Gå til innhold

mat til baby (dere som gir det)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynte med litt grøt til poden min når han var ca 3,5 mnd. HAn sover så dårlig på natta og tenkte det kunne hjelpe. JEg begynte med bare noen få (ca 5 skjeer) med tynn grøt (velling) på kvelden. Ammet han etterpå. Da han var 4, 5 mnd hadde jeg økt det til halv porsjon. Nå når han er 5,5 mnd er han oppe i full porsjon grøt på kvelden + pupp. Så jeg tok det veeldig gradvis. Jeg tenker snart å introdusere måltid nr 2 på dagtid. Men skal høre med helsesøster hva hun tenker om hvordan jeg skal gjøre det :) Gutten min får også en del smaksprøver av ulike frukter og lignende ellers :)

Begynte med grøt rett før fire måneder. Fikk smaksporsjoner av 4.mnd glass, eller hjemmelaget. Tok litt tid før hu spiste en liten porsjon. Tok lang tid før hun ville ha middag. Fikk bare et par tre skjer og ville ikke ha mere. Nå er hun ti måneder og vil helst smake på ALT.

Annonse

Vi begynte med grøt fra 4 mnd. Gav to skjeer første dag og økte med to skjeer hver dag. Etter en uke gav vi til han ikke ville ha mer, og etter to uker flyttet vi måltidet til kvelden. Ammet først, gav grøt etterpå. Han fikk også smaksprøver på det meste fra 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...