Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når hun sjekket mg lurte hun flere ganger på om jg ikke var lengere på vei fordi hun kjente at babyen lå veldig høyt oppe. Dn lå rett under navlen nesten. Og målingen av magen ble oxo veldig høy. Mn jg vet 100% at jg er 14+0 både i forhold til siste mens + en tidlig ul i uke 9/10 som kunne bekrefte termin datoen. Noen flere som har opplevd st samme ??

Fortsetter under...

hehe, kanskje det er 2 der inne og de overså en på tidlig ul ? ;) Jeg er 10-11 uker på vei og fikk noen kraftige kynnere i går. Kjente da livmoren min tydlig og den rekker ca 2 cm under navlen. Så jeg stusser litt selv. De så bare en på tidlig ul. I mitt tilfelle er det vel at jeg er 4-gangs kanskje. Har du barn fra før?

Min lege målte tre ganger at SF målet ble 16,5 cm. Jeg var på tidspunktet 13+5. Dette tilsvarte egentlig 18-19 uker på vei! Ble sendt på ul samme dag... Gynekologen som foretok ul mente bare at jeg fikk stor mage som tredjegangs fødende! Hverken stor baby eller for mye fostervann. Har på tidlig ul 10+5. Hun målte snøfnugg (ungene sitt foreløpige kjønnsnøytrale navn;) til å være 11+4 da! Mens på denne siste ul ble jeg satt en dag andre veien... Så hun mente jeg var 13+4 den dagen jeg var inne.... Hmmm! Venter til ordinær ul jeg!

Men var med andre ord helt ufarlig med stort sf mål:)

Livmoren min gikk også opp til under navelen og jeg er førstegangsgravid og 14+3, 13+5 når jeg var hos legen.

Hun målte SF til 20 cm, men aner jo ikke hva som er normalt og hun ble ikke mistenksom nok til at det var flere til at hun ville sende meg til UL.

Sikkert store forskjeller her også som med alt annet :-) Min livmor lå veldig høyt på ordinær UL. Tilsvarte 3-4 uker lenger på vei,men hun sa ikke mer på det. Da forsto jeg iallefall hvorfor "alle" mente jeg hadde stor mage :-)

Annonse

Når hun sjekket mg lurte hun flere ganger på om jg ikke var lengere på vei fordi hun kjente at babyen lå veldig høyt oppe. Dn lå rett under navlen nesten. Og målingen av magen ble oxo veldig høy. Mn jg vet 100% at jg er 14+0 både i forhold til siste mens + en tidlig ul i uke 9/10 som kunne bekrefte termin datoen. Noen flere som har opplevd st samme ??

Har også stor mage, er 12+1 og er 4.gangs gravid. Studier har vist at SFO-mål er mangelfulle, så råder deg til å heller stole på mål fra tidlig ultralyd. det gir en mye sikrere parameter på hvor langt du er på vei, enn hva SFO-mål

Endret av Lykke X 4

Min jordmor mente det samme, at jeg kunne være lenger på vei enn jeg trodde, men da jeg var hos legen noen dager senere målte han lavere sf-mål enn jordmor. Jeg ble satt tilbake 10 dager på ordinær ul i ettertid, så hun hadde ikke rett kan man si ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...