Gå til innhold

Fun light til baby 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært ett kjempe stort problem og få babyen til og drikke rent vann. Det lille vi har tvunget i han med Easy Tran har han bare brekt opp igjen. Og det er jo ikke bra at han alltid slukker tørsten med bare NAN. Så i stad puttet jeg så vidt det var litt funsaft i vannflasken og han digga det! Flasken var jo tom på 10 minutter .. Var så vidt man smakte at det var noe saft i. Men hvordan er dette og gi egentlig?

Anonym poster: e36deda288a3a3aa82ee2379dde61283

Fortsetter under...

Skrevet

Unngå kunstig søtning til barn under 3 år.

Anonym poster: e0f1ba2de75ac5403cfc110ed4d3fb4d

Skrevet

Nix, dårlig. Og jeg er absolutt ingen hysteriker. Om du må, bland heller litt ren eplejuice med masse vann.

Skrevet

Det er vel ikke akkurat anbefalt pga søtstoffer, er aspartam i fun light. Trenger babyen så mye drikke da? Hvis den får mme skal det holde, hvertfall på den årstiden, er det veldig varmt så er det jo viktigere med tørstedrikk.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Aspartam for så små barn er mye farligere enn vanlig sukker. Lag hjemmelaget saft istedet for å proppe ungen full av giftige tilsetningsstoffer.

Skrevet

Bland heller i litt juice i vannet, eller bland halv mengde NAN (eller mindre, så lite han aksepterer) så han ikke drikker seg mett. Uansett tørster han vel ikke i hjel så lenge han får i seg væske hver dag, og du gjør ham en bjørnetjenese om du ikke venner ham til vann nå. Fikk selv kun drikke med smak da jeg var liten, er ikke noe glad i rent vann nå.

Anonym poster: 7b38f1e2033e4a3575432b10f62e9a56

Annonse

Skrevet

Nei, det er ikke bra. Da ville jeg heller brukt vanlig saft med sukker. Men det finnes jo babysaft fra Nestlé. Den kan du også blande ut med litt vann.

Skrevet

Ikke gi kunstig søtning til så små barn, bland heller med litt usukret juice hvis du "må".

Skrevet

Hva med sånn smoothie fra Ella's Kitchen? Mye væske i den. :)

Skrevet

Vann er den beste tørstedrikken, men om du ikke får i h*n dette bør du heller blande i litt juice som ei over her skriver. Små barn skal ikke ha light produkter. Etter hvert bør du vanne det mer og mer ut, slik at du får h*n til å drikke vanlig vann til slutt. Ikke bra for tennene å drikke mye juice.

Anonym poster: d0dbe8c0e8d8372acb9be371a64cf061

Skrevet

Takk for svar :) Så mye melk som han vil drikke om han har muligheten er ikke bra. Derfor har jeg vært nøye med og få i han vann. Men det er jo ett lite helvete hver gang.. :/ Derfor tenkte jeg bare at saft kunne være bra, og det var jo så vidt det var noe i det. Det med Juice tenkte jeg ikke på engang, så da kjøper jeg heller den baby juicen og blander i neste gang. Jeg ble jo overlykkelig nå som jeg fikk i han vann hvertfall:D Takk

hi

Skrevet

Gå til barnemathyllene og kjøp barnejuiceog barnesmoothie. Og fortsett med å tilby ham vann flere ganger daglig.

Anonym poster: 6a5b50f79b0a3d15e6182b80a93ea325

Skrevet

Om du vil gi saft, så gi heller saft med sukker. Kunstig søtning er ikke anbefalt for barn under 3 år.

Annonse

Skrevet

Da ville jeg heller gitt juice eller vanlig saft med sukker. Aller helst barnesaft/juice/smoothie hvis ikke vann funker.

Barn under 3 år skal absolutt ikke ha kunstige søtstoffer.

Skrevet

Er vel ikke så farlig om han ikke drikker så mye vann når han er så liten, om han drikker bra med melk? Gutten min ville heller ikke ha vann, høyst noen få dråper om dagen. Men det gikk fint det, han er 1,5 år, frisk og rask og nå drikker han vann som bare det. :) Ville bare fortsatt å tilby og ikke stresset med det. Med mindre det er fare for dehydrering selvsagt.

Anonym poster: 05c1cc1c22001ed4b2ec1dd5226eb7ca

Skrevet

Han er så tørst hele tiden, at hvis han bare får den melken når han vil så blir han jo mett, og da får jeg i han så lite mat. :/ Og det kan jo være farlig for nyrene med alt for mye drikke. Når han først får melka, eller bare hører at jeg setter på vannkokeren så blir han jo helt vill .

jeg skal prøve med baby juice i vannet neste gang. :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...