Kirsebær83 Skrevet 11. februar 2013 #1 Skrevet 11. februar 2013 Hei, jeg lurer på om det er noen fra bergen og omegn som har termin til sommeren. Selv har jeg termin i juli og bor utenfor Bergen og jobber i byen :-)
Kirsebær83 Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2013 Så gøy:-) Med forrige svangerskap var jeg på bim treff husker jeg. Kjekt å møte andre som venter barn på samme tid. Vet ikke om det er vanlig med sånne treff lenger men hadde vært kjekt. vet ikke hva dere tenker??? Jeg har termin 13 juli og vil ikke vite kjønn. Bor på Askøy. Hvor bor dere?
Plommen Skrevet 11. februar 2013 #6 Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jeg har termin 28.juli. Så hyggelig at det er flere fra Bergen:) Vi bor i Fyllingsdalen. Er det noen som vet om det er vanlig med svangerskapskurs i Bergen? Er det jordmor man kontakter for de eller Haukeland? Og når i svangerskapet er det vanlig å gå på det? Endret 11. februar 2013 av Plommen
Kirsebær83 Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har termin 28.juli. Så hyggelig at det er flere fra Bergen:) Vi bor i Fyllingsdalen. Er det noen som vet om det er vanlig med svangerskapskurs i Bergen? Er det jordmor man kontakter for de eller Haukeland? Og når i svangerskapet er det vanlig å gå på det? Hei. Jeg var på svangerskapskurs på Haukeland når jeg ventet første mann. Mener jeg fikk vite om det av jordmor. Spør på helsestasjonen. det er vanligivs jordmorforeningen som arrangerer dette. var hvertfall det da.
Frk.90 Skrevet 11. februar 2013 #8 Skrevet 11. februar 2013 Jeg har fått beskjed av jordmor at hun skal melde oss på kurs ) Bor forresten i Sædalen
Gjest Totoaa Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Jeg bor i sentrumsområdet, og går på sv.kurs nå om dagene
Kirsebær83 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2013 Er dere førstegangsfødende eller kan alle gå på svangerskapskurs?
Gjest Totoaa Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Er min første, men tror alle som vil kan gå...
Kirsebær83 Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2013 Ok. trodde kanskje førstegangsfødende ble prioritert. Jeg har en sønn på 5 og samboer har en tenåringsdatter så kune vært kjekt å gått sammen på svangerskapskurs :-) skal høre med jordmor
Mai89 Skrevet 13. februar 2013 #13 Skrevet 13. februar 2013 Hei! Me e førstegongsfødande og vente baby 7. juni, veit ikkje kjønn:) Bur i Loddefjord. Eg var hos jordmor på helsestasjon idag, og ifølge hu kunne me velga å gå på sv.skapskurs på helsestasjon eller via haukeland. Da på helsestasjonen var gratis mens da på via KK kosta 1000-1200 kr (einaste forskjellen var at du fekk omvisning på fødeklinikken). Me meldte oss derfor på på helsestasjon og skal på kurs 7. mai. Va visst vanli å gå på kurs fra veke 35 og utover, men kan vel gå før òg. Trur alle som vil kan gå, men lurt å melde seg på tidlig, for virke så kurso fylle seg fort opp!
Liljeduft Skrevet 13. februar 2013 #14 Skrevet 13. februar 2013 Hei! Vi bor på Voss(Skal føde på Haukeland) og har termin 3.juli. Venter ei lita jenta! Vi kommer nok til å delta på noe forberedende kurs på Haukeland om vi får mulighet, siden jeg er førstegangsfødende og han har en sønn på 6 år ifra før.
Gjest Totoaa Skrevet 13. februar 2013 #15 Skrevet 13. februar 2013 Jeg har ikke vært hos jordmor enda faktisk, skal første gang om to uker, da er jeg noe sånt som 24+5 (troooor jeg). Synes alle jeg snakker med har vært hos jordmor allerede, men er sikkert helt normalt å vente til uke 24 også når alt ser fint ut
Mai89 Skrevet 14. februar 2013 #16 Skrevet 14. februar 2013 Eg òg følte eg va "seint" ute me å gå te jordmor, men dei sette meg berre opp på time når eg va 24 veker på vei liksom.. så sålenge du ikkje har et risikosvangeskap e da normalt å gå te kontroll 10.-12. sv.veke + UL i 18. sv.veke.. Men da føltes som ein evighet mjølo første og andre kontroll, iom. ein ikkje får anna enn UL i veke 18.. Å då va eg te legen i veke 15..
Vimse + gullene Skrevet 14. februar 2013 #17 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har ikke vært hos jordmor enda faktisk, skal første gang om to uker, da er jeg noe sånt som 24+5 (troooor jeg). Synes alle jeg snakker med har vært hos jordmor allerede, men er sikkert helt normalt å vente til uke 24 også når alt ser fint ut Jeg er 2. Gangs og fikk beskjed om at jeg ikke fikk komme til hos jordmor før uke 24, så du er ikke alene!
Liljeduft Skrevet 14. februar 2013 #18 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har vært hos jordmor i uke 12, 20 og skal dit i uke 28. Lege i uke 7(for å bli henvist til sykehus), uke 24. Samt. flere kontroller på sykehuset. Dette er pga jeg har et høyrisiko svangerskap. Jeg hadde gjerne sluppet alle disse turene hvis svangerskapet hadde gått knirkefritt og kunne slappet av
Gjest Totoaa Skrevet 15. februar 2013 #19 Skrevet 15. februar 2013 Ja, det er forsåvidt helt greit, føles bare veldig lenge siden noe skjedde sist Jeg hadde reknet litt feil også, og var på ultralyd i uke 17, og ikke 18... Så lenge bebisen har det bra er jeg kjempehappy alså
Pinnus Skrevet 15. februar 2013 #20 Skrevet 15. februar 2013 Hei! Har termin 4.juni og bor på Landås. Har en jente fra før som blir 3år i juni, og har vært hos jordmor for første gang i dag 24+5.
BergenGto Skrevet 16. februar 2013 #21 Skrevet 16. februar 2013 Hei, Jeg er førstegangsfødende og har termin 4 juli. Skal til jordmor om halvannen uke (uke 22) Bor foreløpig på Landås, men leiter etter leilighet i Fyllingsdalen, trenger et rom til Hadde vært veldig kjekt å møte flere sommer-mager Kjenner ikke så mange gravide, så hadde vært gøy å treffes som Kirsebær 83 skriver!
Gjest Totoaa Skrevet 17. februar 2013 #22 Skrevet 17. februar 2013 Jeg er enig, har foreløpig INGEN venninner verken gravide eller med barn, er ikke bare bare og vere først
Fam.Martinussen Skrevet 17. februar 2013 #23 Skrevet 17. februar 2013 Jeg er fra bergen, men flytter straks på landet, helt ut i havgapet i øygarden. Gleder oss maks til å komme på plass å få vårt eget hjem Er tredje gangs gravid men er første barnet vårt. til sammen har vi 5 barn når denne lille spiren blir født. Skal på ul 6.mars da jeg har foreløpig termin 6.august. Vil veldig gjerne vite hva det blir. så håper h*n viser seg fra riktig side når vi er på ul Jeg ser det er mangen som går til skjeldne kontroller og ikke til jordmor før 24. Det er det som er normalt i dag. før var det hver mnd. Selv går jeg bare til lege da legen min er gammeldags og har kontroll hver mnd med gammelt ul apparat så vi får se den lille hver gang selv om vi ikke kan se like godt som vi kan på ul på kk. Men er stas hver gang uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå