Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 -Hver gang du leverer en vare på reparasjon så sletter de loggen på varen. Du vil dermed aldri oppnå kravet om 3 reparasjoner før du får en ny vare. (jeg har levert inn dataen min 7 ganger for samme feilen, men det er kun 2 registrerte ganger i deres datalogg. I dag la jeg frem de 4 siste kvitteringene på reparasjon og krevde å heve kjøpet, jeg fikk ikke heve kjøpet for de hadde som vanlig slettet loggen. I tillegg prøvde han i kassen å ta kvitteringene mine da jeg truet med å gå til forbrukerrådet) -Hver gang du får en lånepc så er jaggu det den også ødelagt!! Vil bare råde andre til ikke å gå i den samme feilen som meg: kjøpe noe på elkjøp! Anonym poster: 5eda6555c6af1ef4b90f668731b5ff54
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 ok Anonym poster: a76d27f0bc3f68f30af396c2839a2f95
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Jepp, opplevd det samme. Elkjøp presser grensene for kjøpsloven altfor langt og driver bevisst feilinformasjon til kunder om rettigheter ift reparasjoner og evt vare tilbake. Jeg fikk ikke igjen mine penger før jeg truet med å gå til media... Elkjøp hevdet at forbrukerrådet ikke kunne norsk lov da jeg viste til lovverket... Anonym poster: 2bb5cd6adadfe91dd4a114ccb7c13216
NormaJean Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har også opplevd det samme ang pc faktisk! Holdt på å flippe tilslutt.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Dette er ikke sant. Jeg jobber i elkjøp. Alt som leveres inn registreres i elguide. Der blir alt lagret - for alltid.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Dette er ikke sant. Jeg jobber i elkjøp. Alt som leveres inn registreres i elguide. Der blir alt lagret - for alltid. Mine reklamasjoner/reparasjoner ble registrert - men det hjelper jo ikke det når alle - absolutt alle!! fra butikkselger, til avdelingsleder, butikksjef og hovedkontor driver med identisk feilinformasjon ift rettigheter man har ift lovverket..... Jeg har opplevd det flere ganger også, så det er ikke enkelttilfeller! Anonym poster: 2bb5cd6adadfe91dd4a114ccb7c13216
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Dette er ikke sant. Jeg jobber i elkjøp. Alt som leveres inn registreres i elguide. Der blir alt lagret - for alltid. Mine reklamasjoner/reparasjoner ble registrert - men det hjelper jo ikke det når alle - absolutt alle!! fra butikkselger, til avdelingsleder, butikksjef og hovedkontor driver med identisk feilinformasjon ift rettigheter man har ift lovverket..... Jeg har opplevd det flere ganger også, så det er ikke enkelttilfeller! Anonym poster: 2bb5cd6adadfe91dd4a114ccb7c13216 Har du bilagsnr? Jeg jobber ikke som selger - men jeg kan sjekke opp saken din. Bilagsnr står øverst på kvitt ig kan feks hete 'KONTANT 1053-097542'
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Dette er ikke sant. Jeg jobber i elkjøp. Alt som leveres inn registreres i elguide. Der blir alt lagret - for alltid. Så merkelig at jeg kan legge flere utskrifter på disken. (jeg begynte å be om utskrifter etter den 3 gangen) I dag la jeg 4 utskrifter på innlevering, men de hadde bare registrert 2. Når jeg har levert dataen 7 (!) ganger til reperasjon. Og det er vell enda merkligere at jeg ikke er den eneste som har opplevd dette! Men det er vell ikke noe nytt akkurat at elkjøp bryter reglene og lurer kunder. Vi hadde jo en stor sak i media for ikke så alt for lenge siden. HI Anonym poster: 5eda6555c6af1ef4b90f668731b5ff54
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Jeg elsker Elkjøp! Har aldri opplevd annet enn utrolig god hjelp og rask reparasjon. Expert derimot; aldri mer kunde der.. Anonym poster: 1b06ef91e15c6f16b1061c1285b0384f
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Ok, hvis du sender meg bilag på pm skal jeg sjekke det imorgen. Outer deg ikke og sender deg sms fra Elkjøp. Ok? Det skal ikke være sånn som dette. Vi har faktisk lite klager på sånne ting
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Dette er ikke sant. Jeg jobber i elkjøp. Alt som leveres inn registreres i elguide. Der blir alt lagret - for alltid. Mine reklamasjoner/reparasjoner ble registrert - men det hjelper jo ikke det når alle - absolutt alle!! fra butikkselger, til avdelingsleder, butikksjef og hovedkontor driver med identisk feilinformasjon ift rettigheter man har ift lovverket..... Jeg har opplevd det flere ganger også, så det er ikke enkelttilfeller! Anonym poster: 2bb5cd6adadfe91dd4a114ccb7c13216 Har du bilagsnr? Jeg jobber ikke som selger - men jeg kan sjekke opp saken din. Bilagsnr står øverst på kvitt ig kan feks hete 'KONTANT 1053-097542' Takk for tilbudet Men jeg er ferdig med mine saker... Men ble ikke ferdig før etter at jeg hadde snakket med hovedkontor og sagt at jeg kom til å ta saken til media, fikk dem nemlig ene gangen til å innrømme at det var feilinformasjon de drev med... da de innså det og jeg dro en bløff om at jeg hadde det på tape, så fikk jeg tilbake pengene mine en time etterpå.... Høres ut som om du er serviceinnstilt Ingen skal få!, Elkjøp trenger flere slike som deg! Anonym poster: 2bb5cd6adadfe91dd4a114ccb7c13216
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #12 Skrevet 12. februar 2013 Kan ta bilagnr på dere begge to...
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Dette er ikke sant. Jeg jobber i elkjøp. Alt som leveres inn registreres i elguide. Der blir alt lagret - for alltid. Mine reklamasjoner/reparasjoner ble registrert - men det hjelper jo ikke det når alle - absolutt alle!! fra butikkselger, til avdelingsleder, butikksjef og hovedkontor driver med identisk feilinformasjon ift rettigheter man har ift lovverket..... Jeg har opplevd det flere ganger også, så det er ikke enkelttilfeller! Anonym poster: 2bb5cd6adadfe91dd4a114ccb7c13216 Har du bilagsnr? Jeg jobber ikke som selger - men jeg kan sjekke opp saken din. Bilagsnr står øverst på kvitt ig kan feks hete 'KONTANT 1053-097542' Takk for tilbudet Men jeg er ferdig med mine saker... Men ble ikke ferdig før etter at jeg hadde snakket med hovedkontor og sagt at jeg kom til å ta saken til media, fikk dem nemlig ene gangen til å innrømme at det var feilinformasjon de drev med... da de innså det og jeg dro en bløff om at jeg hadde det på tape, så fikk jeg tilbake pengene mine en time etterpå.... Høres ut som om du er serviceinnstilt Ingen skal få!, Elkjøp trenger flere slike som deg! Anonym poster: 2bb5cd6adadfe91dd4a114ccb7c13216 Jeg jobber ikke med kunder, bare i helt spesielle tilfeller hvor alt går galt. Men håper du fikk comp!!!
klg,2 boys now:) Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Det er kjent at Elkjøp gjør sånt.hørt det fra flere.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Og husk at det ofte er mange forskjellige dere møter. Det er best å snakke med noen som kjenner casen. Hvis de ikke he notert i elguide vet ikke noen andre noe heller.. Sånt skjer dessverre. Veldig leit å høre om sakene deres!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Da må jeg skyte av Elkjøp å si at; Jeg kjøpte en micro der før jul som viste seg å ikke virke som normalt. Den søte gutten på returlageret tok i mot og gav meg en ny uten å blunke. (Hadde forventet meg at de ville forsøke å fikse den, slik at jeg måtte ha ventet i ukesvis + ny tur til butikken.) Kjempefornøyd! Anonym poster: 723370e91ca9bb6cf826d23fd084628b
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Da må jeg skyte av Elkjøp å si at; Jeg kjøpte en micro der før jul som viste seg å ikke virke som normalt. Den søte gutten på returlageret tok i mot og gav meg en ny uten å blunke. (Hadde forventet meg at de ville forsøke å fikse den, slik at jeg måtte ha ventet i ukesvis + ny tur til butikken.) Kjempefornøyd! Anonym poster: 723370e91ca9bb6cf826d23fd084628b Det var kjempefint å høre:) sånn skal det være. Ved DOA får man ny vare:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #18 Skrevet 12. februar 2013 DOA? Forstår av sammenhengen at det er ødelagt vare? Anonym poster: 723370e91ca9bb6cf826d23fd084628b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #19 Skrevet 12. februar 2013 DOA? Forstår av sammenhengen at det er ødelagt vare? Anonym poster: 723370e91ca9bb6cf826d23fd084628b Doa er en dead on arrival. Ser jo at din ikke var helt død men butikkene skal alltid gi deg ny vare når det är så kort tid siden du kjøpte den. Og siden du oppgir at den aldri funket så regnet han det nok som doa. Anonym poster: ec314a26e531b38c4ca8aeb443ee74e4
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #20 Skrevet 12. februar 2013 Ingen skal få over her. Nå også i ny anonym utgave
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #21 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har også dårig erfaring med elkjøp, og jeg ble faktisk lurt av ekspeditøren engang...Jeg hadde en vare som var blitt ødelagt, hadde tegnet en sånn forsikring hos de, men fant ikke kvitteringen min. Spurte ekspeditøren om han kunne sjekke på skjermen sin om han kunne finne en kopi av avtalen der, men det påstod han at han ikke kunne... Jeg endte opp med å kjøpe et nytt produkt fordi dette var et produkt jeg trengte i jobben. SÅ fant jeg kvitteringen min og ringte hovedkontoret, og de kunne fortelle meg at denne kundebehandleren hadde kunnet funnet avtalen jeg hadde med de, på skjermen...jeg fikk erstattet det nye produktet da, men først måtte jeg legge ut, og hadde jeg ikke funnet kvitteringen, ja da hadde jeg jo gått med stort tap.. Anonym poster: d53a1dc726f7c40a03b301d1a9c4546f
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #22 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har også dårig erfaring med elkjøp, og jeg ble faktisk lurt av ekspeditøren engang...Jeg hadde en vare som var blitt ødelagt, hadde tegnet en sånn forsikring hos de, men fant ikke kvitteringen min. Spurte ekspeditøren om han kunne sjekke på skjermen sin om han kunne finne en kopi av avtalen der, men det påstod han at han ikke kunne... Jeg endte opp med å kjøpe et nytt produkt fordi dette var et produkt jeg trengte i jobben. SÅ fant jeg kvitteringen min og ringte hovedkontoret, og de kunne fortelle meg at denne kundebehandleren hadde kunnet funnet avtalen jeg hadde med de, på skjermen...jeg fikk erstattet det nye produktet da, men først måtte jeg legge ut, og hadde jeg ikke funnet kvitteringen, ja da hadde jeg jo gått med stort tap.. Anonym poster: d53a1dc726f7c40a03b301d1a9c4546f Jævlig dårlig. Han ser det på skjermen. Dette gjør meg trist.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #23 Skrevet 12. februar 2013 DOA? Forstår av sammenhengen at det er ødelagt vare? Anonym poster: 723370e91ca9bb6cf826d23fd084628b Doa er en dead on arrival. Ser jo at din ikke var helt død men butikkene skal alltid gi deg ny vare når det är så kort tid siden du kjøpte den. Og siden du oppgir at den aldri funket så regnet han det nok som doa. Anonym poster: ec314a26e531b38c4ca8aeb443ee74e4 Betyr det at da min 2 uker gamle iPhone plutselig ikke tok til seg strøm lenger, så skulle jeg fått ny med en gang? Jeg måtte nemlig levere den inn, fikk en elendig lånetelefon og måtte vente 3(!) uker på at de skulle sjekke telefonen min. Endte med at jeg fikk ny telefon fordi den var ødelagt. Skuffende! Anonym poster: bad7e526553996857e84b03b5095646f
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. februar 2013 #24 Skrevet 12. februar 2013 DOA? Forstår av sammenhengen at det er ødelagt vare? Anonym poster: 723370e91ca9bb6cf826d23fd084628b Doa er en dead on arrival. Ser jo at din ikke var helt død men butikkene skal alltid gi deg ny vare når det är så kort tid siden du kjøpte den. Og siden du oppgir at den aldri funket så regnet han det nok som doa. Anonym poster: ec314a26e531b38c4ca8aeb443ee74e4 Betyr det at da min 2 uker gamle iPhone plutselig ikke tok til seg strøm lenger, så skulle jeg fått ny med en gang? Jeg måtte nemlig levere den inn, fikk en elendig lånetelefon og måtte vente 3(!) uker på at de skulle sjekke telefonen min. Endte med at jeg fikk ny telefon fordi den var ødelagt. Skuffende! Anonym poster: bad7e526553996857e84b03b5095646f Heihei! Når det kommer til apple er vi litt bundet på hender og føtter dessverre. Disse lønner seg å levere til apple selv. Men om det var innen 30dagersperioden skulle du kunnet fått nytt produkt, ja.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #25 Skrevet 12. februar 2013 DOA? Forstår av sammenhengen at det er ødelagt vare? Anonym poster: 723370e91ca9bb6cf826d23fd084628b Doa er en dead on arrival. Ser jo at din ikke var helt død men butikkene skal alltid gi deg ny vare når det är så kort tid siden du kjøpte den. Og siden du oppgir at den aldri funket så regnet han det nok som doa. Anonym poster: ec314a26e531b38c4ca8aeb443ee74e4 Betyr det at da min 2 uker gamle iPhone plutselig ikke tok til seg strøm lenger, så skulle jeg fått ny med en gang? Jeg måtte nemlig levere den inn, fikk en elendig lånetelefon og måtte vente 3(!) uker på at de skulle sjekke telefonen min. Endte med at jeg fikk ny telefon fordi den var ødelagt. Skuffende! Anonym poster: bad7e526553996857e84b03b5095646f Heihei! Når det kommer til apple er vi litt bundet på hender og føtter dessverre. Disse lønner seg å levere til apple selv. Men om det var innen 30dagersperioden skulle du kunnet fått nytt produkt, ja. Okei. Var bare knappe 14 dager siden jeg kjøpte telefonen. Men han i skranken kranglet på at jeg ikke hadde rett på ny og at han måtte sende den inn. Men i utgangspunktet kunne jeg jo benyttet meg av 30 dagers returretten, så syns det var litt rart. Men men. Fikk ny telefon og har ikke hatt noen problemer med den. Ellers kjempe fornøyd med Elkjøp altså! Anonym poster: bad7e526553996857e84b03b5095646f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå