Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror jeg er oppe i 5 runder med forkjølelse iløpet av dette svangerskapet. Og det i tillegg til tett nese innimellom det, spesielt nå på slutten (uke 39+6). Slitsomt. Har hatt noen tøffe runder med avvenning av otrivin-spray. Ikke lett å venne seg av med det når slimproduksjon i nesen er helt på styr. Men har klart det hver gang....til slutt. Langt over maks 10 dager som det står på pakken, men ble liksom sånn når den ene forkjølelsen avløste den andre uten at jeg rakk å kutte otrivin innimellom. Og var litt avhengig av å kunne puste med nesen på jobb :-) Har brukt hele skalaen av nesespray fra saltvannspray (bruker nesten daglig nå) til barn 0-2 år, barn 2-10 og voksen-otrivin (og det andre merket jeg ikke husker hva heter).

Så tvi-tvi og god bedring til deg Pus med støvler venter # 2.

(Tror forresten jeg muligens brygger på forkjølelse nr 6 her, men benekter det lengst mulig. Vil ikke være forkjøla under fødsel!!)

Jettanicole: da håper jeg at jeg slipper unna snart også :)

Hjerte <3 Barn: Uff, 5 omganger var heftig :( Da skal jeg ikke klage helt ennå. Bare er redd den ikke skal gi seg på lenge. Helt tom for energi for 2 uka nå. Lykke til under innspurten, krysser fingrene for at du slipper nr 6!

Skriver under her! 4 gangen for meg og endte med bihulebetennelse etter hver forskjølelse.

Denne varte i 3 uker så bør satt på pencelin.

Husk å skylle nesa med nesehorn og saltvann.

Ikke puss for hardt for bihulebetennelse er grusomt å ha som gravid.

Jeg er snart bra med tok nesten 1 mnd!

God bedring:)

Skriver under på nesehorn. Har aldri brukt det før, og kommer ikke til å bruke det mer når jeg ikke er gravid, men måtte ty til det denne gangen. Spesielt da jeg ble syk og tett i 1.trimester hvor man helst ikke skal ta nesespray.

Lov å klage Pus med støvler. Er ikke noen konkurranse dette her med hvem som har flest osv. Det er ikke gøy å være sjuk, spesielt ikke når man i tillegg er gravid. God bedring! Hvil masse, drikk masse og sats på at du runder forkjølelsen raskt!!!! :-)

Annonse

Ble forkjølet i november,som aldri slapp tak! I romjula utvikla det seg til bihulebetennelse,og her sitter jeg enda og plages med dritten! Gått på en kur,uten at det hjalp så mye... Prøvd med saltvann og skylt og hele pakka... Ingenting hjelper :( så har gitt opp jeg! Vært konstant tett siden november - sliten og lei er jeg! Værst om natta,da jeg ikke får pustet gjennom nesa. Gruuuusomt å våkne tør langt ned i halsen :(

Ikke er legen spesielt villig til å gi meg mer medisin heller. Den kuren jeg fikk var kort (5 eller 7 dager),og jeg ble jo selvfølgelig dårlig av den. Nei,får ta en tlf i morgen til han for å klage litt igjen - kanskje en ny kur hjelper? Lov å håpe :P

(sånn...dagens klageinnlegg fra meg...godt å få ut frustrasjon!)

Uff, det hørtes slitsomt ut :( Jeg har bare holdt på tre uker, får være glad hvis jeg slipper bihulebetennelse. Og ja, det er godt å få ut litt frustrasjon. Føler jeg klager mye her hjemme, mannen er nok en smule lei av vondter og smerter nå.

Ayka 09+13:

Har du tatt kur? Pencelin? Hva slags pencelin?

Jeg har brukt pencelin i snart 4 dager, fikk beskjed om å ta de i 7 dager.

Etter 3 dagen ble det bedre! Nå puster jeg igjen:))jeg våknet hver natt som Sahara i munnen og tok litt Nesespray innimellom.

Tror denne vinteren har vært ekstrem når det gjelder influensa/forskjølelser.

Vært tett siden oktober selv og hatt ca 1-2 uker frisk før jeg ble syk igjen.

Nå er jeg glad pencelin har virket for det kan ikke være så kjekt å føde med tett hode og smerter i alle bihulrom!

FriskFisk:

Har fått kur ja. En kort en. Prøver å komme på hva den het igjen,men står helt stille her akkurat nå... Syntes bare allmenntilstanden ble dårligere,men var vel fordi jeg fikk flere bivirkninger. Bihulene hjalp den iallefall ikke på :P

Signerer på det med at man sliter med evighetsforkjølelser som gravid ja. Hadde 2 influensa og 1 forkjølelse på 6 uker. Den første starta et par dager før julaften. Har 'syndet' og brukt nesespray siden det, altså snart 2 mnd i strekk. VET det er fyfy men.... Sukk... Bruker kun de som er for barn da.

Jeg har prøvd 3 typer saltvannssprayer, men de åpner ikke opp noe som helst, og jeg får helt angst om natta av å ikke få puste nå, og med den svære magen i tillegg. Men altså bare om natta da. Holder ut dagtid. Så dermed tar jeg en spray før jeg legger meg, og slik får jeg nok desverre holde på til mars når ungen er ute. Så får jeg ta avvenninga da.

Signerer på det med at man sliter med evighetsforkjølelser som gravid ja. Hadde 2 influensa og 1 forkjølelse på 6 uker. Den første starta et par dager før julaften. Har 'syndet' og brukt nesespray siden det, altså snart 2 mnd i strekk. VET det er fyfy men.... Sukk... Bruker kun de som er for barn da.

Jeg har prøvd 3 typer saltvannssprayer, men de åpner ikke opp noe som helst, og jeg får helt angst om natta av å ikke få puste nå, og med den svære magen i tillegg. Men altså bare om natta da. Holder ut dagtid. Så dermed tar jeg en spray før jeg legger meg, og slik får jeg nok desverre holde på til mars når ungen er ute. Så får jeg ta avvenninga da.

Hadde det som deg. I høst endte jeg opp med ca 2 mnd bruk og nå i januar opp mot 3-4 ukers bruk. Men klarte til slutt å bli kvitt avhengigheten, begge gangene. Trappet på slutten ned til nesespray for barn 0-2 år, brukte det noen netter (samme som deg, viktigst på natten) og så tok jeg en sjangse en natt og klarte meg gjennom det og dermed kvitt avhengigheten. Men er fremdeles tett i perioder, bare at det går greit uten nesespray. Og så har jeg bygd meg litt opp i senga, både pga halsbrann, men også på grunn av tett nese.

Uansett hva du går for; husk nesesprayen til føde-bagen. Har ikke født selv før, men ser for meg at da skal jeg ihvertfall ikke være restriktiv på nesespray-bruken. Må kunne puste med nesa når jeg skal ligge der i smerter og puste og pese. :-)

Annonse

Godt tips å trappe ned med 0-2 års nesesprayen. Sprayer bare før jeg legger meg om natta nå, men har vel brukt den en tre ukers tid.

Endret av Pus med støvler venter # 2

Mhm! Gutten kom hjem syk fra barnehagen på mandag,og torsdag fikk jeg det. Var til lege både i går og i dag... Og det ble i dag konkludert med kraftig influensa :( men legen ville ikke legge meg inn,så samt jeg ikke blir enda dårligere. Er straks 37 uker på vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...