Gå til innhold

Hva skjer med rista brød???

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller blir brød mindre mettende etter en tur i brødristeren?

Spiser aldri mer enn 2 skiver, men nå har jeg LETT spist 4 rista skiver med smør og nugatti.. (Ja, er gravid og kan ikke motstå nugatti).. Kunne sikkert spist minst 2 til.. Whyyyy??? Bare fordi det er så inni hampen godt, eller finnes det en logisk forklaring?

Kjør debatt ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019460-hva-skjer-med-rista-br%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Spiser fordi det er godt, hehe

Men det er godt med vanlig skive med godt pålegg også :) men da er jeg fysisk mett etter to.. Hehe.. Men mister kanskje litt kontollen og tenker med hodet istedenfor magen forsi det er så godt.. Kanskje jeg bør pakke kort risteren nå mot slutten :P

Jeg er også sånn, og har heldigvis ikke brødrister i hus. Spiser vanligvis 2, max 3, vanlige brødskriver - men så fort de har vært innom risteren klarer jeg sikkert 5. Med smør som smelter på det varme brødet, og hvitost eller marmelade... Sukk!

Jeg er også sånn, og har heldigvis ikke brødrister i hus. Spiser vanligvis 2, max 3, vanlige brødskriver - men så fort de har vært innom risteren klarer jeg sikkert 5. Med smør som smelter på det varme brødet, og hvitost eller marmelade... Sukk!

Nå fikk du meg til å ville lage 2 til.. Haha! Fy deg! Nugatti med smelta smør under blir nesten som å spise en megasmash..

Annonse

Nå vil jeg ha brødrister :P rista brød med hjemmelaget bringebærsyltetøy, ååååh nam....

Skummelt å være gravid og gå inn på BIM :P Hehe

Men har samme erfaring som deg, spiser to til tre brødskiver når det ikke er rista og kan glatt spise seks når de er rista.

På en butikk i byen her selger de en helt fantastisk marmelade med pasjonsfrukt og kokos... På rista brød med godt smør... Argh, nå fikk jeg lyst til å kjøpe meg brødrister! :P

Åh det hørtes jammen godt ut. Det vil jeg ha nå.

Gjest sug lut

Jeg skulle svare "det blir dynga ned med bremykt og nugatti", men ser at det er nettopp det du driver med. Det beste er å bruke skikkelig usunt brød, de litt mørke ferdigoppskårete i lang plastpose (hva heter de?). Det er en grunn for at vi bare har nugatti i ferien...

Er det bare meg, eller blir brød mindre mettende etter en tur i brødristeren?

Spiser aldri mer enn 2 skiver, men nå har jeg LETT spist 4 rista skiver med smør og nugatti.. (Ja, er gravid og kan ikke motstå nugatti).. Kunne sikkert spist minst 2 til.. Whyyyy??? Bare fordi det er så inni hampen godt, eller finnes det en logisk forklaring?

Kjør debatt wink.png

Ristabrød er så godt at bare lukta av det får deg til å ville har mer. Også med smør og nugatti da!Jeg kan seriøst ikke ha nugatti i huset for da spiser jeg opp hele boksen (alene!)på under to dager...Helt sant!!

Anonym poster: 3ae1d6c714fd4796b37bcabd67290470

På en butikk i byen her selger de en helt fantastisk marmelade med pasjonsfrukt og kokos... På rista brød med godt smør... Argh, nå fikk jeg lyst til å kjøpe meg brødrister! :P

Åh det hørtes jammen godt ut. Det vil jeg ha nå.

Ser at man kan bestille flere steder på nettet, bl.a. her:

http://www.linneashage.no/?PageID=1215&ItemID=6060

Anbefales! :D

De sier jo at rista brød er lett fordøyelig, av en eller annen grunn.

Når man har hatt mageproblemer f.eks skal man begynne med ristet brød fordi det er lettere å fordøye.

Kanskje rista brød går rett gjennom magesekken og videre til tarmen, så man kjenner ingen metthetsfølelse i magesekken ;)

Anonym poster: 8b6287b8bed8e641536afcf0d0573547

Mmmm... Rista brød med marmelade.. Med smør,kokt skinke og italiensk salat... Smør og grëddost.. Syltetøy... Most bløtkokt egg og kvernsalt.. Nugatti.. Smør og salami (men det kan jeg ikke spise)

Hvor lenge siden jeg lagde denne tråden nå?? Er det gått lang kok tid så jeg kan lage lunch? :P

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire

Jeg skulle svare "det blir dynga ned med bremykt og nugatti", men ser at det er nettopp det du driver med. Det beste er å bruke skikkelig usunt brød, de litt mørke ferdigoppskårete i lang plastpose (hva heter de?). Det er en grunn for at vi bare har nugatti i ferien...

Bremykt ja ;) det er viktig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...