Gå til innhold

Mye mensmurringer og "strekksmerter" nederst i magen - uke 29

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene hatt mye mensmurringer, og "strekksmerter" (vet ikke hva annet jeg skal kalle det) nederst i magen - spesielt får jeg disse smertene når jeg reiser meg, bøyer meg, snur meg i sengen osv.

Murringene kommer og går, kan plutselig komme når jeg ligger helt stille, men også når jeg har vært i aktivitet. Kjennes ut som jeg får mensen hvert øyeblikk... Flere som har hatt det sånn i begynnelsen av siste trimester?

Jeg blir jo litt bekymret for om det er farlig... Sånn er det å være nervøs førstegangsfødende... :)

Fortsetter under...

Menssmerter er modning. Jeg hadde det ikke fult så tidlig, men fikk det vel i rundt uke 36 tror jeg og likevel gikk jeg overtid, så er nok ikke noe fare :-)

De strekksmertene er ligamenter/livmor festene som strekker seg. Av og til gjør det jo så vondt at det kjennes ut som noe ryker inni der!!! Jeg har fått det mange ganger allerede i uke 25 :-)

Jeg har endel kynnere som jeg kjenner godt i mage og rygg, er straks i uke 29 som deg. Har tenkt litt på dette men ikke spurt noen om det. Har jo lest at det er normalt, spesielt hvis man har fått barn før. Har også mye stikkinger nederst i magen. Hadde ikke så mye kynnere jeg kjente så tidlig forrige gang.

Takk for svar :)

Kynnere fikk jeg allerede i uke 20, og de har jeg liksom blitt vant til - de er ikke smertefulle, og kommer ganske sjelden.

Men disse murringene liker jeg ikke, selv om det sikkert er sånn det skal være... Det skal ikke være greit. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...