Gå til innhold

Funker fysioterapi mot bekkeløsning?(Vika fysikalske insitiutt)

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestilt time hos fysioterapaut hos Vika fysikalske insitiutt på Vika. Men nå ser jeg plutselig på nett at det er mange som heller anbefaler kiropraktor.

Er fysioterapi helt bortkastet?? Burde jeg avlyse og heller bestille hos kiropraktor? eller burde jeg teste ut begge deler :)

Takker for svar :)

Fortsetter under...

Jeg har aldri gått til fysioterapaut under svangerskapet så kan ikke gi noen god input på om det virker eller ikke.

Derimot anbefaler jeg mer enn gjerne Thorleif Monsen hos Røa kiropraktorklinikk. Han er både kiropraktor og fysioterapeut, og i tillegg har han god peiling på svangerskap/bekken etc. Han hjalp meg da bekkenet mitt ble skikkelig kranglete etter at jeg hadde født førstemann, og har også hjulpet meg å bli kvitt en skikkelig kiip hodepine pga spenning/låsning i nakken i dette svangerskapet :) Veldig flink fyr!

Annonse

Veldig forenklet kan man si at fysio kan hjelpe deg med å forsterke støttemusklaturen rundt bekkenet, som kan hjelpe litt på smertene. Jeg har hatt moderat hjelp av fysio, men likevel nok til at jeg velger å fortsette. Dette får du dekket 100%, så du ikke betaler noenting selv.

Kiropraktor kan hjelpe til med bekkenlåsning. Jeg er så heldig at jeg har dette også, men der betaler jeg jo i overkant 300,- hver gang, så det blir fort dyrt (jeg skulle helst ha vært der 3 ggr uken fast...)

Lykke til, bekkenløsning/låsning er noe herk!!!

• 2 uker senere...

Takker for svar :) Jeg avlyste timen og nå har jeg vært hos kiropraktor 3 ganger. Og jeg skal 2 ganger til denne uka, da jeg fant ut at det var en låsning jeg hadde. MEN, det har ikke blitt særlig bedre enda.. Så nå vurderer jeg å legge til en fysio time i tillegg. Kanskje en kombo haddde vært bra?? Eller er det kanskje dumt å blande disse behandlingene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...