kine30 Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 hei... det går ikke så bra med denne ammingen lenger.. kan godt være at ho er litt forkjølet no så gjør at ho ikke spiser så mye, men da mister eg jo enda mer melk, føler eg ikke ahr noen ting til henne lenger... lagde nan flaske til henne igår, ho drakk bare 20ml og hang på meg i hele går kveld og i natt... har skrike mye i dag tidlig også... hva gjør eg no... det føler ut som ho ikke liker nan.... eg har prøvd å pumpe meg en god del, men det kommer liksom bare ut 20ml maKS 40ml ut når eg pumper meg på begge bryst.. no er ho 3 mnd.. ho treng jo en del næring...
anema80 Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Hei! Vi bruker nan1. Forsøkte med hipp, men det smakte gress, og verken jeg eller baby likte den. Noen ganger er babyen min enten for trøtt eller for sulten, og da avviser hun flaska. Da hjelper det å gå en liten runde og kikke på ting. eller rett og slett legge henne. Hun kan også være kresen på temperaturen på melka. Når babyen min har magevondt, så vil hun bare ha pupp som trøst og kos. Og da kan hun henge på puppen hele kvelden og natten Jeg delammer, og opplever også at hun tar bryst best om jeg legger henne til med engang jeg har tatt henne opp fra vogna, slik at hun halvsover. Om jeg ikke gjør det, så kan jeg bare glemme den ammeøkta Du er med andre ord ikke alene om å ha det slik!
Apple80 Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Gutten vår liker hvertfall hipp sin ferdig-blandede,men vi har ikke prøvd noe annet,så det kan jo hende han er sånn som liker alt. Føler med deg! Håper ting ordner seg snart!
epla Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Du må nesten prøve deg frem! Vi landet på Hipp, det virker som om den er mildere mot magen hans. Nan på ferdigblandede bokser funker som "nødmat", mens Collett ga ham hard og treg mage. Småfolk sin mme har vi ikke prøvd, så den har jeg ingen erfaring med. Det kan uansett være lurt å blande inn litt malt i mme av og til, det regulerer magen og holder den i gang. Mme er jo mer tungfordøyelig enn morsmelk.
anema80 Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Gutten vår liker hvertfall hipp sin ferdig-blandede,men vi har ikke prøvd noe annet,så det kan jo hende han er sånn som liker alt. Føler med deg! Håper ting ordner seg snart! Vi har ikke prøvd den ferdigblandede hipp pakka, bare pulveret. Men babyen min liker ikke ferdigblanda nan. Så hun er nok litt kresen
katha90 Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 colett og nan kan ofte føre til hard mage til de små.. vi landet på hipp, og den likte vesla mye bedre!
kine30 Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2013 ikke alltd like lett med denne amminga og finne ut hva de liker av nan eller hipp eller collett.. ho er ganske hard i magen av bare morsmelken..... vurdere å kjøpe middag på glass og bgynne med grøt om ho blir mer mett da... hmm. men men vet ikke eg,..... føler meg så usikker og stresset
Helene7 Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 Hvis du ikke allerede har introdusert grøt og middag så tar det nok litt tid før du får gitt ordentlig måltider. Mye av maten kommer ut igjen i starten da de må lære å spise det, bevege tunga på en annen måte. Du kan kjøpe større smokker og ta litt grøt opp i melka på kvelden for eksempel. Vi pleide å bruke fire skjer i 200 ml melk. Tar du for mye så blir melka for tjukk til å komme ut gjennom sutten. Hvis du begynner med mme og får problemer med hard mage kan du tilsette malt, som er fra vanlig matbutikk, i melka. Min erfaring med det er at det er individuelt hvor mye malt du trenger. Når min begynte mer med fast føde gikk vi over til sviske for å regulere magen da det funket best for oss.
Dini Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 Hipp! Når du skal gå over til mme må tenke på at hvert må prøves ut i 1 uke før de har fått vendt magen til mme. Husk at barnet også får ut mer melk enn det du får når du pumper for de får utdrivningsrefleksen bedre til enn det vakumet du får av pumpinng. Sikker på hun ikke har økedøgn da?
Dini Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 Og du skal ikke begynne å gi middag/grøt ved 3 mnd med mindre det er i samråd med lege. Prøv deg frem med mme først og fremst. OM du føler du MÅ begynne med noe fast føde så lager du heller en litt tykkere melk (har 1-2 teskjeer med grøtpulver i en flaske (120 ml) med melk) til å begynne med.
kine30 Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2013 eg tenkte eg sku begynne så smått med fast føde når ho er 4mnd... ikke før..... ho er det om 2 uker til..... helsesøsteren mente eg burde begynne med velling eller tynn grøt snart pga av vekt gangen og prøve med litt tillegg på kvelden... derfor spør eg hva deres barn liker best å drikke........... har enda bare prøvd nan.....
kine30 Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 13. februar 2013 då har ho økedøgn kvar dag..... ho henger på puppen min døgnet rundt... blir liksom aldri mett.. og puppene mine kjennes allti tomme ut....
mamma 2012 Skrevet 13. februar 2013 #14 Skrevet 13. februar 2013 Hipp mme falt ismak her, funker med nan også, men den er hardere for magen. Hippen er billigere også.
samu Skrevet 13. februar 2013 #15 Skrevet 13. februar 2013 collett gir tykke barn, har jeg hørt. min jente får NAN HA1, fra apoteket. måtte prøve det pga gulping av NAN 1.
3 små skatter Skrevet 13. februar 2013 #16 Skrevet 13. februar 2013 Byttet fra Nan til Hipp 1 etter at han fikk så mye vondt i magen....fungerer kjempe fint. Nå har de fått drikkeklar på boks også. Veldig greit hvis man skal bort.
Millamelis Skrevet 13. februar 2013 #17 Skrevet 13. februar 2013 Hipp er favoritten her, etter å ha prøvd både nan og Collett. Lillegutt sleit endel med magen i tillegg, så nå får han probiotika i en flaske om dagen Det er melkesyrebakterier i pulverform spesielt for spedbarn, det stabiliserer magen, noe som kan være lurt med mme-kost. Hadde kjempegod erfaring med det vi ihvertfall
Elskeråværemamma Skrevet 13. februar 2013 #18 Skrevet 13. februar 2013 Spør gjerne legen dim nesesprayen som hjelper på utdrivningsrefleksen før du gir opp ammingen helt! Den er til hjelp for meg iallfall :-) jeg delammer for det meste, men prøver alt jeg kan å fullamme! Kjenner melka komme når jeg bruker nesesprayen :-)
kine30 Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #19 Skrevet 13. februar 2013 Eg har fått 3 ganger nesedråper av legen. Men eg har ikke fått mer for legen mente eg ikke trengte det mer.blei litt fortvilet av det.
Hannemora2 Skrevet 14. februar 2013 #20 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Hipp på første plass har prøvd ut mye men har bare hardt mage erfaring:( Hipp er fin som nr en:) å som nr to bruker jeg småfolk:) super fin den å. De er søte å gode:) Har litt dårlig erfaring med hipp nr 2 ikke at den er dårlig for den er fin for magen å er god å søt men den er så utrolig fettete i flasken. Er vanskelig å få ren. Derfor startet vi på småfolk nr 2 å den er kjempe fin:) Endret 14. februar 2013 av Hannemora2
førskolelæreren Skrevet 16. februar 2013 #22 Skrevet 16. februar 2013 Lillegutt har prøvd både collet og NAN, men ble veldig dårlig i magen. Vi landet på NAN HA1, den er lettere å fordøye.. Ingen mer plager med magen eller avføring Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå