Gå til innhold

Hvor kvalm skal man egentlig være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvalmen har kommet for fullt, men er jo ikke begrenset til morgenen. :/

Kvalm hele dagen, og kaster opp omtrent idet jeg reiser meg opp fra sofaen. Prøver div matvarer som skal hjelpe, men ingen klaff ennå.

Når bør man egentlig kontakte legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Morgenkvalme" er ett misvisende ord ;) Jeg var kvalm stor sett hele dagen, og mye verre om ettermiddagen/kvelden enn om morgenen. Var ikke mye jeg klarte å få i meg de første 3 mnd, men fikk i meg litt ihvertfall.. Bør nok kontakte legen hvis du er i tvil, sånn at du får i deg nok væske ihvertfall :) God bedring, håper det bedrer seg snart ;)

Skrevet

Hvor langt er du på vei da SnartMamma??

selv venter jegpå kvalmen... var kvalm fra ca uke 7 og i flere mnd i de to andre svangerskapene.....

nå er jeg 5+6 og lurer veldig på om kvalmen kommer.... brekker meg bare innimellom og kjenner meg litt uggen... men det er kanskje sånn annenhver dag...

blir jo nesten stressa her om jeg ikke blir kvalm snart

har bare større, tyngre og litt ømme pupper pluss såre brystvorter

de siste to dagene på jobb ( er sykepleier) har jeg blitt veldig sliten og hatt vondt i korsryggen... håper ikke det er noe bekkenløsning

Skrevet

7+0

Har klart å få i meg 2 knekkebrød og ca ett glass vann i dag.

Skrevet

Huffda, hørtes ikke noe særlig ut :/

Jeg er også småkvalm hele dagen, men ikke så ille at jeg kaster opp. Men det sies jo at det er like vanlig å være kvalm på kvelden som på dagen.

Jeg blir kvalm i sammenheng med at jeg er sliten. På kveldene er jeg kjempekvalm og i skikkelig dårlig form. Føler meg ok på morgenen, så lenge jeg kan sove ut litt.

Jeg pleier å ha en pakke pringles på benken (men kan jo også settes på nattbordet selvsagt. Jeg kan spise et sånt flak eller to for å døye kvalmen.

De to siste gangene jeg gravid tålte jeg ikke å drikke vann om morgenen, da kastet jeg opp med en gang. Jeg måtte spise noe tørt først også drikke. Helst saft, juice eller noe sånt ;)

Jeg har allerede bestilt legetime for å kanskje få en sykemelding. Ikke fordi jeg ikke får i meg næring, men jeg er så uvel og uggen hele dagen. Presterer ikke slik jeg skal på jobb, klarer ikke å være tilstede for klientene eller være en god kollega. Det er liksom min makker som må ta i et tak på jobb fordi jeg er i så dårlig form, og jeg føler ikke at det fair ovenfor min kollega . Mannen og jeg jobber motsatt turnus, så jeg er ofte alene med barna når jeg er hjemme. Det tærer på. Klarer ikke å være tilstede for barna heller, sitter bare i en stol og prøver å røre minst mulig på meg., til barnas frustrasjon. Så her går det mye i tv og film for tiden;)

Så kjenn etter selv hva du makter. Ta en prat med legen din, så finner dere sikkert ut av noe :)

Her pleier den verste kvalmen og uvelheten og avta et par uker etter 1. trimester. Får håpe det gjør det for deg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...