Gå til innhold

Når man er så trøtt at man er kvalm og uggen

Anbefalte innlegg

Når man er så trøtt at man er kvalm og uggen i kroppen, er det da noe man kan gjøre for å føle seg bedre? Det hjelper jo litt med en dusj og å drikke godt med vann, men sånn i forhold til kvalmen og magen liksom? Drikker ikke kaffe, så sliter litt med å holde meg våken, men det må jo bare gå.

Anonym poster: 6d0d9ec0faca0e7fb1147cc391752da5

Fortsetter under...

Ta deg en dag fri. bruk en egenmelding. Dra til legen i dag og få en time. be om en ukes sykemelding og kom deg på bena igjen.. Ingen kan gå konstant på uten skikkelig hvile...

Anonym poster: fb05ce91ef3a21ca2ca19df0161d1b37

Er hjemme med baby på 6 måneder, så er vanskelig å sykemelde seg og ta fri. Har en mann som er kjempeflink å hjelpe til, så er ikke der det ligger. Kan ikke skylde på babyen heller, for den er flink å sove. Det er bare det at jeg ikke får sove. Har forsøkt både dag og natt i helga når mannen har tatt det meste med babyen, men jeg får bare ikke sove. Kroppen klarer liksom ikke roe ned. Og nå er jeg bare skikkelig kvalm og uggen og har en helvetes hodepine :(

HI

Anonym poster: 6d0d9ec0faca0e7fb1147cc391752da5

Ta med deg bebyen din. dra til legen og forklar... noen ganger kan det hjelpe bare med en prat der. Veldig sannsynlig får du hjelp på et vis... :-) lykke til.. Ønsker deg styrke og go bedring med sovingen..

Sånn hadde jeg det også. Dro til legen og fikk en sovepille:) Mannen ble beordret å ta ungen en hel helg og jeg sov og sov og sov:) Legen syntes det var bra jeg kom før det var for sent. Var ingenting som holdt meg våken heller... fikk bare ikke slappet av.

Sov godt!

Anonym poster: 73f46807421f7f5d63ccf05ddac1568e

Ta med deg bebyen din. dra til legen og forklar... noen ganger kan det hjelpe bare med en prat der. Veldig sannsynlig får du hjelp på et vis... :-) lykke til.. Ønsker deg styrke og go bedring med sovingen..

Jeg kunne ønske jeg hadde fått hjelp med førstemann:-( Var hos fastlegen flere ganger, gråt på helsestasjonen. Huff det var en tung tid.

Til Hi: Prøv å få hjelp av lege(alle leger er ikke som min tidligere lege).

prøv å slappe av mentalt om du klarer, det var det vanskeligste for meg). Konstant sliten, vondt i kroppen, kvalm og uggen. I tillegg er man i alarmberedskap pga baby. Når pappaen tar babyen, hører du de? Kan dere ordne dere slik at du overhode ikke hører de. Samtidig som f.eks dere har en avtale om, at om noe skjer med baby, han gråter veldig så blir du vekket?

For min del var ihvertfall uro for baby medvirkende årsak. Ta en god varm dusj eller et langt bad først. Hvis du endelig klarer å sove kommer du til å føle deg kjempetrøtt og kanskje klarer du da å sove og sove.

Sender en klem

Anonym poster: 22061ce2c4cc609608b07dfc53c6025b

Annonse

Dette sliter jeg også med i perioder.. Og det ender med at man havner i en ond sirkel, der man blir stressa rett og slett fordi man ikke sover.. Teller timer til neste morgen o.s.v.

Først noen enkle søvntips som jeg synes kan virke for meg:

* Spikermatte! Legg den i senga, demp lyset. Tar litt tid å venne seg til, men jeg sovner alltid på den!

* Dropp TV og nett siste to timene før leggetid. Sett deg med en bok eller et blad eller en hobby, "skru av" hjernen litt.

* Ta deg et bad eller en dusj eller et fotbad!

* Kom deg ut i frisk luft i løpet av dagen. Godt for deg og godt for baby.

* Når du ligger og vrir deg i senga, stå heller opp litt. Drikk ett glass vann, ta en dusj, før du legger deg igjen.

* Kutt koffein og sukker.

Sånne dager handler jo som regel bare om å komme seg gjennom.. Jeg synes det er verre hvis jeg bare er hjemme. Gå ut i frisk luft, gå en lang tur. Eller besøk noen, så skal du se dagen går fortere. Sett deg ned og utnytt tida mens babyen sover til å hvile selv. Om du ikke får sove, så sett deg i sofaen med en kopp te. Og du? Sjokolade hjelper, mot nesten alt! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...