Gå til innhold

Blir litt forvirret jeg..sex hver dag eller annenhver?

Anbefalte innlegg

Vi prøver å bli gravide,og jeg leser noen steder at man bør ha sex annenhver dag,og noen steder sier de hver dag... Jeg vil jo selvsagt gjøre det som gir oss best mulighet;-) noen erfariger der ute?

Anonym poster: 771e6bc2a015bf2053ceb3ee30794544

Fortsetter under...

Erfaringen min tilsier at jo mer du "henger deg opp i" når du skal ha sex ikke, jo vanskeligere blir det. Samboeren min jobber vekk i perioder, så det å ha sex på riktig tidspunkt handlet mye om flaks ( var han hjemme når jeg hadde EL osv) Vi hadde sex én eneste gang dagen før EL, "fort og gæli", og jeg tenkte jo at jeg sikkert ikke ble gravid da.. Men det gjorde jeg jammen, og jeg tror det hadde mye å si at vi ikke prøvde såå hardt,og ikke så på klokka hver gang vi hadde sex..

Men for å svare på spm.ditt, så tror jeg annenhver dag er det man "anbefales".. :) Lykke til! :)

Anonym poster: 35fb7b343c050f55b9c23114fb61db72

Annenhver dag funker for oss:-) 1 mann hadde vi det bare 2 gg med en dag i mellom og jeg tror den satt fordi jeg egentlig ikke tenkte på ny graviditet etter SA. Var litt skremt egentlig og så satt den rett etter SA. Denne runden hadde vi annenhver dag, 3 gg og full klaff:-) Heier på annenhver dag, og ikke SÅ mye fokus... Sperm lever lenger enn vi tror!

Gjest lemon-aid

Ha sex så mye dere vil i den perioden, så skal du se at det klaffer til slutt..(Men kan jo ta tid for noen) ;-) Å "stresse" med å bli gravid har ingen innvirkning på dere negativt, heller. Altså, litt timing på jo til! Sett av hele eggløsningsuka og "hopp" i vei :-D Jo mer jo bedre!

Annonse

Hver dag funka faktisk ikke for oss, vi fikk full klaff den måneden vi hadde noen dagers pause før EL. Har du sett The Great Sperm Race (anbefales, kjempebra dokumentar)? Der sier de faktisk at det beste er å ikke ha sex hver dag fordi mannen ender opp med for få sædceller på den måten. Dog, er nok veldig individuelt akkurat det der. Beste er i grunnen bare å prøve seg litt frem. :)

Hehe ;-) mannen er veldig fornøyd med hver dag,så han gikk for den! Han refererte til løvene..de har seg jo mange ganger om dagen de dagene hunnen er brunstig ;-)

har ikke sett den dokumentaren,men jeg har vært igjennom 7 prøverør forsøk,så kan litt om egg og sædceller,men "proffene" mener jo forskjellig,så det er ikke så lett for en stakkar å henge med.

Ble gravid på den naturlige måten i nov,men mistet-så satser på at vi greier det selv denne gang ;-) Takk for svar alle sammen.

Anonym poster: 771e6bc2a015bf2053ceb3ee30794544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...