Gå til innhold

Drømme at man mister tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det virkelig at man mister noen som står deg nær?

Jeg har hatt slike drømmer en periode før og da mistet jeg mine tre besteforeldre ganske tett.

Så gikk det fem år uten at jeg drømte det igjen. Nå i januar kom drømmene tilbake, tre ganger. Forrige uke fikk jeg vite at min mor er alvorlig syk.

Jeg er egentlig ikke overtroisk men er dette bare tilfeldig? Eller betyr disse drømmene noe?

De tre dødsfallene kom akutt og min mors sykdom var heller ikke forventet så jeg har ikke gått å vært bekymret.

Anonym poster: da8971e29044075ea316401619a3667e

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har drømt dette MANGE ganger! Don't worry :)

Skrevet

Nei det handler nok mer om at du mister litt kontrollen i livet ditt. Det har skjedd mye rundt deg som du ikke har kontroll over. Jeg hadde også drømmer om at tennene falt ut når jeg var gravid (mye nytt og ukjent som kommer og mye man ikke kan kontrollere!). Drømmene handler om deg (bearbeiding av ditt liv) og ikke om fremtidshendelser.

Skrevet

Jeg drømmer at jeg mister tenner rett som det er! Har ikke mistet noen i de periodene jeg har drømt det :)

Skrevet

Har hørt det har med stress å gjøre.

Gjest sussie77
Skrevet

Har lest et sted at det betyr at man er redd for å miste kontrollen. Har selv drømt det og det er helt forferdelig :/

Annonse

Skrevet

Studerte sammen med (smågal) new age-dame for mange år siden. Hun var veldig opptatt av drømmetyding. Spurte henne om akkurat dette og hun mente bestemt at det kunne ha med "overganger til nye faser i livet", eksempelvis flytting, endring av arbeidsplass, sivilstatus, bli forelder etc.

Jeg har ingen tro på VELDIG mye, det være seg drømmetyding, healing, synske, julenissen, naturmedisin, spøkelser, gnomer og Jesusbarnet, altså :) *fnyser: Bah - humbug*

Gjengir bare hva damen fortalte. Hun mente også at det var bra for ens seksuelle energi (!) å kle seg i orange klær :P

Skrevet

Jeg VIL jo ikke tro på dette :(

Men det stemmer nok at det er mye stress og endringer i livet mitt akkurat nå. Holder på med siste delen av utdanningen min. Prøver å skrive bacheloroppgaven min, men vanskelig å holde skrivingen i gang da problemstillingen min omhandler min mors diagnose(noe jeg ikke visste da jeg begynte).

Jeg jobber mye også ved siden av studiet, med pas. som har samme sykdom som min mor. Så helt ærlig føler jeg for å gå i kjelleren.

Og vi er på husjakt og skal flytte til sommeren. Vi vet ikke akkurat hvor da vi må vente å se hva vi får i lån. Så det er en del kaos i livet mitt akkurat nå.

Eneste som er stødig er vel at jeg ikke er gravid og har heller ingen planer om å bli det akkurat nå(har ett barn nå). Og er i et fast forhold. Men utenom det så er alt kaos.

Men godt å høre at jeg ikke drømmer om fremtiden, for det vil jeg egentlig ha meg frabedt :(

H.I

Skrevet

Jeg har hatt samme drømmene i perioder når jeg er stresset. Helt vanlig, har jeg hørt.

Man blir jo stresset og urolig når det skjer dødsfall og det er sykdom i familien.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har også lært at det betyr at det er noe man føler at man ikke har kontroll over. Livet har mange tilfeldige sammentreff, prøv ikke å tenke så mye på det. Det er så lite man kan gjøre med saken uansett. Riktig god bedring til mammaen din!

Skrevet

Dette skal du da heller ikke tro på! Mennesket har til en hver tid praktisert drømmetyding for å forklare ting vi lurer på eller forsøke å få et innblikk i hva fremtiden vil bringe.

Livssituasjonen vår påvirker undrebevisstheten vår som igjen påvirker drømmene våre. Leser vi til eksamen og tenker mye på dette, er sjansen for at vi drømmer om eksamen tilstede.Andre ganger "snapper" underbevisstheten opp saker og ting som vi ikke legger merke til også kommer dette frem i drømmene våre.

Jeg mener at det lureste vi mennesker kan gjøre er å stole på egen fornuft og støtte oss til vitenskapen. Hokus-pokus som drømmetyding og horoskoper har like mye for seg som årelating og eksorsisme ;)

Skrevet

Jeg har også lært at det betyr at det er noe man føler at man ikke har kontroll over. Livet har mange tilfeldige sammentreff, prøv ikke å tenke så mye på det. Det er så lite man kan gjøre med saken uansett. Riktig god bedring til mammaen din!

Skal prøve å legge det fra meg og se fremover. Takk for det. Skal prøve å være positiv og holde motet oppe. Skal hvertfall ikke gi opp. Hun er bare 55 år og det er ingen alder. H,I

Skrevet

De gangene jeg har drømt det er det som regel pga at jeg har kjeven presset ned i puten, jeg har blitt såpass bevisst på det, at hvis drømmen kommer, så snur jeg på hodet og da blir den borte.

Annonse

Skrevet

Bare en ting i forhold til tenner. Har en teori der:

Mennesket som "dyr" er helt avhengig av tenner for å ta til seg føde. Tennene er altså et avgjørende redskap i forhold til overlevelse.Mister vi tenner mister vi altså evnen til å overleve. Kan dette være en ubevisst frykt som kommer frem i drømmene?

Når vi, på et rent instinktivt plan, vurderer hverandre opplever vi antipati når vi ser mennesker med dårlige eller manglende tenner, ikke sant? Dårlige tenner kan også være et tegn på dårlig helse eller sykdom. Syke eller svake individer støtes ut av flokken og dør. Kan dette ligge til grunn for frykten for å miste tenner?? :)

Skrevet

Har lest at det betyr forandring :) Bør IKKE være noe negativt.

Anonym poster: f53eaeaf1e3794f4abcedc3815313b68

Skrevet

Ifølge droemmetydning.com, betyr tenner som ramler ut løgn, liten selvrespekt eller usikkerhet. Kanskje det dreier seg om usikkerhet

Hørte et intervju med en drømmetyder, og mange ganger var ikke de konkrete symbolene som var av størst betydning, men hvilke følelser du hadde i drømmen. Følte du redsel? Følte du hjelpesløshet? Er det noe sted i ditt virkelige liv du har slike følelser som du bør jobbe med??

Anonym poster: caabb647dad20737fa3fbabf0a390b87

Skrevet

Eller så trenger det ikke bety noe som helst siden drømmetyding er TULL!

Kjære vene, tror dere på Tannfeen, husnisser og horoskopet i Allers også?

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke på drømmesymboler, men jeg tror at drømmer bearbeider, fordøyer og kanskje får frem underliggende følelser. Jeg tror ikke drømmer er meningsløse, selv om de virker sånn helt billedlig

Skrevet

Ifølge droemmetydning.com, betyr tenner som ramler ut løgn, liten selvrespekt eller usikkerhet. Kanskje det dreier seg om usikkerhet

Hørte et intervju med en drømmetyder, og mange ganger var ikke de konkrete symbolene som var av størst betydning, men hvilke følelser du hadde i drømmen. Følte du redsel? Følte du hjelpesløshet? Er det noe sted i ditt virkelige liv du har slike følelser som du bør jobbe med??

I drømmen fikk jeg panikk fordi jeg plutselig kjente blodsmak i munnen og kjente med tungen at en tann var løs. Først løsnet den ene tannen(fortannen) og så løsnet den andre fortannen og så tannen ved siden av der. Det var mye blod og søl og mye redsel og panikk. Jeg trodde i drømmen at jeg hadde blitt syk eller at det var noe galt med tennene mine. Husker ikke så mye mer hva jeg tenkte, men var mest panikk...hva gjør jeg nå liksom? Og hvorfor mister jeg tennene mine??

jeg kan heller være med på at følelsene i drømmene betyr mer. Er som sagt ikke overtroisk men syns bare det var så rart at jeg har fått disse drømmene rundt rett før dødsfall og alvorlig sykdom. men det kan jo være helt tilfeldig.

Er bare så ekkelt, for i januar sa jeg til min samboer at jeg hadde hatt disse tanndrømmene igjen og jeg var livredd for at noen rundt meg skulle dø, slik som skjedde sist disse drømmene dukket opp. Og noen uker etterpå får jeg denne beskjeden om min mor. Det høres jo helt teit ut,....jeg vet det :( men det hjelper å høre at jeg er helt på jordet, for jeg trenger å lande på jorda å høre at det er fjas.

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...