Gå til innhold

Jentetur til Berlin. -Tips til ting å finne på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drar i mai. Blir borte i 3 netter, torsdag til søndag. Skal bo sentralt, ved Alexanderplatz.

Trenger tips fra noen som har vært der. Hva gjør man i Berlin? Hva er kult å finne på? ;)

Vi er en gjeng kulturinteresserte jenter, med sans for shopping og gode matopplevelser.

Finnes det for eksempel markeder som er verdt å oppsøke? Type bruktmarkeder, kanskje?

Hvilke museer er verdt et besøk?

Andre ting?

Alle tips taes i mot med stor takk! :)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Jeg var i Berlin sist sommer. Når det gjelder museer, kan jeg anbefale Checkpoint Charlie. Et museum om muren. Veldig interresant. Her kan man bl.a. se mange effekter og historier om hvordan folk prøvde å komme seg over på andre siden. Fjernsynstårnet er også artig. Utsikt over hele byen. Ellers,så finnes Madame Tussauds vokskabinett også i Berlin. Har også lest om DDR-museet. Men der har jeg ikke vært. Vi var der med barn, så derfor ble det ikke mye tid til shopping. Har derfor ikke så mye peiling på markeder og butikker som er verdt å gå til.

Å gå oppover Kurfurstendamm er fint. Nederst i gaten er det rådyre designbutikker på rekke og rad. Øverst finner man Hennes & Mauritz og slikt:-)

God tur:-)

Skrevet

Hei

Jeg har vært på jentetur til Berlin noen ganger.

Vi har som regel en avtale om ingen museer, så der kan jeg ikke hjelpe deg, men her er noen andre tips:

Siden du skal bo i nærheten av Alexanderplatz ville jeg tatt trikken opp til Prenzlauer Berg. Det er ca 10 min med trikk (og hvis dere liker å gå er det i brukbar gangavstand). Dette er et område med mange hyggelige restauranter, cafeer og en del småbutikker. Litt Grünerløkkastemning.

Er annet morsomt shoppingsted er Hackescher Höfe. Ligger greit til i forhold til kommunikasjon. Google det, så ser du om det er noe for dere.

Vi har også vært på jazzkonserter på kveldene. Dette har vi tilfeldig "ramlet over" når vi har vært ute. Og så har vi stilt oss i kø, og hatt en super konsertopplevelse.

Er også enig i at Kurfürstendamm er verdt en dag. Vi pleier å spise lunsj oppe i matavdelingen i Kaufhaus des Westens (stort varehus). Her er det mange små serveringssteder, hvor man kan få en matbit og et glass vin.

Hvis du tar hop-on hop-off bussen som går fra Kurfürstendamm på søndag er en av stoppene et stort bruktmarked med mange skatter, samtidig som dere får sett Berlin.

Kos dere! Berlin er en fantastisk by å vandre rundt i. Det blir mange flere turer på meg.

Anonym poster: f27d616cfbd8d76139f883ae3094b59d

Skrevet

.

Anonym poster: 780fb9233e5e70a164fea138ddbc8735

Skrevet

Tusen takk for fjotte tips! Tar gjerne i mot flere altså. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...