Gå til innhold

Dere som leier ut, lar dere leieboere henge opp bilder, hyller ol?u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: 670e1e1719441e5c52c06e336339b4a0

Skrevet

Hvem vil leie et sted det ikke er lov?

Anonym poster: df6bafd07fdc8087d725154ed8da631f

Skrevet

hahahaha hahahahahahahah hahahahahahahahahahahahahahahahahah hahahahahahahahahahahahahahahah

Anonym poster: c4c02781ff7b2aaf5238af0993fab07f

Skrevet

Jeg har aldri leid ut selv, men har bodd i mange leiligheter og aldri opplevd at det ikke har vært lov.

Anonym poster: 3135bf7b9589e4ead3d0d6d77f024a2a

Skrevet

Her jeg bor nå har jeg fått beskjed om å bruke de hullene i veggene som er før jeg lager nye, å helst ikke lage nye. Ingen problem egentlig, for hun som har bodd her før meg hadde peppret veggen full av hull. Har nesten dekt veggene med dekor og kun laget et hull i stua og to på et rom.

Skrevet

Selvfølgelig er ikke det lov. Vi har hengt opp pyntelister som leietaker får bruke. Alt annet av møbler, hyller etc må være frittstående.

Anonym poster: 052c9cc58889f93c2b49489cbb935a9b

Gjest overlord
Skrevet

Etter å ha lest her inne innbiller jeg meg at vi er svært hyggelige husverter. Enkelt og greit fordi vi innser at de som leier hos oss faktisk bor i det som er deres hjem.

Skrevet

Ja, innenfor rimelighetens grenser. Jeg er opptatt av at leietaker skal trives og skape seg et hjem. Ser for meg at de trives bedre og leier lenger da ;-) Hvis det er noe spesielt så avtaler vi at de skal sparkle/fikse om/når de flytter. Det har aldri vært noe problem.

Skrevet

Ja, om man ønsker langtidsleie må de som bor der få føle seg som hjemme.

Når det går mange år mellom hver gang man bytter leieboere er det en smal sak å sparkle igjen noe hull og male litt før det kommer inn nye.

Noe annet om man leier ut hybler til studenter og de byttes ut hele tiden, da kan man sette opp lister de kan henge ting fra med fiskesnøre.

Anonym poster: f2051a77826c3d484554bd42092bf90e

Skrevet

jeg leier et sted hvor det er panel i alle rom. Jeg ser at de har sparklet over hull og malt, men jeg er likevel så usikker. Kjipt hvis de tar av depositumet mitt fordi jeg har lagd hull i veggen..har satt i én spiker, og den er bak vinduskarmen, så den går det ikke an å se..

Hi

Skrevet

Ja, vi tar høyde for at vi må pusse opp innimellom. Viktig at dem som bor der trives :) Det skal jo være hjemmet til noen. Satser på at vi har funnet fornuftige folk som ikke slår inn bolter for å henge opp et bilde...

Har selv leid steder det ikke var lov/meget begrenset og bildene fra den tiden taler for seg - så veldig stusselig ut. Har også leid studenthybel med sånne pyntelister, det blir ikke helt det samme å gjøre det hjemmekoselig, men jeg skjønner mer restriksjonene der med så stort gjennomtrekk av folk. Dessuten har de fleste studenter på slike hybler et annet hjem også!

Anonym poster: f6b28dd3d20d9659584f0deb49197775

Skrevet (endret)

Ja det får de selvfølgelig lov til. Unntaket er dører og lister, der får de ikke lov til å spikre eller skru inn noe.

Endret av Hybelkanina
Skrevet

Vi får ikke lov i det hele tatt. De vi bor hos er skikkelig strenge. Vi har litt breie lister på stua som vi kan sette pynt på. På rommet har vi en jævlig murvegg (dritt vond å skall i da den er så ruglete), så der skrudde husvert opp en gardinstang, og vi fikk heller ikke lov til å endre kjøleskapsdøra sånn at den åpnet seg andre veien, som er mye enklere enn å stå oppi veggen for å hente matvarer. Føler egentlig ikke at vi bor her. Vi fikk heller ikke lov til å ommøblere stua etter at de satte inn en tvbenk og sofa. Og tvbenken står jo på motsatt side fra der tvuttaket er! Gleder meg egentlig til å få tak i noe annet. Trives ikke så mye her når det er regler for absolutt alt. Vi får ikke lov til å la svigers parkere noen få timer i den store oppkjørselen deres en gang, så de må parkere to gater lengre bort. Føler meg ikke så velkommen i det som skal være hjemmet mitt.

Skrevet

Nei, det er ikke lov i vår leilighet, og det er ikke lov i vårt hus.

Nå har vi tømmer og panel, som tåler et spiker hull, men vi er veldig restriktive om hva vi henger opp selv. I leiligheten er det ips plater, og det kommer ikke på tale å bruke expensjonsskruer for å henge opp hyller etc. Leietakeren får bruke hyller som står på gulvet etc.

Har selv leid i hele min lange studietid, og bodd alene og i kollektiv. Har brukt disse gipsboltene en gang, og da spurte jeg om lov. Det var et speil, som vi ble enige om at skulle henge igjen.

I kollektiver har jeg vært sjokka over hvor skjødesløse mange er med hull i gipsplatene, og særlig i den perioden der, gipsplater med glassfiber tapet. Skal noe til å skjule disse boltene, og bolte hullene der.

Anonym poster: 60a3c5a4b3973708c47497e0a869f810

Skrevet

Vi har ikke lov her vi leier. Får kun bruke de som var fra før. Dvs vi har to bilder i stua og barnet har to bilder på rommet sitt. Ingen hyller heller.Skikkelig stusslig å ha så nakne vegger. I tillegg er alle veggene hvite. Bodd her i fem år nå. Gleder oss til å kjøpe vårt eget til sommeren :)

Anonym poster: ca5435df4a7a8832f526b8c487ec9229

Skrevet

Ja det er klart:-) det er jo deres hjem også.

Men vi oppmuntrer dem til å bruke små stifter o.l til bilder osv, og gir dem rett og slett en skål m spiker som ikke er for store, slik at vi har litt "kontroll".

Så klart dem kan jo seff bruke andre spiker i veggene også, men det har alltid vært ok med dem vi har gitt dem.

Skrevet

Har alltid fått lov til det. Hadde aldri turt å bo i en leilighet der man ikke fikk skru hyller fast til veggen.

Å ikke skru hyller som står på gulvet fast i veggen er livsfarlig om man har barn i hus.

Men det er klart. Man lager jo ikke flere hull en nødvendig.

Skrevet

Selvfølgelig er ikke det lov. Vi har hengt opp pyntelister som leietaker får bruke. Alt annet av møbler, hyller etc må være frittstående.

Anonym poster: 052c9cc58889f93c2b49489cbb935a9b

Håper ikke du leier ut til noen med barn.
Gjest meg mamma?
Skrevet

Vi får ikke lov i det hele tatt. De vi bor hos er skikkelig strenge. Vi har litt breie lister på stua som vi kan sette pynt på. På rommet har vi en jævlig murvegg (dritt vond å skall i da den er så ruglete), så der skrudde husvert opp en gardinstang, og vi fikk heller ikke lov til å endre kjøleskapsdøra sånn at den åpnet seg andre veien, som er mye enklere enn å stå oppi veggen for å hente matvarer. Føler egentlig ikke at vi bor her. Vi fikk heller ikke lov til å ommøblere stua etter at de satte inn en tvbenk og sofa. Og tvbenken står jo på motsatt side fra der tvuttaket er! Gleder meg egentlig til å få tak i noe annet. Trives ikke så mye her når det er regler for absolutt alt. Vi får ikke lov til å la svigers parkere noen få timer i den store oppkjørselen deres en gang, så de må parkere to gater lengre bort. Føler meg ikke så velkommen i det som skal være hjemmet mitt.

Men de sjekker vel ikke om dere ommøbelerer, de har jo ikke noe i leiligheten og gjøre.

Skrevet

jeg leier et sted hvor det er panel i alle rom. Jeg ser at de har sparklet over hull og malt, men jeg er likevel så usikker. Kjipt hvis de tar av depositumet mitt fordi jeg har lagd hull i veggen..har satt i én spiker, og den er bak vinduskarmen, så den går det ikke an å se..

Hi

Er vel bare å sjekke kontrakten eller spørre husverten din?

Skrevet

Men de sjekker vel ikke om dere ommøbelerer, de har jo ikke noe i leiligheten og gjøre.

Uheldigvis så har vi varmtvannstanken nede hos oss, og det har vært en del problemer med det elektriske i den, så de må ned hos oss en gang i blant til å restarte hele tanken sånn at de får varmtvann. Og ettersom det alltid er noe husværten må fikse her nede, så er han innom iallefall 3 ganger i mnd. Men det blir å flytte til den lille kommer, for er jo ikke trygt når vi ikke får skru fast golvhyller eller kommoder!

Skrevet

Uheldigvis så har vi varmtvannstanken nede hos oss, og det har vært en del problemer med det elektriske i den, så de må ned hos oss en gang i blant til å restarte hele tanken sånn at de får varmtvann. Og ettersom det alltid er noe husværten må fikse her nede, så er han innom iallefall 3 ganger i mnd. Men det blir å flytte til den lille kommer, for er jo ikke trygt når vi ikke får skru fast golvhyller eller kommoder!

Det går fint an å gjøre det trygt uten å skru fast møbler altså, det har vi aldri gjort. Når det er sagt så holder jeg med deg i å flytte uansett, ville ikke likt å bo sånn.

Anonym poster: 356d3fbfa7d7ba7ad6a9581f832e9abe

Skrevet

Det går fint an å gjøre det trygt uten å skru fast møbler altså, det har vi aldri gjort. Når det er sagt så holder jeg med deg i å flytte uansett, ville ikke likt å bo sånn.

Jeg skal innrømme at jeg er en av de unge førstegangsmødrene som er hysteriske. :P Men vil flytte til noe mer stabilt og noe tryggere enn der vi bor nå. Trappa er bratt, ujevn og skummel (er forskjellig høyde på hver av trappetrinnene) og vi får ikke lov til å bruke noe annen varme enn gulvvarme (flisgulv i hele leilighet). Jeg føler meg ikke velkommen her, og da føles det ikke riktig å bo her når barnet kommer.

Skrevet

Skjønner ikke hva alt dette dere skal henge opp er? Jeg har alltid eid mitt eget, men det eneste jeg har hengt opp er to vegglamper....

Og gardinstang i stua. men går utifra at det er både gardinmuligheter og lys i leilighetene dere leier?

Skrevet

Skjønner ikke hva alt dette dere skal henge opp er? Jeg har alltid eid mitt eget, men det eneste jeg har hengt opp er to vegglamper....

Og gardinstang i stua. men går utifra at det er både gardinmuligheter og lys i leilighetene dere leier?

Jo, det kan jeg fortelle deg. :) Her har vi hengt opp 2 klokker (en i stua og en på kjøkkenet), 9 bilder og malerier, 3 hyller til plantene som måtte flyttes utenfor rekkevidde for minstemann, 2 cd/dvd hyller og 2 lamper (nei, det var ikke lys her fra før).

Heldigvis er det ingen sånn regel om at det ikke er lov å henge opp ting her. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...