Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny på forumet, men etter alt for lang tid uten og kunne lufte meg , gjør jeg det her i håp om at noen kan gjøre meg lettere til sinns .

Min historie:

34 år , samboer , 2 barn . Eldste 12. Yngste 3!

Etter yngste ønsket vi et barn til og satte i gang ganske raskt . Etter 2 år uten resultat oppsøkte jeg hjelp og utredning . Resultatet er tragisk . AMH under 1 !! I overgangsalderen i en alder av 34?? Ønskebarnet er såå ønsket. Min samboer er ikke far til eldste og vi ønsker veldig et søsken hun kan vokse opp sammen med .

Gynokologen min satt meg på dobbel pergo kur samt eggløsningsprøyte otrivelle ! Uten resultat :( mensen kom i går og i tillegg fikk jeg et brev på lørdag som sa at kontroll prøven av AMH viste samme resultat under 1 og at det var svært liten sjanse for å oppnå graviditet! Gikk rett i kjelleren og lurer på om jeg må innse at lillesøster/ bror aldri kommer.

Klarer ikke tenke på annet... Det tar all energi fra meg dette:(

Finnes det noen som vil være litt sammen med meg om dette eller om det finnes noen som er i samme situasjon ?

Takk for at du leste:)

Endret av Nikoline E
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019426-motl%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ville hørt med en privat fertilitetsklinikk, de kan gjerne hjelpe dere :) Selv om sjansen for å oppnå gravidet er liten, er det gjerne ikke helt umulig med feks IVF.

Jeg har lav amh og høy fsh og ingen barn..men vi prøver med ivf. Vi har blitt gitt dårlige odds, men det kan gå, så vi prøver ihvertfall :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019426-motl%C3%B8s/#findComment-145053072
Del på andre sider

Jeg tenker og prøve privat etterhvert muligens:) Men foreløpig har jeg en god gynekolog som har hjulpet flere før. Hun sa sist jeg var der at det ikke var helt svart. For jeg har fortsatt egg...og ved forrige scanning var det et egg etter pergo på 16,7 mm. Hun sa at det ville bli større i løpet av et par dager før jeg satt otrivellen og da ville det løsne.) Og da er det håp mente hun....

Og da hadde jeg jo allerede fått svar på amh prøven så hun visste den var på under 1. :)

Skal i gang med ny pergo kur nå om noen dager før jeg skal på scanning igjen. Og så lenge det fortsatt er noen egg som stimuleres er det vel håp?

Alle de andre prøve resultatene var fine....:)

Er bare så frustrerende at eggreservene kan synke så drastisk bare på noen år:( Nå er jeg jo livredd for at hver mens skal være den siste:( (Uten graviditet da)

Du jeg leste på nettet at det var en dame med lav amh på 0,3 og høy fsh som plutselig satt med test positiv test i fanget og det på naturlig vis:) Så jeg vil tro det er håp for oss begge:)

Ihvertfall akkurat nå:) hehe går litt opp og ned:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019426-motl%C3%B8s/#findComment-145053256
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...