Gå til innhold

Hun har begynt å våkne så mye på natta..

Anbefalte innlegg

Og ikke nødvendigvis for mat..

Hun er 4 mnd og legger seg ikke før rundt 2230.

Fram til nå nylig sov hun ofte fra 2230-04/05 i strekk før mat.

Nå de siste nettene har hun begynt å våkne rundt kl 1, ved at hun sparker og kaver og styrer og finner liksom ikke roen igjen. Med en gang jeg legger henne ved siden av meg roer hu seg og sovner, i flere timer..

Men om jeg flytter henne til senga si igjen våkner hun på nytt etter maks en time:/

Hva er greia her a? Hun har aldri styra sånn og har sovet godt alene siden hun var rundt 8 uker..

Erfaring?

Fortsetter under...

Kan hun være overtrøtt og klar for å legge seg tidligere?? Ellers har jeg sett mange her inne som har babyer som endrer søvn-mønster rundt 4 mnd. Kanskje mye utvikling på den tiden?

Neei tror ikke det. For hun sovner fint uten noe byssing osv.. Er bare at hun ikke sover så mange timer i strekk. Men ja.. Mulig det er no utviklingssprang også:) mye som skjer nå :)

Er jo koselig å ha henne sovende ved siden av meg.. Men tør ikke å gjøre det så ofte:)

Men takk for svar :)

Kan være mange grunner for at hun våkner om natten, utvklingsprang er en av dem. Hvis hun styrer mye med dynen om natten, kan jeg anbefale deg en sovepose. Har brukt det til begge mine og de er mye mer rolig i sengen :-) Kjøpes på ikea, sparkjøp eller barneutstyrsbutikker.

Veldig opp og ned med de små.. Her hadde hun for første gang en lang søvnperiode ved 2 mnd., og den varte frem til 4 mnd. Da begynte hun å våkne ofte igjen. Men så gikk hun plutselig tilbake til rolige netter. Er vel mye som skjer rundt den perioden, motorisk, tenner osv. som gjør at de sover mer urolig :)

jeg har også ei som har begynt å styre noe fælt på natta!! hun er 3 mnd og 2 uker cirka. det begynte for etpar uker siden; våkner flere ganger iløpet av natten, begynner i 01 tida og sparker med armer og bein og skal ha smokk selvf! :) Ser ut som det skjer uavhengig av leggetid... har prøvd å legge henne seinere men det hjalp ikke. så skal fortsette å legge rundt 20.30-21 som vi har begynt med..så blir det håper jeg gradvis tidligere ;)

Jeg er nå ganske så trøtt selv om jeg sover litt på dagtid, og er også vant med å sove gjennom stormer å hva som helst før jeg fikk vesla :) det tar på kjenner jeg.... håper det normaliserer seg snaaaart!! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...