Gå til innhold

Mistet eller ikke mistet? Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde positiv eggløsningstest den 16. januar, og 13 dager etterpå stod jeg med en positiv graviditetstest i hånden. En sånn med ukeindikator som viste 1-2 uker (siden unnfangelsen). I dag, 13 dager etter jeg tok testen var jeg hos gynekolog (hadde time fra før av, så fikk han til å ta en ultralyd og sjekke i tillegg). I følge mens skulle jeg vært 6 uker gravid i dag, men ifølge eggløsning skulle jeg vært 5+5.

MEN da han sjekket, så sa han at han ikke så noe forstersekk, noe han burde med tanke på hvor i sv.skapet jeg er. Han så at jeg hadde noe hovne slimhinner og noe greier, så han sa at jeg er gravid. Men konklusjonen hans ble vel at det enten har sluttet å utvikle seg eller at jeg er kortere på vei enn anntatt. Og det med at jeg er kortere på vei enn anntatt får jeg ikke til å stemme fordi jeg vet når jeg hadde eggløsning, og at jeg hadde positiv graviditetstest for 13 dager siden. I går, før jeg la meg sa jeg til samboern min at jeg ikke føler meg gravid lenger, og i dag, etter jeg hadde vært hos gynekologen tok jeg en ny test som viste "gravid, 2-3".....

Han tok en blodprøve for å sjekke hcg nivået i blodet og satte meg opp på ny time om 2 uker. TO uker!!!

Er det noen som har vært borti liknende? Jeg har vel egentlig konkludert med selv at jeg har mistet, men det er så ekkel tanke siden det ikke er helt sikkert!!!

Fortsetter under...

Jeg har blitt forklart at utviklingen kan gå i dvale og at man derfor er kortere på vei enn man tror. Selv om en vet når eggløsningen er så kan embroyet stoppe utviklingen for en tid for så starte opp igjen. Håper det er det som har skjedd med deg. Lykke til.

Så tidlig er d ikke alltid at de ser noe. Har hørt om flere som bare har sett tom fostersekk i uke seks, mens d i uke åtte har vist en liten knott med hjerte som slår. Jeg var på ul 6+3 og fikk beskjed av min gyn at d ikke d var sikkert at vi så noe enda. Så prøv å holde motet oppe. Det er fortsatt håp. Om du ikke klarer å vente to uker så prøv å få ul om en uke. Selv om d beste nok er å vente to om du klarer d... Lykke til.

samme svar fikk jeg i går også, men i dag fikk jeg tlf, fra legen på sykehuset etter hcg den var på 4000 så hergår det fremover men er ikke 6 uker som følge blødningsdager, men 4 sa legen. så ny ultralyd om 2 uker og ser veldig frem til det. men hcg i blod i morgen igjen... mye blodprøver men det er det som kan sjekkes når er så tidlig.. ingenvits å ta ny ul når er så tidlig... :D:D

Tusen takk for svar!! Det som er vanskeligst er at jeg ikke har noe konkret å forholde meg til.. Jeg må liksom leve som en gravid selv om jeg kanskje ikke er det. Jeg satser og håper på at det "bare" har lagt seg i dvale litt. Tok ny test i dag bare fordi jeg ikke klarte å vente, og da viste ukeindikatoren 3+. For 2 dager siden viste den 2-3, så da håper jeg at det har skjedd en utvikling!!!! :-D

Veldig glad for tilbakemeldingene deres :)

Annonse

samme svar fikk jeg i går også, men i dag fikk jeg tlf, fra legen på sykehuset etter hcg den var på 4000 så hergår det fremover men er ikke 6 uker som følge blødningsdager, men 4 sa legen. så ny ultralyd om 2 uker og ser veldig frem til det. men hcg i blod i morgen igjen... mye blodprøver men det er det som kan sjekkes når er så tidlig.. ingenvits å ta ny ul når er så tidlig... :D :D

Så fint at du får dratt og tatt blodprøver. Jeg fikk ikke beskjed at jeg kunne gjøre det, så jeg har kun graviditetstestene med ukeindikator å forholde meg til. Men det var positivt det den viste i dag, så jeg krysser fingrene!! :-D

samme svar fikk jeg i går også, men i dag fikk jeg tlf, fra legen på sykehuset etter hcg den var på 4000 så hergår det fremover men er ikke 6 uker som følge blødningsdager, men 4 sa legen. så ny ultralyd om 2 uker og ser veldig frem til det. men hcg i blod i morgen igjen... mye blodprøver men det er det som kan sjekkes når er så tidlig.. ingenvits å ta ny ul når er så tidlig... :D :D

Så fint at du får dratt og tatt blodprøver. Jeg fikk ikke beskjed at jeg kunne gjøre det, så jeg har kun graviditetstestene med ukeindikator å forholde meg til. Men det var positivt det den viste i dag, så jeg krysser fingrene!! :-D

fikk ny beskjed om at hcg hadde steget enda mere i dag, men så plutselig kl 21:30 i dag etter lagt sønnen mi, var jeg på do, var blod på papiret og litt i toalettet :((((((((( så fra meg..... ringe for en Ø-time til legen i morgen tidlig... Får ikke sove, klarer så vidt å slappe av... oh huff.... akkurat som jeg fikk fler og fler glad nyheter om at det ser ut som fremgang :///

var på do igjen, var ikke noe mer, bare så vidt når tørket. og ikke noe på bindet kunn litt... (sorry detaljer)!

Hopper inn fra 2 trimester.. Har du bare hatt blødninger og ikke smerter så er dt stor sjanse for at alt er bra :) :) Lykke til iallfall :)

ikke smerter, kanskje litt murring i ryggen :// enten så er det bare psyken så som slår ut nå :( huff.. kjenner deprisjonen smyger på når det er flere SA i bilde etter hverandre....

føler 50/50 sjanse..... 1 svangerskap blødde jeg men mistet da en tvilling tidlig stadie.. men da hørte hjertelyd.. nå på mandag da jeg var hørte de ikke hjertelyd men sa det var for tidlig, og har fått ny time om to uker... men hcg har steget rikelig de siste dagene. sist siste beskjed på kvelden fra min lege... at det så bra ut og hcg steget enda mere :/// men så skjedde dette :(((

Åååhnei!! Får bare håpe det var det og ikke noe mer. Det er vel mange som blør uten at det trenger å være noe galt. Men skikkelig vanskelig å gå og ikke vite.. Kjenner den følelsen. Jeg skal ringe i dag og få svar på hcg målingen jeg tok på mandag og høre om jeg kan komme tilbake i dag og ta en ny... Da får jeg vel svar i morgen om det har steget..

Lykke til på timen i dag! Krysser fingrene for deg :)

Åååhnei!! Får bare håpe det var det og ikke noe mer. Det er vel mange som blør uten at det trenger å være noe galt. Men skikkelig vanskelig å gå og ikke vite.. Kjenner den følelsen. Jeg skal ringe i dag og få svar på hcg målingen jeg tok på mandag og høre om jeg kan komme tilbake i dag og ta en ny... Da får jeg vel svar i morgen om det har steget..

Lykke til på timen i dag! Krysser fingrene for deg :)

Fikk besjed om å ta det med ro bare og se det ann.men jeg ringte sykehuset og fikk time igjen til ny ul i morgen heldigvis. slipper å vente i hele to uker for å få svar.... ikke noe hcg taking i dag :( men blir vel kanskje tatt på sykehuset i morgen tidlig... (HÅPER jeg)

Håper du får tatt hcg i dag, hvis du tar det tidlig på dagen har dem det på ettermiddagen også :) Lykke til

Hvordan gikk det ??

Jeg har vært på ultralyd igjen i dag, og heldigvis i dag så vi noe som blinket (hjertet) men var fortsatt for lite for å bekrefte helt sikkert. blødning usikker grunn til hvorfor.. ny ultralyd om 2 uker :)

Annonse

Det var godt å høre! Jeg ringte i går, og fikk beskjed om at hcg har økt fra 2050 til 4500 fra mandag til torsdag. Så økning er det, men jeg vet ikke om det er nok. Gynekologen hadde visst ekstra tid da jeg kom dit på torsdag, så han tok meg kjapt inn til en ny ul, men der var det ingen forandring. Men jeg fikk se fostersekken og en bitteliten hvit prikk som skal forhåpentligvis blir en baby, men det var uforandret og ingen hjerteslag. Så jeg har ikke så store forventninger til tross for hcg stigningen.. Men jeg får vel bare vente å se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...