Gå til innhold

Tfk joggster twist, simo kombi eller emmaljunga edge duo s?

Anbefalte innlegg

Får baby i mai/juni. Bor i utkanten av en storby. Blir å trille inne på kjøpesenter, langs fortau og på skogsstier iblant. Kommer av og til å ta bybussen og av og til å kjøre bil.

Bor i andre etasje, så må antakelig sette igjen vogna nede og ta med baggen opp.

Hvilken av disse passer best? Klarer ikke bestemme meg....

I tillegg ønsker jeg gjerne å kjøpe vognen brukt (ønsker ikke å bruke mer enn 3-4000,- på vogn).

Har dere noen innspill?

Hva ville dere valgt?

Fortsetter under...

Er det lov å si ingen av de? ;)

DuoS er såpass nytt at det blir nok ikke så lett å få tak i brukt ellers er dette en god løsning, simo kombi er et tungt dråg av en vogn som ihvertfall ikke jeg hadde giddet å drasset på på bussen og ut å inn av bil, tfk hadde vært grei om sittedelen var vendbar -men det er jo en smakssak.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tittet på bugaboo cameleon, emmaljunga nitro og brio go, alle disse får du vinterhjul til slik at de er gode å trille på alt underlag :)

For meg er det viktig at vognen er lett i vekt og at den har svingbare hjul foran, dette gjør trillekomforten ti ganger bedre. Selv har jeg bugaboo cam i bilen til shopping og by trilling og en simo duo til tur trilling hjemme, en flott kombinasjon.

Takk for innspill.

Jeg kommer nok til å gå noe på skogssti, da den korteste veien til skolen for eldstebarnet er gjennom skogen... Men det er jo klart det er enklere å trille mange steder med svingbare hjul.

Har sett at tfk har kommet med en multi-x bag som kan gjøres om til sittedel slik at du får barnet mot deg i begynnelsen, så hvis jeg skulle kjøpt denne, hadde jeg nok vurdert denne bagen.

Så på de vognene du foreslo. Syns hjulene så så små ut, og tenker det kan være upraktisk både på en skogssti og i snø som det jo er halve året....?

Å ha to vogner er sikkert lurt, men jeg har lyst til å klare meg med en, så ser jo da at det jo da blir noen av kravene man ikke får oppfylt...

Noen flere som har innspill?

Takk for innspill.

Jeg kommer nok til å gå noe på skogssti, da den korteste veien til skolen for eldstebarnet er gjennom skogen... Men det er jo klart det er enklere å trille mange steder med svingbare hjul.

Har sett at tfk har kommet med en multi-x bag som kan gjøres om til sittedel slik at du får barnet mot deg i begynnelsen, så hvis jeg skulle kjøpt denne, hadde jeg nok vurdert denne bagen.

Så på de vognene du foreslo. Syns hjulene så så små ut, og tenker det kan være upraktisk både på en skogssti og i snø som det jo er halve året....?

Å ha to vogner er sikkert lurt, men jeg har lyst til å klare meg med en, så ser jo da at det jo da blir noen av kravene man ikke får oppfylt...

Noen flere som har innspill?

Men sjekket du de ut med vinterhjul? Da har de nemlig to store hjul foran, hele poenget er jo at da kan man bytte etter hvor man skal trille.

Jeg ville nok sagt:

Emmaljunga Edge Duo som bagvogn og som sportsvogn inntil du er komfortabel med å vende barnet fra deg, deretter Edge som sovevogn i barnehagen og TFK Joggster Twist som hovedvogn/sportsvogn.

Jeg har to barn. Elsker Edge som bagvogn og TFK som sportsvogn når det er greit å vende barnet fra deg, Har hatt TFK siden eldstemann var 1 år og vi var nylig på storbyferie alene og hadde med TFK. Han har fortsatt bra plass i TFK Joggster Twist og er 4 år i april.

Det finnes dessverre ingen vogn som er perfekt for hele vognperioden. Jeg har prøvd flere, men ingen funker både som bagvogn, tidlig sportsvogn og vogn til eldre barn..

Annonse

Jeg ville nok sagt:

Emmaljunga Edge Duo som bagvogn og som sportsvogn inntil du er komfortabel med å vende barnet fra deg, deretter Edge som sovevogn i barnehagen og TFK Joggster Twist som hovedvogn/sportsvogn.

Jeg har to barn. Elsker Edge som bagvogn og TFK som sportsvogn når det er greit å vende barnet fra deg, Har hatt TFK siden eldstemann var 1 år og vi var nylig på storbyferie alene og hadde med TFK. Han har fortsatt bra plass i TFK Joggster Twist og er 4 år i april.

Det finnes dessverre ingen vogn som er perfekt for hele vognperioden. Jeg har prøvd flere, men ingen funker både som bagvogn, tidlig sportsvogn og vogn til eldre barn..

Jeg hadde tfk joggster twist til sønnen min. Fikk den etter han var ferdig med bag da, så har aldri brukt bagen på den. Men han brukte den både hjemme og til å sovevogn i barnehagen (tok jo med vogna frem og tilbake hver dag, vet ikke om praksis i andre barnehager er å sette igjen vogna?). Den funket bra som sovevogn også den.... Det eneste med den er vel at det er liten plass under den, at den ikke er like stabil som de med 4 hjul og at den ikke kan snus begge veier.

Jeg er så i tvil om hvilken jeg vil ha!

Vi har Emmaljunga, og det er den beste vognen jeg har trillet. Den har store og gode hjul, stor vognbag og du kan ha barnet i begge retninger.

Det som mange synes er negativt med vognen, er at den tar stor plass i bil. Vi har valgt sportsunderstellet, men ser at du ønsker et annet understell. Jeg har personlig ingen erfaringer med det, da det er ganske nytt.

Hvis du skal gå mye imellom ville jeg valgt en stor vogn med god plass til barnet. Når det blir større er det greit å ha litt plass, så du får en god vinterpose uten at barnet skal sitte trangt og fryse.

Jeg personlig liker å ha en god og stor kombivogn i begynnelsen, for så å gå over til en mindre og lettere vogn etterhvert. Vi har brukt kombivognen som sovevogn i barnehagen etter jenta begynte der, og da har hun en god og stødig vogn å sove i.

Simo blir jeg aldri til å kjøpe. Syntes den var alt for vinglete å trille, og har veldig mye vugging i forhold til Emmaljunga. Personlig hadde jeg blitt sjøsyk av å ligge i ei Simo-vogn! Men hver sin smak. Her er Emmaljunga en favoritt.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...