Gå til innhold

Behandlingstid hos Helfo og pasientreiser...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Her har det gått litt over en uke. Har ikke hørt noe ennå.. Men fant igjen papirene mine fra jeg sendte inn sist gang for 2 år siden og da gikk det ca 3 uker for Helfo og nesten 8 uker hos pasientreiser..

Jaja.. De blir vel ferdig måten gang med sakene.. :)

Du har seks måneder på deg etter at du har bikket 15 000 i medikamenter, jeg sendte vel inn ca en måned etter at grensen var nådd (det var på første ivf, medisinene på fem inseminasjoner talte med).

Når dere har nådd 15 000 første gang, og har sendt inn, er det bare å sende inn etter hvert forsøk etter det.

De er ganske strenge på den seksmånedersgrensen, så ingen grunn til å utsette å sende inn når grensen er nådd. Men de er veldig kjappe å betale ut, tror det var i underkant av en uke her også.

Det er altså 15 000 for tre forsøk pr. barn (opp til to barn). Først når du har født et barn (eller mister seint i svangerskapet - husker ikke hvilken uke som var grensen) begynner du å telle 15 000 på nytt. Hvis du mister tidlig, og må ha nytt forsøk, er det fremdeles det samme forsøket som gjelder sånn egenandelmessig.

Vi bikket nok 15 000 for litt siden, men om jeg ikke er gravid nå, så er det jo ganske lenge til neste gang jeg bruker penger på medisiner. Vil det si at om jeg sender inn nå, og får igjen kanskje 2000, så "husker" Helfo dette til evt neste forsøk? Altså at neste gang vi sender inn, så får vi refundert alt? ( siden vi alt har brukt 15 000 I mean). Sorry knotete fortalt, men håper dere skjønner.

Ja, det har de oversikt på. Klinikken fyller ut skjema med hvilket forsøk du er på, og de har det inne i systemet at dere har passert grensen. Vi rundet 15 000 i desember 2010, og sendte inn. Så sendte vi inn etter hvert fryseforsøk og til slutt hele ferskforsøket og fikk refundert alt etterhvert. :)

Endret av Lillie Vanillie

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...