Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Har et møte på familievernkontoret idag, tror det er et helt vanlig møte hvor jeg og far skal diskutere om han skal få utvidet samvær/prate om hvordan samarbeidet har vært siden i fjor høst. Dette møtet ble planlagt allerede i fjor høst. Nå har ting endret seg drastisk, det er mistanke om dop i bildet hos barnefar, og jeg føler meg aldeles ikke trygg på å sende barnet til han i det hele tatt, hvertfall ikke uten at urinprøver er med i bilde. har forgjeves prøvd å ta dette opp med barnefar, men han blir veldig sint og sier at jeg har ingenting med å kreve slike ting fra han. (jada, han er mindre smart). Jeg har tatt det opp med barnevern, og de har innkalt han til flere møter og i tillegg spurt om han er villig til å avlegge en urinprøve på et av disse møtene. Det har han sagt at han selvfølgelig kan gjøre. Men, barnefar møtte ikke opp til noen av samtalemøtene med barnevernet, han har ikke fortalt sin versjon av saken, og tar ikke kontakt med dem.Der for kontaktet jeg advokat tidligere i uken, og han skulle sende et formelt brev til barnefar der det står at han ikke får ha barnet sitt så lenge han ikke avlegger urinprøver først, og at det er en oppriktig bekymring jeg har. Føyer han ikke etter for dette veldig rimelige kravet, så får han heller ikke ha datteren sin. Jeg har i tillegg til dette bedt om besøksforbud, pga andre alvorlige ting som den gale mannen har funnet på. Så, nå over til spørsmålet som jeg rotet meg litt bort fra her, hehe; Jeg vil ikke møte på familievernkontoret likevel idag, og burde jeg ringe å si alt det her? Pratet med advokaten min igår, og han sa at jeg måtte bestemme selv om jeg ville dra, det gjorde ingenting fra eller til uansett, og at familievernkontoret ikke hadde noe å si i en evt rettsak uansett. Men jeg kjenner ikke at jeg orker å fortelle alt til familievernkontoret heller, det er så mye. Så skal jeg bare ringe å si at jeg ikke kommer? Hva skal jeg si? Ser ingen grunn til å se barnefar idag, han får et brev de kommende dagene uansett med info om hva jeg krever, og det er vel ingen vits i å dra på møte og møte han ansikt til ansikt bare for å si det samme? Anonym poster: 02c41169d153d79590f9bc6c28a57933
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Ring og gi beskjed om at du ikke kan møte. Du trenger ikke oppgi grunn, men det kan være at de vil be deg om å kontakte barnefaren for å også gi ham beskjed om at du ikke kommer
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Hvis man skal til mekling så kan man ikke bare avlyse sånn uten videre. Vet ikke om dette gjelder ved vanlige samtaler.... Jeg ville absolutt tatt det opp!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Hvis man skal til mekling så kan man ikke bare avlyse sånn uten videre. Vet ikke om dette gjelder ved vanlige samtaler.... Jeg ville absolutt tatt det opp! Hun kan la være å møte. Han kan fortsatt møte om han ønsker det og vil da få sin meklingsattest, dersom det er mekling. Det er ingen tvang eller plikt til å møte.
En til, please. Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Det aller beste er å møte til slike timer, men hvis du er engstelig for å møte barnefar forstår jeg at du kvier deg. Nå er jo dette en arena dere kan ta opp slike tema med veiledere til stede, så hvorfor ikke utnytte den?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 HI Når ting er blitt slik at jeg har bedt om besøksforbud, anmeldt han og kontaktet advokat, så er det vel ikke mye vi kan bli enige om på et familivernkontor.. Anonym poster: 02c41169d153d79590f9bc6c28a57933
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Hvis man skal til mekling så kan man ikke bare avlyse sånn uten videre. Vet ikke om dette gjelder ved vanlige samtaler.... Jeg ville absolutt tatt det opp! Hun kan la være å møte. Han kan fortsatt møte om han ønsker det og vil da få sin meklingsattest, dersom det er mekling. Det er ingen tvang eller plikt til å møte. jeg var kalt inn forrige uke og i brevet sto det at man måtte ha gode grunner for fravær, og at det var opp til mekleren å avgjøre om det var gyldig eller ei. Men om ting er så fastlåst er det kanskje ikke nødvendig...
BareMas Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Hvis man skal til mekling så kan man ikke bare avlyse sånn uten videre. Vet ikke om dette gjelder ved vanlige samtaler.... Jeg ville absolutt tatt det opp! Hun kan la være å møte. Han kan fortsatt møte om han ønsker det og vil da få sin meklingsattest, dersom det er mekling. Det er ingen tvang eller plikt til å møte. jeg var kalt inn forrige uke og i brevet sto det at man måtte ha gode grunner for fravær, og at det var opp til mekleren å avgjøre om det var gyldig eller ei. Men om ting er så fastlåst er det kanskje ikke nødvendig... Det er vel obligatorisk oppmøte på kun første mekling. SLik som jeg forstår det av HI så er det ikke snakk om meklingsmøte, men la oss kalle det oppfølgingssamtale. Jeg er jevnt på fvk på møter om samvær og samarbeid, men har kun vært på ett meklingsmøte. Hadde jeg vært deg, HI, ville jeg ringt kontakten på fvk og gitt ett lite sumery om hvordan ståa er og hvorfor du ikke ser noen grunn til å komme.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Hvis man skal til mekling så kan man ikke bare avlyse sånn uten videre. Vet ikke om dette gjelder ved vanlige samtaler.... Jeg ville absolutt tatt det opp! Hun kan la være å møte. Han kan fortsatt møte om han ønsker det og vil da få sin meklingsattest, dersom det er mekling. Det er ingen tvang eller plikt til å møte. jeg var kalt inn forrige uke og i brevet sto det at man måtte ha gode grunner for fravær, og at det var opp til mekleren å avgjøre om det var gyldig eller ei. Men om ting er så fastlåst er det kanskje ikke nødvendig... Det er vel obligatorisk oppmøte på kun første mekling. SLik som jeg forstår det av HI så er det ikke snakk om meklingsmøte, men la oss kalle det oppfølgingssamtale. Jeg er jevnt på fvk på møter om samvær og samarbeid, men har kun vært på ett meklingsmøte. Hadde jeg vært deg, HI, ville jeg ringt kontakten på fvk og gitt ett lite sumery om hvordan ståa er og hvorfor du ikke ser noen grunn til å komme. det var ikke første gang, men mulig ulik praksis:) håper uansett det ordner seg for deg HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå