Gå til innhold

2 gangs og kjenner ingenting ..:/ uke 18/19!! noen andre?!?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke, kjenner ingenting .. har ikke UL før uke 20, men kjenner ingen spark O.L... Magen vokser jo så må jo være liv der, men hvorfor?

På alle sider står det 2 gangs kjenner det før... og i uke 19 (som det står her) kjenner man masse liv :/..

Hmm litt bekymra ja, men....

noen andre?! ;)

Fortsetter under...

Når kjente du liv første gangen da?

Jeg kjente liv veldig tidlig denne gangen (nr 2). Første små dultene var så tidlig som uke 14. Kjente daglig liv fra uke 18. Du burde jo ha kjent liv selv om morkaken ligger foran også? Jeg skjønner at du blir bekymret og tenker på dette ja!

Når kjente du liv første gangen da?

Jeg kjente liv veldig tidlig denne gangen (nr 2). Første små dultene var så tidlig som uke 14. Kjente daglig liv fra uke 18. Du burde jo ha kjent liv selv om morkaken ligger foran også? Jeg skjønner at du blir bekymret og tenker på dette ja!

vil bare si at du nødvendigvis ikke vil kjenne noe - kommer veldig an på hvordan morkaken ligger. Er du ekstra bekymret ville jeg bedt om henvisning til ul tidligere. Dersom magen vokser tyder jo alt på at det står bra til :)

Ja har jo UL om en uke da , 20 feb.. Jeg hadde tidlig UL i uke 12 da var jo alt bra en liten livlig krabat.

Med 1 husker jeg at jeg kjente liv ved UL som jeg da hadde i uke 18. nå er jeg over der ?!?!

Hmm hvem vet... husker ikke hvordan det kjennes ut heller.. jeg er veldig aktiv, med jobb o.l kanskje jeg bare ikke har kjent etter?!?!

Ja det burde jo tyde på at alt er bra?! bare merkelig at jeg ikke kjenner masse! ifølge normalen da.. blir man noen gang klok og roligere?!

Jeg kjenner det veldig godt når jeg ligger på magen. Da er det en som protesterer. Samme hvis jeg har laptopen på fanget og kanten presser lett mot magen. Det er ikke så kjekt visst så da får jeg noen skikkelige spark. Du kan prøve det? Eller så kan du ligge heeelt rolig på sofaen, drikke et stort glass iiskaldt sukkerholdig drikke - da vil den lille vanligvis bevege seg og hvis du kjenner etter merker du kanskje noe?

Det er jo ikke så lenge til du får se den lille igjen da! Det går helt sikkert bra :)

Jeg er andregangs, og er 18+5. Var også veldig bekymret for at jeg ikke hadde kjent liv, men var på ordinær UL på tirsdag, og fikk se en herlig liten gutt som snurret rundt der inne :) UL viste at jeg har morkaka foran, så det var grunnen til at jeg ikke kjente noe. To dager etter UL kjente jeg lillingen helt nede på magen, og en gang på siden, altså når han sparket på siden/ under morkaka, men den følelsen var så annerledes enn med førstefødte mi, som sparket midt i magen, at jeg ikke koblet at det var lillingen før nå når jeg visste hvor det var sannsynlig at jeg kunne kjenne han, kan godt hende at han har sparket sånn tidligere da, men jeg har ikke kjent det før nå altså :) har forstått at det er vanligere at flergangsfødende kan ha morkaka foran, så det er sikkert tilfelle med deg også :)

Endret av Arwen81

Annonse

jeg er andregangs og første gangen merket jeg liv i uke 17.. nå merket jeg ikke sparkfør uke 21 + 1 , julaften.. men ul viste at morkaka å foran babyen og legen mente morkaka tok støtet av sparkene:) men før jeg fikk vite det var jeg også veldig bekymret.. det kan nok være at det er sånn for deg også, lykke til videre og på ul:)

Hei:) Jeg var også veldig bekymret, kom på ul 19+6 ¨hadde såvidt kjent noe jeg trodde kanskje var babyen..skal ha nr to nå, å med nr 1 var det liv siden uke 14. var så nesrvøs hele meg skalv..

På skjermen var det en sprell levende baby som hadde det som plommen i egget ;)

Forklaringen var forranliggende morkake:) samt babyen lå litt langt inne, sparket mot ryggen..da kjenner mann masse minder desverre..

Du har nokk helt sikkert ingen grunn til bekymring:)

Masse lykke til:)

Jeg er også 2.gangs straks 19 fullgåtte uker, og kjenner ingenting. Forrige gang kjente jeg liv i uke 18. Nå vet jeg at morkaka ligger foran, så det demper veldig.. Kjedelig, men det kommer nok. Vært på 2 ul så vet at det er liv, og at babyen var kjemperolig. Det var broren og, ikke mye action å kjenne og en morkake som demper mao.. Det kommer nok :)

Å så bra :) takk for svar.. er nok det ja da :) Morkaken + kanskje en litt rolig krabat?!

For som andre sist gang kjentes det så veldig godt, å da blir man bekymret, men smilet lettet da jeg leste dette...

At det ikke bare er meg som ikke kjenner spark i uke 14 o.l :P

Jeg er fjerdegangs og kjente ikke liv før jeg sikkert var 19 uker. Har morkaka på framsiden. Men har vært på ul og det var en levende baby der:). Nå er jeg snart 22 uker og først nå kjenner jeg litt liv hver dag:).

Annonse

Jeg skjønner ikke, kjenner ingenting .. har ikke UL før uke 20, men kjenner ingen spark O.L... Magen vokser jo så må jo være liv der, men hvorfor?

På alle sider står det 2 gangs kjenner det før... og i uke 19 (som det står her) kjenner man masse liv :/..

noen andre?! ;)

noen andre?! ;)

Jeg er med nr 2, har ikke kjent noe liv før uke 21. dvs for kjente første spark for noen dager siden. har morkaka framme denne gangen oxo. men jeg har en engelsaund som jeg brukte før ordinær ul i uke 19.

er 21+1 idag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...