Gå til innhold

Ventetiden etter MA..

Anbefalte innlegg

Denne uken er det fire uker siden jeg var på Ullevål og hadde utskraping etter MA.. ikke hatt noen komplikasjoner, selve inngrepet og det kliniske etter har gått greit. Men hva nå .. eggløsning har vært umulig å spore pga. HCG., inntil nå som jeg er ganske sikker på at HCG er ute og jeg igjen kan begynne jakten på eggløsning. Har igjen hamstret en stor konvolutt med billigstrimler.. det gjør meg trist av å begynne på nytt.. Håper mensen kommer ila. uka, og at eggøsningen følger på.. føler meg så motløs:/

Noen andre i samme situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144018637-ventetiden-etter-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne uken er det fire uker siden jeg var på Ullevål og hadde utskraping etter MA.. ikke hatt noen komplikasjoner, selve inngrepet og det kliniske etter har gått greit. Men hva nå .. eggløsning har vært umulig å spore pga. HCG., inntil nå som jeg er ganske sikker på at HCG er ute og jeg igjen kan begynne jakten på eggløsning. Har igjen hamstret en stor konvolutt med billigstrimler.. det gjør meg trist av å begynne på nytt.. Håper mensen kommer ila. uka, og at eggøsningen følger på.. føler meg så motløs:/

Jepp, vi er i samme situasjon! Jeg har ikke hatt utskraping da, så kan ikke være 100% sikker på at alt er ute, men tror det. Tok tablettene sist torsdag, så blør fremdeles en del. Tenker å droppe EL-testing denne første syklusen, nettopp p.g.a faren for at de feiltolkes p.g.a. fortsatt HCG. Tenker bare at vi skal begynne å ha sex når jeg har vært blødningsfri i 1 uke, så får vi se hvordan det går :)

Lykke til :)

Jeg vet hvordan du har det, opplevde det samme ved nyttår. For meg ble "alt" mye bedre etter min første mens, da kunne jeg på en måte starte på nytt. Og mensen kom ca 5 uker etter utskrapningen. Jeg var ganske deseperat etter å få tilbake mensen og veldig glad når den kom. Og nå har jeg snart el igjen og vi kan prøve på en ny spire denne uka. Så nå tenker jeg ikke så mye på min MA, men fokuserer mer på å bli gravid igjen.

Hei, tusen takk for de fine svarene. En ting til: de siste tre dagene har jeg hatt.. mensen? vet ikke helt hva jeg skal kalle det uten å være for ekkelt detaljert, men i mengde trenger jeg ikke mer enn et truseinnlegg, og det er mørkt brunt og tykt.. (herregud, sorry). Hadde dere normal mens når den kom, spottet dere først?? aner ikke om jeg skal regne dette som mens eller ikke.. jeg skal bruke cb monitoren og lurer på om jeg skal sette i gang siden jeg skal bruke den fra første mensdag..

Annonse

Jeg hadde MA i oktober med utskarping. Alt gikk bra, men har hatt veeeldig mye vondt etterpå og har det enda. Noen som kjenner seg igjen?

Ellers ang mensen, har den som alltid har vært veldig stabil, blitt/vært rotete og lite forutsigbar. Vanskelig å finne eggløsning og IKM. Sykluser på 28, 37 og 32 etterpå og noen første periode var kort, 2.lang og siste på bare 3 dager og en spotting.

Fokuserer nå også på prinsen på 2 1/2 år og på å bli gravid:)

Ja er i samme situasjon :-( Jeg hadde igrunn gitt opp med å få nr 2,etter å ha prøvd i 8 år,og har vært igjennom 7 prøverørforsøk,så misten jeg både motet og håpet,men så ble jeg plutselig gravid på egenhånd i november,men lykken varte ikke lengre enn til 2 januar,da hadde jeg utskrapning... Jeg har sånn nesten kontroll nå(tror jeg,har kjøpt clearblue fertilitetsmonitor,så får bruke den) på når jeg har eggløsning,så krysser alt jeg har for at vi skal klare det på egenhånd nå og :-)

Jeg hadde MA i oktober med utskarping. Alt gikk bra, men har hatt veeeldig mye vondt etterpå og har det enda. Noen som kjenner seg igjen?

Ellers ang mensen, har den som alltid har vært veldig stabil, blitt/vært rotete og lite forutsigbar. Vanskelig å finne eggløsning og IKM. Sykluser på 28, 37 og 32 etterpå og noen første periode var kort, 2.lang og siste på bare 3 dager og en spotting.

Fokuserer nå også på prinsen på 2 1/2 år og på å bli gravid:)

Jeg kjenner meg ikke igjen i smertene dine, men nå er det ikke så lenge siden jeg hadde utskraping (16.januar), men har inntrykk av at ingenting er normalt etter SA/MA,- i hvert fall at det er store invdividuelle forskjeller. Etter at jeg sluttet på p-piller (cerazette) som jeg hadde gått på mange år hadde jeg sykluser som varierte fra 28 til 36 dager med sen eggløsning.. så fint du har et barn fra før, det er sikkert en fin trøst i ventetiden til du er gravid igjen:) Jeg tror jeg hadde vært mye roligere hvis jeg hadde hatt barn fra før..

Ja er i samme situasjon :-( Jeg hadde igrunn gitt opp med å få nr 2,etter å ha prøvd i 8 år,og har vært igjennom 7 prøverørforsøk,så misten jeg både motet og håpet,men så ble jeg plutselig gravid på egenhånd i november,men lykken varte ikke lengre enn til 2 januar,da hadde jeg utskrapning... Jeg har sånn nesten kontroll nå(tror jeg,har kjøpt clearblue fertilitetsmonitor,så får bruke den) på når jeg har eggløsning,så krysser alt jeg har for at vi skal klare det på egenhånd nå og :-)

Må være tøft med lang ventetid,og at det endte i MA:/ Men du vet i hvert fall at du kan bli gravid:) Jeg har en CB monitor liggende, men vil ikke bruke den før jeg får mens.. tror kanskje det er det jeg har hatt de siste fire dagene, selv om det har vært en rar blødning med sparsomme mengder og mørk farge.. bruker billigtester denne syklusen også så tar jeg i bruk cb`n neste syklus. Skal til gyn tirsdag for etterkontroll og kanskje hun kan berolige meg og gi meg noe info jeg blir klokere på.. Krysser fingrene for deg;)

Ventetiden etter MA/SA er tøff både psykisk og fysisk. Du sier du skal på etterkontroll...det har jeg etterspurt og etterspurt, men blir bare avvist og ikke tatt på alvor. Dette irriterer meg og gjør ting enda vanskligere. Man er jo sår og trenger støtte og forståelse etter abort. Har nå bestilt meg time på privat klinikk :)

Krysser fingrene for oss alle:)

Ventetiden etter MA/SA er tøff både psykisk og fysisk. Du sier du skal på etterkontroll...det har jeg etterspurt og etterspurt, men blir bare avvist og ikke tatt på alvor. Dette irriterer meg og gjør ting enda vanskligere. Man er jo sår og trenger støtte og forståelse etter abort. Har nå bestilt meg time på privat klinikk :) Jeg skal også til privat gyn.. Ordinær hadde over to mmd ventetid.. Det vanskeligste syns jeg er at alt tar tid,- jeg ble gravid i november og langt ut i februar (nå) har jeg fortsatt ikke kommet i gang m prøvingen og har ikke klart å spore eggløsningen. Det er en langsom pining ..

Krysser fingrene for oss alle:)

Hei , jeg er og i samme situasjon. Var 9+5 på vei da vi dro på ultralyd og hjertet ikke lenger slo.

Jeg tok ikke utskrapning da, og har heller ikke hatt etterkontroll, men har fått målt hcg etter jeg tok pillene.

Har ikke fått mensen enda, og kjenner at fantasien min virkelig spiller meg puss. Jeg føler meg gravid enda, kjenner det i puppene især. Men tok en gravidtetstest istad, og den var helt klart negativ, og etter det har jeg kjent mindre. Så var vel min fantasi. Men er vel noe med kroppen etter en MA. Antok at fosteret døde rundt 27 januar, så er ikke så lenge siden for meg.

Har og kjøpt inn en CB monitor, for kan jo tro på et mirakel. Men blir vel prøverør igjen.

Annonse

Hei , jeg er og i samme situasjon. Var 9+5 på vei da vi dro på ultralyd og hjertet ikke lenger slo.

Jeg tok ikke utskrapning da, og har heller ikke hatt etterkontroll, men har fått målt hcg etter jeg tok pillene.

Har ikke fått mensen enda, og kjenner at fantasien min virkelig spiller meg puss. Jeg føler meg gravid enda, kjenner det i puppene især. Men tok en gravidtetstest istad, og den var helt klart negativ, og etter det har jeg kjent mindre. Så var vel min fantasi. Men er vel noe med kroppen etter en MA. Antok at fosteret døde rundt 27 januar, så er ikke så lenge siden for meg.

Har og kjøpt inn en CB monitor, for kan jo tro på et mirakel. Men blir vel prøverør igjen.

:/ Føler med deg. Jeg tror embryoet hadde vært dødt bare noen dager da jeg var på ultralyd, - symptomene hadde faktisk tiltatt uken før , men da jeg skjønte hjertet ikke slo var det som om kroppen bare skrudde av... Jeg var hos privat gyn i dag, og det var veldig positivt og betryggende. Ble veldig godt ivaretatt og fikk svar på alle spm. jeg har hatt. Som f.eks om man bør vente med å bli gravid etter MA/SA.. hun sa at kroppen blir gravid når den er klar for det og at det bare er å prøve igjen når man føler seg klar for det. Var dette prøverør? Det er vanskelig å miste når man har kommet såpass langt på vei.. selvfølgelig tøft uansett, - jeg kjente graviditeten godt på kroppen, og følte jeg hadde gått gjennom et lite minisvangerskap etterpå.. jeg var sliten og var i litt dårligere form siden jeg hadde holdt igjen på trening og ikke vært så strikt på maten... men etter å ha vært hos gyn i dag er jeg mye mer positiv..anbefales, selv om det koster tusenlappen

Endret av Lycke83

Flott:) Håper på at en time på privatklinikk vil hjelpe meg også. Føler meg konstant gravid, og ja etter ca.14 uker gravid var man gravid og forberedt...... Tatt en mange tester og venter hver dag på at den skal bli positiv. Men som du sier Lycke83, kroppen blir nok ikke gravid igjen før den er klar:)

Gleder meg (og gruer meg) til positiv test:)

Ja, det var prøverør. Har aldri vært gravid på annet vis. Men man må jo legge alt mulig av odds til rette, så derfor kjøpte vi CB likevel. Man skal aldri si aldri. Har jo lest om andre ivfere her inne som har klart det au naturell.

Det er vel vanlig å føle seg gravid lenge, også fysisk. Men er ille når en ønsket barnet så sterkt og det gikk galt.

Gleder meg og masse til positiv test. Krysser og fingrene for oss alle!

Her forsvant alle symptomer tvert etter at "greiene" kom ut og smertene var over. Altså 5 timer etter jeg satte inn tablettene. Så nå har jeg vært i knallform de siste to ukene, og det er jo godt, selv om jeg håper å bli gravid igjen straks :)

Men jeg lurer på om jeg var litt dum i dag... Vi har ventet med sex i 2 uker nå og jeg greide ikke vente mer, så det ble i dag. Det står på den info-lappen jeg fikk fra sykehuset at vi skulle vente med sex til jeg sluttet å blø og uken etter. Jeg sluttet å blø friskt blod før helgen, men har hatt små brunrøde flekker siste uken da. Virket som det var ganske rent der i går, men etter vi hadde sex så har det kommet mer brunrødt. (Men ikke noe friskt blod.) Jeg har ikke noe vondt og føler meg helt fin, så det må da vel ha vært ok, tror dere ikke?

Hos meg kom det først ut 5 dager etter at jeg tok tablettene. Men de virket vel ikke ordentlig på meg, for de datt ut hele tiden, og jeg dyttet de inn igjen. Så er vel kanskje derfor jeg enda har litt symptomer. Fordi det ikke gikk helt som det skulle.

Men har sjekket hcg nå to ganger, og den er nesten borte, så det aborten ble vel fullstendig til slutt.

Ser at du og tok tabletter tobarnsmamma. Men på mitt ark sto det ingenting om å ikke ha sex, så kanskje de som skrev ditt ark var spesielt nøye?

Her forsvant alle symptomer tvert etter at "greiene" kom ut og smertene var over. Altså 5 timer etter jeg satte inn tablettene. Så nå har jeg vært i knallform de siste to ukene, og det er jo godt, selv om jeg håper å bli gravid igjen straks :)

Men jeg lurer på om jeg var litt dum i dag... Vi har ventet med sex i 2 uker nå og jeg greide ikke vente mer, så det ble i dag. Det står på den info-lappen jeg fikk fra sykehuset at vi skulle vente med sex til jeg sluttet å blø og uken etter. Jeg sluttet å blø friskt blod før helgen, men har hatt små brunrøde flekker siste uken da. Virket som det var ganske rent der i går, men etter vi hadde sex så har det kommet mer brunrødt. (Men ikke noe friskt blod.) Jeg har ikke noe vondt og føler meg helt fin, så det må da vel ha vært ok, tror dere ikke?

Det tror jeg går fint,- har hørt om flere som blør litt etter de har sex de første gangene uten at det har ført med seg komplikasjoner. Etter utskraping skal man være avholden to uker , vi hadde sex etter tolv dager... og det gikk helt fint,- selv om jeg var litt nervøs.

Ja, det gikk helt sikkert bra, så nå får vi bare satse på minst annenhver dag fremover så vi ikke går glipp av EL. Så utrolig kjipt å ikke vite når EL er lenger :/ Testet i dag og for to dager siden, men ikke positiv enda, så spent på når det blir. Håper den ikke allerede har vært. Hvor tidlig kan man få EL etter en MA tror dere?

Ja, det gikk helt sikkert bra, så nå får vi bare satse på minst annenhver dag fremover så vi ikke går glipp av EL. Så utrolig kjipt å ikke vite når EL er lenger :/ Testet i dag og for to dager siden, men ikke positiv enda, så spent på når det blir. Håper den ikke allerede har vært. Hvor tidlig kan man få EL etter en MA tror dere?

Jeg vil tro at det kommer som vanlig eggløsning, hva nå det enn er.. de sier man skal regne 1. blødningsdag (uansett om det er utskraping eller piller) som en mens, - men jeg klarte ikke å spore eggløsning .. har pleid å kjenne det, men har ikke kjent noenting, er denne onsdagen 6 uker siden jeg hadde utskraping, - hadde negativ graviditetstest ca. 4 uker etter utskraping. Var hos gyn forrige onsdag som kunne måle str. på eggposene mine og mente jeg hadde en eggløsning nært forestående, men har ikke slått ut på billigtestene.. de sier jo at disse blir positive når eggløsning er 12-36 timer unna så man kan jo i teorien gå glipp av den hvis man kun tester en gang pr. dag. Og eggløsningsslim har jeg aldri hatt.. skal ikke være så lett!!

Kaksy: Bra med TR, på en måte. Da er du nullstillt forhåpentligvis:) Jeg hadde en blødning fire uker etter utskraping og har tatt eggløsningstester hver dag siden, men unntak av noen dager da jeg har glemt.. hadde absolutt noe som lignet eggløsningssmerter for noen dager siden (er nå på dag 16 i "syklusen") , og eggløsningstestene var sterke, men ikke sterkere enn teststreken så hvem vet.. knurr..utrolig irriterende.. Legger inn aksjer ca. annenhver dag for sikkerhets skyld, begynner å bli litt plikt over det så håper jeg enten får mensen eller knallpositiv test snart så vi kan "jobbe" litt mer "målrettet".. hahaha.. Jeg lurer også på hvordan det går med dere andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...