Apple80 Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Han er tre mnd,og vi har tenkt å bytte ut vogna med sprinkelseng nå og lurer på om jeg skal kjøpe sånne vugge-bein fordi det vil være altfor vanskelig å lære ham å sovne av seg selv eller om jeg skal tro st det gå i løpet av ei uke.. (Lenger enn det orker jeg ikke prøve tror jeg) Ulempen med de beina er jo når vi er på besøk andre steder.. Akkurat nå føles det umulig at han skal kunne sovne uten å rugge på vogna..er det mulig??
Elsa88 Skrevet 11. februar 2013 #2 Skrevet 11. februar 2013 Er ikke ofte jeg trenger å vugge nå lengre, min er 4 måneder. Har ligger i vugge hele tiden utenom når vi er borte for da ligger han i vognbagen. Er ikke alt for lenge til vi kommer til å flytte over til sprinkelseng og trur nok vi kommer til å kjøpe vugge-bein uansett
Apple80 Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2013 Er ikke ofte jeg trenger å vugge nå lengre, min er 4 måneder. Har ligger i vugge hele tiden utenom når vi er borte for da ligger han i vognbagen. Er ikke alt for lenge til vi kommer til å flytte over til sprinkelseng og trur nok vi kommer til å kjøpe vugge-bein uansett Når begynte han å klare å sovne uten å vugges?
.Lillemy. Skrevet 11. februar 2013 #4 Skrevet 11. februar 2013 Vår var ca 4 mnd før han kunne legges i sengen og sovne selv, før det måtte han vugges. Men jeg holdt han tett inntil meg på sengen vår og hompet litt eller la en hånd på magen hans i sengen og vugget forsiktig.
Skywize Skrevet 11. februar 2013 #5 Skrevet 11. februar 2013 Vi måtte avvenne vår tass fra å bysses i søvn da han var tre måneder. Begynte å bli altfor tung til å bæres rundt. Endte med å legge han i vår seng, og ligge inntil han til han sovnet/roet seg. Litt fornærmet i begynnelsen, men nå sovner han som regel fort. Vi prøvde et par kvelder med å la ham sutre for seg selv, mens vi stadig gikk inn til ham, men det fungerte ikke.
lowe+spire Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 Jeg holder på med å avvenne gutten min fra å måtte ha pupp for å sovne. Jeg legger han på fast tid hver dag med faste rutiner. Så etter jeg har gitt han pupp på sengekanten, legger jeg han ned i sengen sin. Han blir ganske fornærmet og gråter litt, men ikke lenge etter sovner han. JEg sitter der inne hele tiden. De første gangene jeg gjorde det, gråt han mye og lenge. Da holdt jeg begge hendene hans og la mitt kinn inntil han, mens jeg sa "hyyssj hyysj" med beroligende stemme. Blir det helt ille, tar jeg han opp og bysser litt til han roer seg for så å legge han ned igjen. Slik fortsetter jeg til han sovner..
Apple80 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2013 Jeg holder på med å avvenne gutten min fra å måtte ha pupp for å sovne. Jeg legger han på fast tid hver dag med faste rutiner. Så etter jeg har gitt han pupp på sengekanten, legger jeg han ned i sengen sin. Han blir ganske fornærmet og gråter litt, men ikke lenge etter sovner han. JEg sitter der inne hele tiden. De første gangene jeg gjorde det, gråt han mye og lenge. Da holdt jeg begge hendene hans og la mitt kinn inntil han, mens jeg sa "hyyssj hyysj" med beroligende stemme. Blir det helt ille, tar jeg han opp og bysser litt til han roer seg for så å legge han ned igjen. Slik fortsetter jeg til han sovner.. Hvor lang tid tar det før han sovner da? Nå og da du startet?
førskolelæreren Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har klart det!! Kjenner jeg er litt stolt.. Vår gutt er 5 måneder og veier 8 kg. Det ble altfor tungt med byssing, og jeg bare bestemte meg. Faste rutiner med bading, stell og kos. Så inn på rommet legge ham i sengen og gi han flaske. (Han har koseklut som er god og ha, den koser han med når han drikker flaska). Så gir jeg ham sutten og legger hånda mi på kinnet hans og vugger litt. Det tar ca 5 min så sovner han.. (Han griner av og til, er litt fornærma, men ikke så ille at jeg må ta han opp). Det er heelt fantastisk. Jeg vet ikke hvordan jeg fikk det til, men det funker hvertfall!! (Må sies at gutten har hatt kolikk konstant 4 måneder, blitt bært både natt og dag.. ) Nå kan vi endelig kose oss litt på kveldene uten hyling..
Elsa88 Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Er ikke ofte jeg trenger å vugge nå lengre, min er 4 måneder. Har ligger i vugge hele tiden utenom når vi er borte for da ligger han i vognbagen. Er ikke alt for lenge til vi kommer til å flytte over til sprinkelseng og trur nok vi kommer til å kjøpe vugge-bein uansett Når begynte han å klare å sovne uten å vugges? Litt usikker men ikke lenge siden. Det er ikke hver dag at det går. begynte med å la han sutre litt i vugga før jeg kommer inn for å gi smokken, dette holder jeg på en stund, kan gå fra 1-2 timer, men tilslutt sovner han. Håper at det vil gå kortere og kortere tid etter hvert jeg holder på.
mamma og trollemor Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Her har også frøkna lært å sovne av seg selv byssinga tok helt livet av ryggen min! Jeg reduserte byssinga så hun fikk mindre og mindre "hjelp" til å sovne. Vi måtte bære henne rundt samtidig som vi byssa. Så først begynte jeg og stå stille og bysse, så stod jeg bare stille, så begynte jeg og vugge henne i vogna, så vugga jeg bare når hun protesterte og til slutt var det bare å legge henne ned og legge kosen inntil ansiktet. Hun kåler litt rundt og jeg må inn med smokk innimellom men hun sovner alltid etter fem/ ti minutter. Det var absolutt verdt jobben ikke at det var så veldig jobb heller.
Apple80 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2013 Her har også frøkna lært å sovne av seg selv byssinga tok helt livet av ryggen min! Jeg reduserte byssinga så hun fikk mindre og mindre "hjelp" til å sovne. Vi måtte bære henne rundt samtidig som vi byssa. Så først begynte jeg og stå stille og bysse, så stod jeg bare stille, så begynte jeg og vugge henne i vogna, så vugga jeg bare når hun protesterte og til slutt var det bare å legge henne ned og legge kosen inntil ansiktet. Hun kåler litt rundt og jeg må inn med smokk innimellom men hun sovner alltid etter fem/ ti minutter. Det var absolutt verdt jobben ikke at det var så veldig jobb heller. Hvor gammel er hun?
Apple80 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 12. februar 2013 Dere som har koseklut eller andre koseting: hvordan introduserte dere det og hvordan bruker dere det? (Bare i senga?bare om natta?)
Elsa88 Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Min har en bamse den er med han overalt I senga, i vogna, på leketeppet
mamma og trollemor Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Her har også frøkna lært å sovne av seg selv byssinga tok helt livet av ryggen min! Jeg reduserte byssinga så hun fikk mindre og mindre "hjelp" til å sovne. Vi måtte bære henne rundt samtidig som vi byssa. Så først begynte jeg og stå stille og bysse, så stod jeg bare stille, så begynte jeg og vugge henne i vogna, så vugga jeg bare når hun protesterte og til slutt var det bare å legge henne ned og legge kosen inntil ansiktet. Hun kåler litt rundt og jeg må inn med smokk innimellom men hun sovner alltid etter fem/ ti minutter. Det var absolutt verdt jobben ikke at det var så veldig jobb heller. Hvor gammel er hun? Hun er fem mnd. Sovner nesten alltid av seg selv nå. Hvis hun blir overtrøtt trenger hun som regel litt hjelp, men det er jo bare vår egen feil som har latt henne bli overtrøtt. Har en jente på tre som fortsatt sliter med å sove hele natta så prøver å være litt mer bevist hva vi gjør og ikke denne gangen. Tror ikke jeg orker en soveterrorist til
lowe+spire Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Jeg holder på med å avvenne gutten min fra å måtte ha pupp for å sovne. Jeg legger han på fast tid hver dag med faste rutiner. Så etter jeg har gitt han pupp på sengekanten, legger jeg han ned i sengen sin. Han blir ganske fornærmet og gråter litt, men ikke lenge etter sovner han. JEg sitter der inne hele tiden. De første gangene jeg gjorde det, gråt han mye og lenge. Da holdt jeg begge hendene hans og la mitt kinn inntil han, mens jeg sa "hyyssj hyysj" med beroligende stemme. Blir det helt ille, tar jeg han opp og bysser litt til han roer seg for så å legge han ned igjen. Slik fortsetter jeg til han sovner.. Hvor lang tid tar det før han sovner da? Nå og da du startet? Jeg holder på med å avvenne gutten min fra å måtte ha pupp for å sovne. Jeg legger han på fast tid hver dag med faste rutiner. Så etter jeg har gitt han pupp på sengekanten, legger jeg han ned i sengen sin. Han blir ganske fornærmet og gråter litt, men ikke lenge etter sovner han. JEg sitter der inne hele tiden. De første gangene jeg gjorde det, gråt han mye og lenge. Da holdt jeg begge hendene hans og la mitt kinn inntil han, mens jeg sa "hyyssj hyysj" med beroligende stemme. Blir det helt ille, tar jeg han opp og bysser litt til han roer seg for så å legge han ned igjen. Slik fortsetter jeg til han sovner.. Hvor lang tid tar det før han sovner da? Nå og da du startet? Da jeg startet kunne det ta en time før han sovnet. Nå tar det 2-5 min :-)
førskolelæreren Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Brukte alltid klut når jeg amma ham, la den ved puppen. Så ble det en vane sak, han kjenner igjenn kluten og forbinder den med pupp\mat. Sutten tok han fra første dag på sykehuset Men han får kun koseklut og smokk i senga når han skal sove. Da vet han at det er tid for kos i senga, og begynner med en gang å gni seg i øynene og kose med kluten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå