Gå til innhold

Fikk avslag på Fødeplass.

Anbefalte innlegg

Jeg var så motivert for å kunne få føde naturlig denne gangen, men den gang ei. For høy BMI ble avslaget grunnet med, jeg ble så lei meg, og skuffet også gikk det over til provosering.

Jeg hadde i forkant bekymret meg litt for akkurat det, siden den ligger rett på grensa :( Syns det var veldig trist.. Er det flere som har fått opplevet det samme??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144019009-fikk-avslag-p%C3%A5-f%C3%B8deplass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg hadde en BMI på nesten 31 da jeg ble gravid med guttungen..Hadde søkt meg til Ullevål først, men da jeg snakket med jordmor og hun skjønte at jeg ville føde så og si uten smertelindring så søkte vi til ABC.. De var ikke helt sikre siden jeg søkte litt sent (nærmet meg halvveis i svangerskapet), men jeg fikk plass og skulle etter planen føde der..

Jeg fikk etter hver kontroll beskjed om at det mest sannsynlig kom til å bli en tøff fødsel, under kategorien risikofødsler, siden jeg var stor i utgangspunktet og la på meg godt over det som blir ansett som normalt..

Termin kom og gikk, fem dager over termin begynte riene.. Et døgn senere ble vannet tatt, og så stoppet riene opp.. Da ble det klart at min tid på ABC var over og jeg måtte over på føde B for både observasjon og drypp, endte til slutt opp med hastekeisersnitt morgenen etter, altså to døgn etter riene begynte hjemme..

Jeg skjønner godt at du synes det er trist, og det kan godt hende at din naturlige fødsel hadde gått kjempebra, men de på sykehuset gjør kun det de tror er best både for deg og den lille.. Du kan jo likevel avstå fra medikamenter slik at fødselen din blir tilnærmet lik naturlig og slik du vil ha den :)

Håper alt ordner seg :)

Mitt lokalsykehus så er grensen for å føde der BMI 40 når du blir gravid.

Jeg har gått ned i vekt så jeg ligger et stykke unna BMI 40 som jeg var når jeg ble gravid, men jeg må uansett føde på Haukeland..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...