Gå til innhold

Sportsvogn - jeg er helt grønn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, gutten har nå blitt for lang for bagdelen, vi har city cross. Så nå blir det sportsdel, og vi har kjøpt inn voksipose og har også fottrekk. Så det første vi må gjøre er å klippe/skjære hull til selene i voksiposen, så skal selene gjennom der og rundt babyen inni posen, ikke sant? Og selene skal ALLTID være på? Så skal fottrekket utpå der? Ingenting under voksiposen, den er vel myk nok å ligge på?

Hva skjer med de reimene som skal mellom beina, de skal vel tas av når posen er på, eller? Trenger ikke dem når selene er på inni posen?

Jeg syns liggestillingen kunne vært litt flatere, tror dere det er ubehagelig å sove på eller bryr ikke babyer seg om sånt?

Noe jeg har glemt som vi må gjøre eller som er vanlig å ha i vogna?

Skal lese bruksanvisningen men greit å få en liten oversikt her inne først for meg som ikke har peiling :)

Skrevet

Er det vanlig å ha noe under hodet oppi voksiposen, kanskje greiest hvis han gulper..?

Skrevet

Er det hull til 5 punktssele i voksien? Ja du tar førdt selene gjennom hullenei posen så fester du de rundt babyen. Jeg har av reimen som skal være mellom beina når vognposen er oppi. Du kan ha en gulpeklut under hodet til babyen.

Skrevet

OK, gutten har nå blitt for lang for bagdelen, vi har city cross. Så nå blir det sportsdel, og vi har kjøpt inn voksipose og har også fottrekk. Så det første vi må gjøre er å klippe/skjære hull til selene i voksiposen, så skal selene gjennom der og rundt babyen inni posen, ikke sant? Og selene skal ALLTID være på? Så skal fottrekket utpå der? Ingenting under voksiposen, den er vel myk nok å ligge på?

Hva skjer med de reimene som skal mellom beina, de skal vel tas av når posen er på, eller? Trenger ikke dem når selene er på inni posen?

Jeg syns liggestillingen kunne vært litt flatere, tror dere det er ubehagelig å sove på eller bryr ikke babyer seg om sånt?

Skal lese bruksanvisningen men greit å få en liten oversikt her inne først for meg som ikke har peiling :)

Hvor gammel og hvor lang er din? Vi har samle vogn og m nok bytte før han blir 6 mnd (det var planen). Han et bare 63 cm nå,men skinnposen oppi bagen tar ganske mye plass..

Skrevet

I voksiposen vår er det en slags gulpeklut som sitter fast med borrelås. Det er kanskje ikke sånn i alle?

Vi har brukt lammeskinn under voksiposen så det blir litt mykere og lunere.

Har ikke begynt å bruke selene på lillesøster (8,5 mnd) ennå, men går ikke fra henne i vogna og hun sover ikke i den. Synes jeg husker at jeg brukte hele selen på storesøster også når hun lå i posen, men er ikke helt sikker.

:)

Skrevet

Er det hull til 5 punktssele i voksien? Ja du tar førdt selene gjennom hullenei posen så fester du de rundt babyen. Jeg har av reimen som skal være mellom beina når vognposen er oppi. Du kan ha en gulpeklut under hodet til babyen.

D e lagd til så du kan klippe/skjære hull i 5 hull ja, voksi city. Hva har babyene på seg inni posen da, de har vel mer enn inneklær?

Skrevet

Hvor gammel og hvor lang er din? Vi har samle vogn og m nok bytte før han blir 6 mnd (det var planen). Han et bare 63 cm nå,men skinnposen oppi bagen tar ganske mye plass..

Vår er over 5 mnd, og veldig lang, rundt 70 cm nå når jeg måler han selv... Så er nok litt på overtid når det gjelder å bytte til sportsdel. Har også skinnpose i bagdelen (pappaen sin gamle), den tar nok mindre plass enn en ny pose men tar likevel stor plass!

Skrevet

Vi har lammeskinn i bunnen og voksiposen over i sportsdelen, reimen som er mellom beina tar du av.

Hva man har på barnet i voksiposen avhenger av temperatur og vind. :-)

Skrevet

Takk for svar :) Det siste jeg lurer på er om bøylen som barnet holder i når det sitter (sitter jo ikke enda da, men den bøylen) skal den være der når voksiposen er oppi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...