Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #26 Skrevet 14. februar 2013 Ja, det får de lov til, men om de ønsker å gjøre strre ting som å male, flytte stikkontaker eller noe annet skal de spørre oss først. Anonym poster: 7434324f3ee2af23402d5fa2034b5f4d
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. februar 2013 #27 Skrevet 14. februar 2013 Jeg leier ut. Det er kun en vegg jeg har sagt at de ikke får lage hull i, og det er den som er tapetsert og 4-5 meter takhøyde. Hadde vært et helvete og tapetsert om den veggen hele tiden. Men de andre veggene er ok.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #28 Skrevet 14. februar 2013 vi leier her vi bor og har fått helt frie tøyler til og gjøre akkurat som vi vil:) Fleipa med huseieren om at vi ville male veggene i rommene her og det var bare og gjøre. vi som skulle bo her og det var viktig for huseier at vi trivdes med farger og interiør o.s.v. vi betaler penger for og bo her så da måtte vi gjøre det slik at vi trivdes også fikk vi beskjed om.. Anonym poster: 99be874cb9b3358423325421be82e79c
Countess Skrevet 14. februar 2013 #29 Skrevet 14. februar 2013 Vi leier en nyoppusset leilighet, og vi får gjøre som vil vil her egentlig.. Skulle bare mangle da vi betaler ned huslånet deres neida, det eneste de har sagt var at om vi skulle henge opp tv'n og hyller på veggen, så måtte vi bruke så små skruer som mulig.. Da blir det ikke store unødvendige hull Men er det ikke normalt at husvert opplyser om det IKKE skulle være låv å henge opp ting da? Men det skader vel ikke å spørre, så slipper du noe tull..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #30 Skrevet 14. februar 2013 Har ikke falt meg inn å regulere dette for min leietaker. Hvis det skulle være noen "kratere" etter dem, så får de ordne opp i det selv før de flytter. Anonym poster: 72d25e0d60787a2a2290c6b61b0e5d88
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #31 Skrevet 14. februar 2013 Vanlig slitasje og spiker/skruer i veggene tar vi høyde for... Leietagerne får i grunn bestemme selv hva de vil gjøre i leiligheten. Om de ønsker å male også er det fritt frem. Leiligheten er 80 kvm og 12 år gammel. Vi tenker at det viktigste for de som bor der er at de trives og føler at det er de som bor der, så får vi heller ta det ekstra arbeidet det blir hvis det trengs å sparkle igjen her og der. Regner med vi skal ta den i bruk selv om noen år siden vi trenger nok alle tre etasjer selv etterhvert, og skal da uansett oppusses før vi tar den i bruk selv. Jeg har faktisk ikke vært inne i den på over ett år, for føler jeg ikke har noe der å gjøre. Mannen har vært der to tre ganger i forb. ærend og det er jo greit. Der ser veldig fint ut og de steller fint med den:) Anonym poster: 616e591d34d84f450a428ac93dc8ae8f
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2013 #32 Skrevet 14. februar 2013 Vi får ikke lov i det hele tatt. De vi bor hos er skikkelig strenge. Vi har litt breie lister på stua som vi kan sette pynt på. På rommet har vi en jævlig murvegg (dritt vond å skall i da den er så ruglete), så der skrudde husvert opp en gardinstang, og vi fikk heller ikke lov til å endre kjøleskapsdøra sånn at den åpnet seg andre veien, som er mye enklere enn å stå oppi veggen for å hente matvarer. Føler egentlig ikke at vi bor her. Vi fikk heller ikke lov til å ommøblere stua etter at de satte inn en tvbenk og sofa. Og tvbenken står jo på motsatt side fra der tvuttaket er! Gleder meg egentlig til å få tak i noe annet. Trives ikke så mye her når det er regler for absolutt alt. Vi får ikke lov til å la svigers parkere noen få timer i den store oppkjørselen deres en gang, så de må parkere to gater lengre bort. Føler meg ikke så velkommen i det som skal være hjemmet mitt. Hvis det er parkering utenfor huset, kan de ikke nekte deg. Da skal du ha en plass. Det er de pliktig til. Anonym poster: ec821e704da094ae4afc4b4f89bed10d
Gilette Skrevet 14. februar 2013 #33 Skrevet 14. februar 2013 Oi vi har herjet i de leilighetene vi leid før vi fikk bygget hus. Vi har malt bilder på veggen osv... Eneste den husverten som vi bodde lengst om kommenterte var at vi ikke måtte finne på å male over for han digget det. Når en langtidsleier så må en nesten få lov til å gjøre det litt sitt... Krever iallfall ikke av våre leietakere at de skal være totalt streite og kun leve med hvite hullfrie vegger. De må neste få gjøre det litt til sitt eget så lenge de ikke ramponerer kåken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå