Gå til innhold

Parkering på handikapplasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal egentlig til for få sånn skilt?

Ofte sliter jeg med å parkere på vanlige parkeringsplasser fordi jeg må ha døra så og si på vidt gap for å komme meg inn og ut pga redusert bevegelighet i et kne. Ofte får jeg også parkering så langt unna inngangen at jeg drar hjem igjen. Kjører selv bare på gode dager fordi vi har bil med manuelt gear, men alv da et det problemer med ut og innstigning av bilen. Til og med ved henting/levering på skolen er dette et problem.

Anonym poster: 93de3534d691dabba55d6ec71f4fd3c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha en legeerkkæring og et søknadsskjema du får fra kommunen. Søk i vei, det verste som skjer er at du får nei:)

Skrevet

Aner ikke hva kravene er - men min eks svigermor har handicap-bevis fordi hun er litt stiv i nakken. Overhode ingen problemer med å komme seg inn og ut av bilen - men det er mulig hun får fordi det er lettere å parkere der uten å måtte rygge for mye... ikke vet jeg.

Uansett, absolutt verd å sjekke. Kan ikke skjønne at du ikke skal kunne få :)

Anonym poster: 3a3ed0f2caa0191c6a2a73141d734ada

Skrevet

Jeg har handicapparkering. Jeg fikk et søknadsskjema av fastlegen der jeg redegjorde for sykdommen min og begrunnet hvorfor jeg trenger handicapparkering. Dette leverte jeg tilbake til fastlegen, han skrev en "anbefaling" og sin vurdering,og sendte det til kommunen.

Men dette var vel fremgangsmåten. Du spurte etter Hva som skulle til, så det var vel ikke riktig svar.

Vet ikke hvordan de vurderer det.

Skrevet

Da skal jeg forhøre meg litt når jeg skal til fysio på sykehuset neste uke.

Takk for svar

HI

Skrevet

Da anbefaler jeg deg heller å bruke krykker for å komme deg ut. HC plassene bør være til for de som virkelig har store bevegelsesproblemer eller som bruker rullestol.

(har hatt stivt bein selv og klarte helt fint å parkere på en vanlig plass, komme meg ut av bilen og humpe meg bort til der jeg skulle. Det er bare å bruke litt kreativitet og armer så går det bra).

Anonym poster: f5700d67abc7ea342154d60c913e0be9

Skrevet

Aner ikke hva kravene er - men min eks svigermor har handicap-bevis fordi hun er litt stiv i nakken. Overhode ingen problemer med å komme seg inn og ut av bilen - men det er mulig hun får fordi det er lettere å parkere der uten å måtte rygge for mye... ikke vet jeg.

Uansett, absolutt verd å sjekke. Kan ikke skjønne at du ikke skal kunne få :)

Anonym poster: 3a3ed0f2caa0191c6a2a73141d734ada

Frekt og ta plassene fra de som virkelig trenger dem

Anonym poster: 5bddb0c0943ae9c71acec60e9b147542

Skrevet

Da anbefaler jeg deg heller å bruke krykker for å komme deg ut. HC plassene bør være til for de som virkelig har store bevegelsesproblemer eller som bruker rullestol.

(har hatt stivt bein selv og klarte helt fint å parkere på en vanlig plass, komme meg ut av bilen og humpe meg bort til der jeg skulle. Det er bare å bruke litt kreativitet og armer så går det bra).

Anonym poster: f5700d67abc7ea342154d60c913e0be9

Jeg bruker krykker. Men når kneet ikke kan bøyes nok til at jeg kommer inn eller ut av bilen pga at jeg ikke får døra opp så blir det for gærn vel? Har jo ikke veldig lyst til å skade hverken min bildeler sidemannens bil. Har flere ganger opplevd og ikke komme inn i bilen etter å ha handlet. Når jeg parkerte så parkerte jeg sånn at døra kom langt nok opp til meg, men når jeg kom tilbake hadde jeg fått ny sidemann som har parkert så nære meg at jeg ikke kommer inn. Kanskje brekke kneet mitt heller for å komme inn eller ut av bilen. Blir derfor mye tøy og bøy blir smertene så store at jeg ikke bør kjøre. Derfor er jeg nesten avhengig av å ha med mannen. Savner å kunne være selvstendig, som det er nå er jeg i ferd med å burde meg inne. Elsker å loffe rundt og sitte på cafe, mannen er ikke fullt så glad i det selvsagt.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg bruker krykker og rullator. Har fått TT-kort og får el rullestolscooter, men ikke handikapkort. Dette er Oslo. Det later til å være fullstendig bingo om man får eller ikke får et sånt bevis. Jeg har hatt det i årevis, men får det ikke lenger, er kanskje blitt for syk, og selvsagt er jeg ikke så ung som før.

Skrevet

Bor i storby, og mannen min, som har MS, fikk tidlig beskjed fra sykehuset om at det skulle svært mye til for å få et slikt parkeringsbevis

Nå har vi aldri søkt, så vet jo ikke om det stemmer dette, men synes det er helt riktig at det bør være litt vanskelig å få dette.

Håper du finner ut av det :-)!

Anonym poster: 33b5ff332f0e7794eb811a2dadb3b06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...