Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #1 Skrevet 10. februar 2013 Kjøpte en treningsmatte til minsten og den har en sterk kjemikalielukt, spesielt med det samme jeg triller den ut. Er det noen som har erfaring om hvor lang tid det tar før den forsvinner og bør ikke babyen bruke den ennå? Anonym poster: 018a45bdcd7be4fddd024e5ecda05c66
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #2 Skrevet 10. februar 2013 Kjøpte du en treningsmatte som er beregnet for babyer eller for faktisk trening? Ofte er de mattene som kun er beregnet for trening full i ugunstige/farlige stoffer for små barn, og dermed kun beregnet for å trene på og ikke spise på(noe babyer ofte gjør). Det kan også være at du bare trenger å vaske av den for å få vekk rester av kjemikalier som har festet seg. Anonym poster: 65366168cf1caa8f9b23b0105b8317f4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #3 Skrevet 10. februar 2013 Jeg vasket min. eddik og zalo. lot den ligge fremme en god stund før jeg rullet den bort for kvelden. du kan prøve å henge den ut når været tillater det. lukten forsvinner etter stund, men det går fortere tror jeg om du lar en ligge åpen hver dag Anonym poster: c942d20a650927343ac1fa983c2f7547
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #4 Skrevet 10. februar 2013 I de fleste treningsmatter er det et giftstoff som heter ftalater. For at den skal være egnet for babyer skal det stå at den er fri forftalater. Jeg personlig ville ALDRI ha latt min baby ligge på en vanlig treningsmatte. De ligger jo på den store deler av dagen, biter i den, absorberer stoffet gjennom huden osv... Men om den ikke er uten ftalater, og du sa ifra i butikken at du sa at den skulle brukes til baby, så burde du kunne få igjen pengene for den (det gjorde jeg da jeg kjøpte til mitt barn, siden jeg hadde sagt ifra). Da jeg etterpå skulle finne en matte til baby uten giftstoffer fant jeg fort ut at de fleste vanlige treningsmatter inneholder dette. Anonym poster: 7d5638aa7758e0b50dec6a149b7e4eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå