Gå til innhold

Sydentur med 16mnd gutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hva bør jeg huske på?

Drar til Lanzarote i vinterferien. Mini, pappan og jeg. Skal møte to vennepar uten barn der.

Værsjuk trønder, that's me!

Fortsetter under...

Skrevet

Termometer og paracet ;-) De har lett for å få feber i varmen.

Skrevet

Til barnet kan du ta med:

solhatt, solkrem, badebleie/badebukse, UV drakt

2-3 t-skjorter, 2 shortser

3 langermede t-skjorter

1-2 litt tykkere gensere (til kvelden, det blåser litt der)

2 bukser, f.eks en joggebukse/en penbukse/ en jeans(?)

solkrem, termometer, stikkpille paracet, aloe vera

bleier (det var dyrt på lanzarote, Libero kostet 100 kr for noen få stk)

Barnegrøt (hadde noen rare varianter der nede)

Sandaler, joggesko

Egen sekk på flyet som kan inneholde puslespill (putt i pose, ta evt. kopi av bildet og legg ved, dette tar mindre plass), tegnesaker, kosebamse, våtservietter, bleier, bokstavkjeks, juicebokser, skifte til dere kommer frem (shorts, t-skjorte, sandaler).

Vi lot barnet reise i ullundertøy og lett joggebukse, tynn genser, det var lett å pakke bort senere og han holdt seg god og varm på flyet.

Hadde også med paraplytrille med lammeskinn i, og et lett teppe. Fikk mange rare blikk mht lammeskinnet, men det er supert både til varmt og kaldt klima. Regulerer jo temperaturen fint selv, og man blir jo ikke klam.

Ellers så er det godt utstyrte apotek, og SPAR-butikker der slik at du får kjøpt det du trenger. Norsk lege var det også, og sjømannskirke i Puerto Del Carmen (der bodde vi).

Spiste vafler og skravlet med andre nordmenn der, det var koselig.

God tur, misunner dere! :-)

Skrevet

Pakk bleiene du trenger i vogna. Den går utenom bagasjen. Bleier er ofte dyre/dårlige.

Pakk med grøt om barnet spiser det. Fruktbeger/glass er som regel lett å få tak i.

Sjekk om de har reiseseng og barnestol. Bestill dette på forhånd, så du slipper det problemet.

Skrevet

og pass på han ikke blir for varm, stil han i skyggen, gjerne med en fin bris.. helseteppa e fin og et annet soft/mykt. En en liten flat pute i vogna vil han like. 3 favorittleker, gjerne en ekstra.. Husk å alltid smør han inn der det er skygge. Og etter 3-4 badinger i sjøen, så smør igjen. La den virke et par min før en går i sjøen igjen, eller bassenget..:) Gjorde dette med mine tre, de er i dag 16, 19 og 23, gutt, jente gutt :) Ha alltid en flaske vann i vogna. Ikke la han smake salat eller fra isbiter. Forøvrig så vet jeg at lynghonning er veldig farlig de små. Et vennepar av meg, gav litt på en smokk, og barnet lå lenge i faresona i dø faktisk. Han overlevde heldigvis, men men fikk han. Det går heldigvis bra med den gutten i dag :) Når de har diare, så få i dem farris. og ikke melk, når en har dårlig mage. Morsmelksertsatning, kan for noen barn være veldig tungt for magen og gir kolikk. Ta med noen bildebøker på flyet om du synst det skulle passe ;):) Kos dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...