Gå til innhold

Har deres barn 2 etternavn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Våre to har tre navne totalt:

Eget fornavn, mitt mellemnavn, farens etternavn.

Jeg syns det er nok. ;)

Han og jeg har hvert vårt etternavn men ikke noe som kan kombineres - og mit etternavn er ikke norsk og blir konstant feilstavet eller uttalt feil, Så det ble ikke med.

Endret av Giss

Annonse

Her blir det nok 2 etternavn. Jeg har et sjeldent etternavn knytta til der jeg kjem fra så jeg vil beholde mitt, samt at hans er navnet på garden der vi bor.

Så får vi ta diskusjon på dobbelt fornavn, har litt lyst på det og,

Lære seg alfabetet fort ihvertfall med mange navn ;)

jenta vår har to fornavn og to etternavn . (Dvs Farens etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn.) Vi har begge sjeldne etternavn som vi vil "ta vare på". Gamle gårdsnavn. Jeg har kun mitt etternavn og kommer ikke til å ha min manns i tillegg, føler min identitet er knyttet til etternavnet siden jeg har hett det så lenge. Vi bor på min gård, derfor fikk jenta mitt etternavn, og altså farens som mellomnavn. Det var riktig for oss. Synes også det er fint med to fornavn, da kan barnet evt bruke begge eller ene senere som voksen dersom misfornøyd med navnet

Man kan bare ha et etternavn. Hvis man skal ha to etternavn så må de bindes sammen med bindestrek. Vil man ikke ha det så blir det ene navnet mellomnavn og det andre etternavn.

Våre har begges etternavn med bindestrek. Det samme har vi :)

Man kan bare ha et etternavn. Hvis man skal ha to etternavn så må de bindes sammen med bindestrek. Vil man ikke ha det så blir det ene navnet mellomnavn og det andre etternavn.

Våre har begges etternavn med bindestrek. Det samme har vi :)

Det har våre og. Enkelt fornavn, og så dobbelt etternavn med bindestrek. Vi tok begge hverandres navn når vi giftet oss så alle heter det samme. Syns det er fint :)

Annonse

Ja, mitt siste barn (+ hun i magen) skal ha to etternavn. Eller dvs, det ene blir jo mellomnavn da, siden vi ikke skal ha bindestrek. Da mannen min og jeg gifta oss tok han mitt etternavn fordi jeg har en sønn fra før som har mitt navn. Og han vil at alle ungene og vi skal ha det samme etternavnet. Men jeg har også mannen min sitt som mellomnavn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...