Gå til innhold

Ventetiden etter MA..

Anbefalte innlegg

Her bare lever jeg som normalt og venter spent på om TR kommer til forventet tid eller om den uteblir helt ;) Håper på det sistnevnte og i hvert fall ikke at TR bare er veeeeldig forsinket. Håper kroppen min fungerer helt som normalt etter aborten nå. Tror jeg skal bestille en pakke billigstrimler igjen nå, så jeg kan svi av en test neste helg!! Spennende!

Fortsetter under...

Kribe. Har du ikke hatt noe tr siden oktober Er det vanlig å få falske postive på graviditetstester hvis det er så lenge siden? Eller kan det være at du faktisk har klart å bli gravid igjen så raskt? Krysser fingrene for det siste. Kan du få fastlegen til å måle hcg slik at du ser om den har gått opp? Hvis den gjør det er du jo sikkert gravid igjen? Synes det er rart hvis aborten enda slår ut med skyggetest. Men jeg er jo ikke lege, kroppen er jo helt i uorden, så alt mulig kan jo skje virker det som. Krysser fingrene for deg!

Ut ifra et annet innlegg av deg her på "Bli gravid", tror jeg du er gravid Kribe :) Der skriver du at du har hatt mens hver mnd etter utskrapingen, unntatt nå sist mnd, og nå har du fått svakt positiv test! Er nesten helt sikker på det, men kan være lurt å få det sjekket hos lege :)

Jeg har vært litt rar i magen siste dagene (hadde vel EL tirsdag/onsdag denne uka), men tipper det er pms-symptomer. Føles som luftsmerter og er til tider litt forstoppet. Nå nettopp fikk jeg små stikninger helt nederst i mellomgulvet. Ettersom vi hadde sex sikkert 3-4 dager før EL, så tror jeg nok løpet er kjørt for denne runden..

Oi, her skjer det ting! hvordan går det Kribe, - tatt noen flere tester? j Ikke tegn til eggløsning her.. er på syklusdag 19.. snart tre uker siden det jeg tror var mens.. og 7 uker siden utskraping. Blir gal av å ikke vite hvor jeg er i syklusen.. føler det stikker og svir i eggstokkene i perioder og tror hele tiden jeg har eggløsning, men testene er negative.. må vel bare vente...:/ Tobarnsmamma: 3-4 dager burde jo holde?:) har lest at svømmerne kan leve opp mot FEM dager!

Annonse

Hei

Skyggestreken fradag var nok bare synsbedrag og uansett for tidlig å se stek, men takk "tobarnsmamma":) sia du sa at du trodde jeg var gravid tenkte jeg at jeg skulle teste EN gang til (etter maaaange negative tester etter fredag) og jaggu fikk jeg nå svakt, men synlig strek både på cb vanlig og billigtest fra butikk:)

Håper, håper.....

Tenker jeg drar til spesialist i morgen uansett. Det er vel ikke farlig så tidlig i svangerskapet? Er jo da kanskje ca.10 dpo (hvis eggløsning var forrige helg da jeg sa jeg var lystig og hadde el-slim)

Lycke83, vet hvordan det er. Kroppen er i kaos. Jeg har hatt mye vondt sia utskarpinga og en kropp som bare tuller. Trodd jeg har hatt eggløsning og vært gravid hele tiden. Frustrerende, men tenk positivt og prøv å glede deg meg prøving:)

Ja, se der ja Kribe! Syntes det var rart om du ikke skulle være gravid nå når du hadde hatt regelmessig mens helt siden utskrapingen, bortsett fra nå sist mnd :P

Jeg tenkte jeg skulle bestille meg en pakke billigstrimler nå jeg, men har litt blanda følelser rundt det. Det har jo kostet noen kroner med disse testene det siste halvåret nå, hehe... Og en positiv test trenger jo tydeligvis ikke bety at alt går bra, men neste gang jeg får to streker SKAL det gå bra ;)

Får se hva gynokolog sier i morgen, men testene har farger ikke skygge. Brukt mye peng det siste året ja....

Typisk at det spiren sitter når vi tenkte ta en pause fra prøvinga,koste oss med mat og et glass vin lørdag- avslapping jeg og mannen ( angrer på det men trodde virkelig både lege og jeg at jeg hadde mista mensen pga stress og babyønske. Kan ikke la det prege mitt svangerskap . Er nå kanskhe LYKKLIG gravid:-) Elsker følelsen men redd for at noe kan gå galt.

Spennende Kribe. Krysser alt av fingre og tær her for at du er blitt gravid igjen, høres jo virkelig sånn ut.. Fortell hva gyn sier i morgen og håper at dette sprer babystøv til oss andre.

Stemmer i at det å prøve ikke akkurat er billig nei :-) Sjekket i går, og vi har brukt 20 000 + på ivf/privat ul/vitaminer/legetimer/CB fertilitsmonitor, testpinner/graviditetstester, etc.

Og vi har bare ett forsøk igjen i det offentlige før vi må begynne privat, og det er da blir det dyrt. Men er jo verdt det hvis vi klarer å få ein beibis til :-)

20.000??!! mye penger ja.. vi har nok brukt noen tusen på tester, men jeg klarer ikke å slippe kontrollen - må teste etter eggløsning hver dag (bare nå etter utskraping altså.. i første syklus) Hvor lenge prøvde dere før dere gikk for ivf?

HURRA for deg Kribe, krysser fingrene! hold oss oppdatert:)

Hei, måtte bare fortelle en historie her. Ei på gymmen fortalte meg nettopp at hun hadde hatt to svangerskap som gikk galt, men så på tredjemann så var det plankekjøring og hun fikk en perfekt liten datter.

Så hun sa at denne gangen går det bra, så det så :-)

Annonse

Var lite å se da jeg er nok bare 3-4 uker på vei:-) Tok blodprøver av hcg oc skal ta nye på fredag, for å se om det går riktig vei. Han trodd ikke noe annet men jeg har lov å glede meg men samtidig ikke for mye enda. Har veldig sterke mensensmerter nå i ettermiddag. Hadde det ikke da jeg gikk med prinsen for 3 år siden men i høst når det endte i MA. Er det et dårlig tegn å ha vondt????

her bobler magen som en kullsyremaskin... IKM er på onsdag (men hvem vet, var det jeg hadde forrige gang mens? hvor lang er syklusen min denne gang? har jeg hatt eggløsning? er det luftsmerter etter helgegodisen jeg har spist eller mensensmerter? humøret er ræva, - hormoner eller stress..? - det forblir enn så lenge et mysterium;)! Håper mensen kommer nå så jeg får et tegn på "normalitet".

Hvordan går det Kribe? Og dere andre, hvor er dere i syklusen? hvis dere vet det;)

Jeg tror jeg hadde EL tirsdag eller onsdag forrige uke, men testen jeg tok i går var kritthvit, så har ikke noe særlig troen på denne pp. Men nå er det jo bare 1 mnd siden MA'en også da ;)

Begynte å spotte litt på fredag, men det gjør jeg stort sett hver syklus og jeg gjorde det sist jeg ble gravid også, selv om det endte i en MA.

Får vente noen dager og se om TR kommer, men hvis jeg ikke har fått mens innen tirsdag får jeg ta en ny test :)

Hei. Går bra:-) Litt vondt men mest redd for å miste igjen. Hcg onsdag 11dpo var 58 og fredag 13 dpo var den steget til 136. Syns selv det virker lavt men alle sier det er normalt så tidlig. Regner jeg er når 4+2. Er så GLAD!!! Har lyst å gråte og rope men prøver forholde meg rolig. Noe hormonell og trøtt, mensenmurringer og litt stikkinger men alt det er vel også normalt.

Håper det klaffer for dere også:-)

Tobarnsmamma: det kan jo ta litt lenger tid før positiv test,- egget kan jo la vente litt på seg selv om du har fått positiv test, mente jeg å lese et sted;)

Kribe - for en deilig følelse å få det til igjen! Hcgen din høres overhodet ikke lav ut, dette er dessuten veldig individuelt. Legen min sa at det eneste som er viktig er hvordan den stiger, i hvert fall når man er innenfor normalen:).

Jeg har fått mensen i dag! 27 dager siden første bødning etter utskraping (har ikke klart å spore el denne perioden, hm..), - er veldig glad for at jeg er i gang igjen i hvert fall.. begynner med fertilitetsmonitor i dag. spennende!:)

Der fikk jeg brev om IVF forsøk med oppstart nå i slutten av mars.Jippi.håper denne gangen er gangen. Gleder meg.

Hvor lang tid bruker man på et IVF forsøk? planlegger de det ut fra syklusen din? og hvor stor prosentsjanse har man for å lykkes? jeg kan jo sikkert google det, men fint å høre om dine erfaringer:) håper det går denne gange!!

Ville anta at prosenttjansen varierer enormt mye alt ettersom hva som er grunnen til at at en trenger ivf?

Det går ca en måned ++ fra start av medisiner før en er ferdig. Det en gjør er å ta nesespray først, for å hindre eggløsning og en blir satt i en slags kunstig overgangsalder (med hetetokter :-), så tar en sprøyter i tillegg til sprayen for å modne eggene. Så samme kveld, stanser en med sprayen som hindrer eggeløsningen, og en tar en eggeløsningsprøye. Dagen etterpå drar en til sykehuset begge to, der han avgir sæd og de henter ut eggene. Så blir eggene befruktet på sykehuset, og en får en telefon om det er noen egg å sette inn, noe en gjør to dager etter egguthentingen. Så ruger en :-) Og venter på en forhåpentligvis positiv gravitetstest enten ved blodprøve (tidlig) eller vanlig graviditetstest.

Hvis en har vært heldig har en og befruktede egg av god kvalitet i tillegg til de som blir satt inn.

De tar utgangspunkt i syklusen ens ja. Og en må være samboere/gift i tre år pluss for å få innvilget ivf. I tillegg til å ikke å ha klart å bli gravid på egen hånd selvsagt.

Har hørt om mange som har blitt avvist på offentlig ivf siden eggkvaliteten er for dårlig/både kvinnen og mannen har problemer med sædkvalitet/eggkvalitet/andre problem. Så er ikke bare, bare. Hvis oddsene er for dårlige får en ikke innvilget offentlig ivf, og må gå til det private med en gang, som er dyrt.

Men sånn er det fordi det offentlige må god statistikk siden IVF er dyrt. Det har jo vært masse debatt om at det å få barn ikke er en menneskerettighet.

Vet ikke hvordan odds jeg har? Har blitt gravid på hvert forsøk, men har hatt to forsøk der det gikk dårlig nå.

Har aldri hatt noen bivirkninger ved ivf og elsker, elsker de som jobber der. De ga meg det første gullegget mitt som nå er blitt to år. Men har lest om mange som ikke har vært like heldige.

Hei, hvordan går det med dere? Et lite spm: jeg er på dag 10 i min andre syklus etter utskraping, og er ferdig med mensen for 6 dager siden, men har brunlig utflod. Aldri hatt dette før , ikke rett etter utskraping/ forrige syklus heller . Noen som har opplevd det samme?

Endret av Lycke83

I min andre syklus etter utskraping hadde jeg mensen ca.10 dager + litt bødninger.

Blødninger etter utskrapinf forsvant etter 3-4 dager. Første mensen, akkkurat 4 uker etter utskraping, varte normalt ca.5-6 dager med spotting, men andre skjønte jeg intet. Husker jeg var frustrert og forvirret. Mensen i januar, altså tredje var bare små blødninger 3-4 dager...og ikke hatt noe siden. B le gravid i februar:)

Kroppen er kaos etter abort, og må vel ha litt tid på å komme seg. Har jo vært programert for graviditet og fødsel...og så blir det plutselig endringer.

Lykke til.

Hei!

Er i samme situasjon selv. Mistet for akkurat 2 uker siden nå. Blødde frem til bare for et par dager siden faktisk.

Var i uke 15 og "fødte" normalt på sykehuset. De måtte inn å ta utskrapning av morkaka da den ikke kom. Ingenting var feil med fosteret og det var sprell levende inntil de satte igang aborten, Jeg fikk en stygg infeksjon som gjorde at jeg mistet all fostervann.

skal på etterkontroll og samtale på sykehuset nå første dag over påske. Nå er jeg bare trist, men allikevel helt besatt på å prøve igjen. Jeg fikk beskjed at jeg måtte unngå samleie i 2 uker etterpå, men de anbefalte sterkt at jeg ventet til etter kontrollen grunnet infeksjonen jeg hadde. Nå går jeg bare rundt meg selv i et ingenmannsland. Håper mensen kommer tilbake så raskt som mulig, men dersom de sier at alt er OK på etterkontrollen kommer jeg bare å kjøre på. Heldigvis tok det ikke lang tid å bli gravid forrige gang, men man kan aldri vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...