Gå til innhold

Helsekortet på ordinær UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ordinær UL i morgen, skal jeg ha med helsekortet da? Kan ikke huske fra forrige svangerskap :P

Var på tidlig UL, da hadde jeg det ikke..

Fyller han ut eget skjema kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har med meg helsekortet på alle type kontroller jeg, så de får sett igjennom det.

Skrevet

Ja, du skal ha med helsekortet på ordinær ul + svar på blodprøver fra fastlegen, som ble tatt av deg på første graviditetskontroll der.

Skrevet

Takk for svar :) Da tar jeg det med!

Skrevet

det lurte jeg også på :) mamma skal være med, og er noen opplysninger der jeg ikke vil hun skal vite om, pleier de å lese opp høyt hva som står på de helsekortene??

Skrevet
det lurte jeg også på :) mamma skal være med, og er noen opplysninger der jeg ikke vil hun skal vite om, pleier de å lese opp høyt hva som står på de helsekortene??

Nei, det gjorde ikke hun jordmor som tok obl. UL på meg. Hun leste bare fort gjennom det inni seg, og tok hun så UL undersøkelse, that`s it :)

Skrevet

Vi diskuterte en del av punktene der, sikkert på grunn av uregelmessighet i tidligere svangerskap. Kanskje du skal gå inn alene først og så prate litt, for så å hente mamma når UL begynner? Så kan du jo fortelle jordmor om evt ting du vil holde for deg selv?

Skrevet

Helsekortet skal Være med på ultralyden ja :)

Skrevet

Ta det med ja :) Jeg hadde ikke fått blodprøvesvarene fra min fastlege, men det gikk greit det også, så lenge man har de med når man skal på sykehuset og føde.

Lykke til :) !

Skrevet

Har ikke sykehuset kopi når du sendte inn til fødeplass?? Mener jm min gjorde det. Selbgølgelig var det jo ikke akkurat mye informasjon på det, men de har det jo liggende ihvertfall :)

Skrevet

Man skal ha det med, de ser jo på utviklingen og fører også på info om det trengs.

Jeg husker fra forrige gang at de gikk igjenom

Skrevet

Ta det med ja, de fører på termin med det samme. Om du ikke vil at ting skal snakkes om med andre i rommet si fra når du går inn.

Skrevet

Jeg hadde det med, men han kikket ikke på det.. Han førte inn på eget skjema og sendte legen min.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...