Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har ikke mye,ca 25 000 på kontoen,men vi eier hus og jeg har ikke fått brukt disse pengene. Sparer fortsatt,men nå er det slik at vi hadde trengt penger til varmepumpe. Kan man bruke bsu penger til slikt? Eller hva kan de brukerg til hvis ikke? Anonym poster: 442a1bacc6762414c2a80e28c484f816
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Du kan nok ikke bruke det på varmepumpe tror jeg. Men du kan vel høre med banken din, de har jo sånn chat i nettbanken nå de fleste banker. Tar deg ett minutt å finne ut Alternativet er vel å overføre pengene til din vanlige konto, men da må du betale tilbake det du har fått i skattefradrag på pengene.
Gjest Emea Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 BSU penger kan brukes til oppussing, nedbetaling av lån, nytt hus, bla. Snakk med banken.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Du kan ikke bruke de på varmepumpe vil jeg tro, men du kan jo bruke de til å nedbetale de vanlige avdragene på lånet, og slikt få fristilt penger. (Da sparer du jo de pengene du vanligvis ville brukt på låneavdragene) Men bruker du opp BSU-en nå, kan du jo ikke spare mer senere, og da går du jo glipp av mye skattefradrag der, så jeg synes ikke det er lurt å bruke opp BSU-en når du bare har spart så lite. (Så sant du ikke er på maks alderen uansett, så du ikke får spart mer likevel da Anonym poster: a31138932fddbcb1a295a1a9b933e20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå