Gå til innhold

MME av soya...

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bor på New Zealand, men skal besøke familie i Norge om et par mnd. Jeg har en liten jente som er 2 mnd, men da hun har melkeallergi får hun MME av soya. Etter å ha søkt litt rundt virker det som at dette ikke akkurat er lett å få tak i i Norge, og at man muligens trenger resept for å få kjøpt? Noen som vet noe om dette? Jeg vil helst unngå å måtte hamstre masse MME da jeg skal være i Norge i nesten to mnd, det blir isåfall en tung koffert med tanke på at en boks er 900g MME i metall og hun svelger unna omtrent en boks i uka....

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018698-mme-av-soya/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det finnes melkefrie mme på apotek. De er ikke basert på soya, da det er ganske vanlig at barn med melkeproteinallergi også har eller utvikler soyaproteinallergi.

Jeg har ikke så stor kjenskap til utvalget, men Mead Johnson sine produkter vet jeg selges her (sjek meadjohnson.no). Mead Johnsons soyabaserte Prosobee ble tatt ut av det skandinaviske markedet i 2009, pga diskusjoner hvorvidt hormonnivået i soya er for høyt for spedbarn.

Årsaken til at foreldre i norge får disse på blå resept er bare fordi det da blir billigere. Så du skal fint få kjøpt disse uten resept.

Jeg ville ha sendt en mail til apotek1 og vitusapotek dit du skal for å sjekke hvilke typer de har som er melkeproteinfrie (du finner adressen enkelt på nettsidene, og min erfaring er at de svarer raskt). Hvis de ikke har akkurat den du bruker, så kanskje de i allefall har en type som dere også har der du bor slik at du kan få testet den ut før dere reiser?

Håper du finner en løsning!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018698-mme-av-soya/#findComment-145045498
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...