Gå til innhold

Kløe!! Jeg blir gal..

Anbefalte innlegg

Noen andre? Kløen har blitt værre og værre de siste ukene, og nå gruer jeg mg til kvelden hver dag.. Føles ut som hele kroppen klør, så det blir bare tåpelig å skulle smøre de kløende stedene med diverse salver.. Smører med vanlig hudkrem.. Skal ringe legen igjen i morgen, siden jeg lurer på om jeg kan få kløestillende medisiner.. Noen erfaringer?? Kløe og kvalme er definitivt ingen god kombinasjon... Følt meg ekstremt gravid for å si det mildt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019306-kl%C3%B8e-jeg-blir-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det der er helt forferdelig. Hadde det sånn i forrige svangerskap og er livredd for å få det samme igjen, holdt meg våken på natta.

Lurt å kontakte legen, han vil sikkert ta noen blodprøver av deg. Nesten alltid er det ufarlig, men det kan også være noe levergreier. Men da er kløen mest inni hendene og under føttene, da.

Det hjalp meg litt å droppe alt av såpe og andre produkter med såpe eller parfyme. Kjøpte en dusjolje på apoteket. Tror mye av kløen kom av tørr hud forårsaket av graviditeten. Men det er nok også hormonelt...

Lykke til, føler skikkelig med deg!

Jeg slet med det forrige svangerskap og har merket tendenser nå også.

Jeg har gjort disse tiltakene som jeg synes hjelper:

Alle klær vaskes med blenda sensitiv, dusj såpe fra Seba med, smøre hver dag med avene krem. Eller lipikar balm. Begge kjøpes på apoteket og er dyre. Barbere meg ofte slik at det ikke klør.

Det ee helt forferdelig jeg synes faktisk det hjelper å dusje.

Sist ble jeg anbefalt hvit vask og zink salve på apoteket. Det hjalp i ihvertfall ikke. Det tørker ut og gjør det verre.

God bedring! Er forresten lurt å ta kontakt med lege som du har tenkt for å utelukke svangerskapskløe som er farlig. Men da klør du ofte i håndflaten og under foten tror jeg.

Takk for tips! Har fått legetime i morgen. Har til nå brukt kremer jeg hadde hjemme, sånn fra Body shop og lignende, så kanskje ikke så lurt å bruke parfymerte kremer.. Får kjøpe olje og krem i morgen.

Å dusje hjelper meg også faktisk.. Lang og varm dusj.. ;) men fy, det er grusomt.. Mannen måtte holde hendene mine fast i går kveld så jeg ikke skulle klø igjennom huden.. Håper det gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...