om jeg bryr meg om hva hun spiser og hva som er i maten så er varm lunsj 1 gang i uka ikke nok, mener jeg, til å kullseile et godt kosthold. Det er det hun spiser hjemme som betyr noe for de fleste måltider inntas fortsatt hjemme for min datter. Men for mange barn inntas ikke de fleste måltid hjemme, de inntas i barnehagen. Et barn i fulltid barnehage er jo stort sett hjemme kun 3 våkne timer, det blir jo kun middag, det? Og så er frokost, lunch og mellom måltider i barnehagen... Anonym poster: 7bb0ce554d304e08a3fd8f04ce0ada29 Derfor skrevet jeg også "....for min datter". Hun spiser frokost hjemme, middag, kvelds og alle måltidene i helgene. Spiser hun frokost i barnehagen så er det jeg som lager maten i matboksen. Lunsj er det eneste hun får i barnehagen + frukt. Hun har 100% plass, men noe kortere dager. Så for meg er ikke "kosematen" på fredag en viktig eller stor sak.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #43 Skrevet 14. februar 2013 I vår barnehage har de varm lunsj / "kosemat" på fredager. Det er alt fra laks til pizza, taco, finnbiff, pannekaker etc. Og selv om jeg bryr meg om hva hun spiser og hva som er i maten så er varm lunsj 1 gang i uka ikke nok, mener jeg, til å kullseile et godt kosthold. Det er det hun spiser hjemme som betyr noe for de fleste måltider inntas fortsatt hjemme for min datter. Men for mange barn inntas ikke de fleste måltid hjemme, de inntas i barnehagen. Et barn i fulltid barnehage er jo stort sett hjemme kun 3 våkne timer, det blir jo kun middag, det? Og så er frokost, lunch og mellom måltider i barnehagen... Anonym poster: 7bb0ce554d304e08a3fd8f04ce0ada29 Derfor skrevet jeg også "....for min datter". Hun spiser frokost hjemme, middag, kvelds og alle måltidene i helgene. Spiser hun frokost i barnehagen så er det jeg som lager maten i matboksen. Lunsj er det eneste hun får i barnehagen + frukt. Hun har 100% plass, men noe kortere dager. Så for meg er ikke "kosematen" på fredag en viktig eller stor sak. Da hadde nok jeg også vært mindre stresset med det ja Anonym poster: 7bb0ce554d304e08a3fd8f04ce0ada29
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #44 Skrevet 14. februar 2013 Finnbiff usunt? "Kosemat"? Reinkjøtt er det magreste du kan spise faktisk.. Uten tilsetningsstoffer, de spiser ikke kraftfor eller andre kunstige ting. Mye sunnere enn ei brødskive. Anonym poster: 7c4f708452f43343afe91945cc080599
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #45 Skrevet 14. februar 2013 Taco er ikke farlig, slapp av.. Du er litt vel hysterisk! Ikke vis det foran barnet ditt, det er ikke sunt å være slik. Kanskje du burde prate med noen om det? Anonym poster: 956881ef820d6cab59dc44827f05eabe
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #46 Skrevet 14. februar 2013 Herregud hi, legg deg inn frivillig. Du er ikke god! Anonym poster: 062613006d9a858781f1d0bca332ec43
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. februar 2013 #47 Skrevet 14. februar 2013 Finnbiff usunt? "Kosemat"? Reinkjøtt er det magreste du kan spise faktisk.. Uten tilsetningsstoffer, de spiser ikke kraftfor eller andre kunstige ting. Mye sunnere enn ei brødskive. Anonym poster: 7c4f708452f43343afe91945cc080599 Det er ikke usunt. Bare bare for å illustere at noen ganger har de pannekaker og pølser, litt usunne ting, og andre ganger laks og finnbiff. For å vise at selv om de har noe usunt en fredag så har de ikke usunn mat alle fredagene. Og slik er det vel i de fleste barnehager?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #48 Skrevet 14. februar 2013 Finnbiff usunt? "Kosemat"? Reinkjøtt er det magreste du kan spise faktisk.. Uten tilsetningsstoffer, de spiser ikke kraftfor eller andre kunstige ting. Mye sunnere enn ei brødskive. Anonym poster: 7c4f708452f43343afe91945cc080599 Det er ikke usunt. Bare bare for å illustere at noen ganger har de pannekaker og pølser, litt usunne ting, og andre ganger laks og finnbiff. For å vise at selv om de har noe usunt en fredag så har de ikke usunn mat alle fredagene. Og slik er det vel i de fleste barnehager? Forstår det ja Bare overrasket over at folk klikker på at maten er VARM og sverger til den evinnelige (og usunne) brødskiva. Tror at ungene hadde likt mer varmretter som er like magre som det groveste og kjipeste brød man kan lage (nei, supergrovt brød med masse korn er IKKE godt). Anonym poster: 7c4f708452f43343afe91945cc080599
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #49 Skrevet 14. februar 2013 åååå neeeeeei, taco i barnehagen? dette kan ikke perfekte meg tåle, stakkars de fisefine barna mine som må spise dette. De kan jo døøø av deg. uffameg Anonym poster: a8b17f7ab4ba79dc3bef857918fa22bf
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #50 Skrevet 14. februar 2013 dø av det skulle det stå ikke av deg Anonym poster: a8b17f7ab4ba79dc3bef857918fa22bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå