Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når har deres barn begynt å sove på eget rom? Barnet mitt er 4 mnd i morgen og jeg fikk anbefalt av manuellterapeut å legge henne på eget rom for å få bedre søvn.

Mannen min og jeg sover nå på hvert vårt rom, han alene og jeg med henne. De nettene han har tatt henne så har han sovet godt og kun våknet når hun skal ha mat (to ganger). Mens jeg våkner hver gang hun knirker, klynker eller snur på seg. Da putter jeg inn smokken og sover videre, men søvnen er jo allerede avbrutt. Nå er jeg fullstendig utslitt fordi jeg har så mangel på søvn, men ser at folk anbefaler å vente til ungen er 6 mnd. Tips eller råd?

Skrevet

Vi prøvde å legge vår sønn på 5 mnd på eget rom nå i helgen. Han sover så urolig og våkner 5-7 ganger per natt. Jeg er utslitt! Men han sov ikke bedre på eget rom, ingen forandring egentlig. Eneste forskjellen var at jeg måtte fly frem og tilbake til rommet hans over gangen. Dette førte til at jeg fikk enda mindre søvn enn vanlig. Så nå sover han i sengen sin inne på vårt rom igjen. Da kan jeg nemlig bare amme han liggende i sengen min når han skal ha mat. Så når han slipper puppen og sovner så legger jeg han over i sin seng igjen. Da får jeg iallefall hvilt litt mens jeg mater han. da han lå på eget rom måtte jeg jo sitte i en stol og der fikk jeg ikke hvile..

Skrevet

..Vi skal forresten prøve igjen når han er seks mnd :) Håper det går bedre da. Det er begrenset hvor lenge man klarer å fungere når man kun har sove 2 timer i strekk for så å være våken i 10-20 min i fem mnd!

Skrevet

hadde jeg hatt flere rom i leiligheten der jeg bor, hadde jenta mi fått eget rom fra første dag.

Skrevet

Lillemann her havna på eget rom da han var fem uker. Bråka fælt i søvne. Null problem, og mamman sover endelig:)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Eldste lå sammen med oss til hun var ca 7-8 mnd, men yngste flyttet vi på eget rom da han var omkring 5 mnd. Han og jeg vekket hverandre hele tiden, så det var håpløst å få noe særlig søvn.

Gjør det som fungerer best for dere :)

Skrevet

Vår lille pjokk sov på sitt eget rom fra han var 3mnd. Dette funket kjempefint med førstemann også, så vi gjentok det nå også. Litt "lakenskrekk" de første dagene, men nå sover han kjempegodt... Det gjør vi også ;-)

Lykke til!

Skrevet

Tror det kanskje blir værre for meg enn for henne. Har sovet noen netter på eget rom nå pga influensa, og herregud så deilig det er å få sove. Er et nytt menneske og har fått livsgnisten tilbake :P

Har fortsatt ammet på natten, men det å få noen timer sammenhengende har utrolig mye å si. Blir nok eget rom snart ja...!!!

Takk for gode råd :)

Skrevet

Vår lille pjokk sov på sitt eget rom fra han var 3mnd. Dette funket kjempefint med førstemann også, så vi gjentok det nå også. Litt "lakenskrekk" de første dagene, men nå sover han kjempegodt... Det gjør vi også ;-)

Lykke til!

Men hvor ofte får han mat da? Jeg tenker at jeg ikke gidder å legge gutten vår på eget rom før han kan sove fra 12-06 (ca) uten mat..på den annen side kan det hende det er først når han sovet på eget rom at han kan sove så lenge i strekk! Hmm..jeg tenker på det litt til..

Skrevet

..Vi skal forresten prøve igjen når han er seks mnd :) Håper det går bedre da. Det er begrenset hvor lenge man klarer å fungere når man kun har sove 2 timer i strekk for så å være våken i 10-20 min i fem mnd!

Får han grøt eller fullammer du?

Skrevet

Førstemann sov på eget rom fra ca fem mnd, mens lillesnuppa nå fikk eget rom når hun ble åtte mnd. I forhold til krybbedød anbefaler de helst at en sover på samme rom de første mnd. Ofte hjelper det bare om mamma sover på andre siden av senga.

Jeg har hatt stooooor hjelp av ørepropper når de sover urolig (pappaen greier seg fint uten) Da ligger jeg ikke og hører på hver en liten knirk og håper at hun ikke skal våkne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...